Hallo,
Ik heb een 2.5 t v70nn uit 2008.
Bij normaal rustig rijden geen enkel probleem.
Bij door trekken hoger in toeren met name bij Manuel schakelen hikt en stottert de motor soms.
Verder geen storing s melding maar ik verdenk de lmm.
Zou dit kunnen?Of moet ik het ergens anders zoeken?
De auto heeft en krijgt altijd tijdig onderhoud volgens de volvo richtlijnen.wie kan me verder helpen.
Vr gr robert
Stotteren,haperen bij hogere toeren
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
V70 2.5t 2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Hallo mu...ik had al even zitten zoeken hier,en ik zag dat jij dat probleem ook had.is de brandstofdruk sensor makkelijk te vervangen en of te controleren?
V70 2.5t 2008
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Ik begrijp uit je bericht dat je zelf op zoek wilt naar de oorzaak ipv een monteur dit te laten uitzoeken?
Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar dan zou ik systematisch op zoek gaan naar de oorzaak ipv willekeurige onderdelen te vervangen obv symptomen.
Aangezien er geen foutcodes zijn (je hebt hem uitgelezen?), is een mogelijke strategie om via de obd2-poort van een aantal sensoren live te zien wat de ECU ervan meekrijgt, misschien dat er daarbij dingen opvallen, door die informatie te loggen en terug te kijken ben ik achter het defect aan m'n brandstofdruksensor gekomen want die gaf ook geen foutcodes.
Dat gezegd hebbende, het antwoord op je vraag is dat de brandstofdruksensor eenvoudig zelf te vervangen is, je kunt er zo bij onder de motorkap, zie dit filmpje:
Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar dan zou ik systematisch op zoek gaan naar de oorzaak ipv willekeurige onderdelen te vervangen obv symptomen.
Aangezien er geen foutcodes zijn (je hebt hem uitgelezen?), is een mogelijke strategie om via de obd2-poort van een aantal sensoren live te zien wat de ECU ervan meekrijgt, misschien dat er daarbij dingen opvallen, door die informatie te loggen en terug te kijken ben ik achter het defect aan m'n brandstofdruksensor gekomen want die gaf ook geen foutcodes.
Dat gezegd hebbende, het antwoord op je vraag is dat de brandstofdruksensor eenvoudig zelf te vervangen is, je kunt er zo bij onder de motorkap, zie dit filmpje:
Volvo V70 2.5T Momentum 2008
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Nee niet uit laten lezen,maar geeft verder geen foutcode weer.
Indd daar eerst maar een beter naar laten kijken...
Dank je voor bijvoegen van filmpje..dat is indd wel goed te doen.
Ik hoopte met mijn klacht dat ik het snel uit kon sluiten door wat onderdelen te vervangen,dan weet ik zeker dat dat goed is...maar zou jammer zijn dat de klacht dan nog niet over is...
Indd daar eerst maar een beter naar laten kijken...
Dank je voor bijvoegen van filmpje..dat is indd wel goed te doen.
Ik hoopte met mijn klacht dat ik het snel uit kon sluiten door wat onderdelen te vervangen,dan weet ik zeker dat dat goed is...maar zou jammer zijn dat de klacht dan nog niet over is...
V70 2.5t 2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
En als ik gewoon automaat rij dan merk ik er niets van,alleen als ik Manuel ga schakelen dan merk ik het...
V70 2.5t 2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
En dan de vraag aan jou frits,
Weet jij waar dat filter zit?
2.5t v70nn van 2008
Vr gr robert
Weet jij waar dat filter zit?
2.5t v70nn van 2008
Vr gr robert
V70 2.5t 2008
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Sorry Robert, nee. Ik rij al jaren diesel. Maar er zal zeker een brandstoffilter in moeten zitten. Er zal vast hier een forumlid zijn die je daarmee verder kan helpen.
Ik kom erop omdat het mogelijk is dat het filter vervuild is. Bij weinig toeren is de flow laag, bij hoge toeren moet er meer brandstof doorheen. Als dat niet goed lukt kan de motor gaan inhouden. Zou een oorzaak van jouw probleem kunnen zijn.
Misschien kun je hier wat vinden: https://volvocarparts.nl/nl/1411-brandstofsysteem
Ik kom erop omdat het mogelijk is dat het filter vervuild is. Bij weinig toeren is de flow laag, bij hoge toeren moet er meer brandstof doorheen. Als dat niet goed lukt kan de motor gaan inhouden. Zou een oorzaak van jouw probleem kunnen zijn.
Misschien kun je hier wat vinden: https://volvocarparts.nl/nl/1411-brandstofsysteem
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Vaak zit die in de tank verstopt (onder de achterbank).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Bedank voor het meedenken...ik ga kijken..
Vr gr robert
Vr gr robert
V70 2.5t 2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Wie weet hoe ik mn brandstof druk kan meten om te controleren of dit juist is.
Voordat ik vanalles los ga halen.
Vr gr robert
Voordat ik vanalles los ga halen.
Vr gr robert
V70 2.5t 2008
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Zou eerst de auto eens goed uit (laten) lezen. Geen storing op het display wil niet zeggen dat er geen storing opgeslagen is en ook al laat je het bij de dealer doen; de kosten zijn te overzien.
Je kan eventueel zelf ook aan de slag met een OBD-lezertje en een (al dan niet gratis) appje op je telefoon en al rijdend de auto uitlezen. Hier is best wel het e.e.a. te vinden op het forum. Je moet dan wel weten welke waarden normaal zijn en wat afwijkend is. Als je dat allemaal niet weet, dan zou ik even langs een specialist/dealer rijden om uit te laten lezen.
Je kan eventueel zelf ook aan de slag met een OBD-lezertje en een (al dan niet gratis) appje op je telefoon en al rijdend de auto uitlezen. Hier is best wel het e.e.a. te vinden op het forum. Je moet dan wel weten welke waarden normaal zijn en wat afwijkend is. Als je dat allemaal niet weet, dan zou ik even langs een specialist/dealer rijden om uit te laten lezen.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Ja indd Ferrari,
Lijkt mij ook het beste aangezien ik niets van de waardes weet.
Is er Mischien iemand in de buurt van groningen van dit forum die dit voor mij kan en wil doen? Uiteraard tegen vergoeding..
Ik heb geen vergelijking maar ik denk dat mn auto te weinig doet qwa vermogen bij hogere toeren...hij trekt wel mooi door op zich,maar voor mn gevoel levert hij geen 200 pk.
Lijkt mij ook het beste aangezien ik niets van de waardes weet.
Is er Mischien iemand in de buurt van groningen van dit forum die dit voor mij kan en wil doen? Uiteraard tegen vergoeding..
Ik heb geen vergelijking maar ik denk dat mn auto te weinig doet qwa vermogen bij hogere toeren...hij trekt wel mooi door op zich,maar voor mn gevoel levert hij geen 200 pk.
V70 2.5t 2008
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Waarom rij je niet even bij de Combigarage langs in Westerbroek? Kunnen je vast helpen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Is ook een optie...naar mn dealer gaan ook,maar aangezien de klachten vaag zijn,en er niet echt iets stuk lijkt te zijn word het Mischien ook een lang verhaal..
Daarom hoop ik dat iemand voor mij kan kijken hoe bepaalde waardes zijn..turbo druk,brandstof druk..sensoren die wel of soms slecht werken...llm dat soort dingen...als dat tenminste allemaal makkelijk uit te lezen is.
Daarom hoop ik dat iemand voor mij kan kijken hoe bepaalde waardes zijn..turbo druk,brandstof druk..sensoren die wel of soms slecht werken...llm dat soort dingen...als dat tenminste allemaal makkelijk uit te lezen is.
V70 2.5t 2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Dus als iemand zin en tijd heeft om mn auto uit te lezen dan hoor ik het graag.alles word vergoed..
Vr gr robert
Vr gr robert
V70 2.5t 2008
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Over 2 weekjes laat ik hem uitlezen,aangezien het probleem bij normaal rijden niet voor komt..
V70 2.5t 2008
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Bij welke toeren begint het stotteren en haperen? Je zit toch niet aan de toerenbegrenzer?
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Haha nee zover trek ik hem nooit door...
Meestal rond de 3000 toeren
Meestal rond de 3000 toeren
V70 2.5t 2008