V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Jelmer de Jong schreef: 01.11.2021 - 21:26 Tja, die sites met bijvoorbeeld kenteken-check zijn ook niet alles. Dan selecteer je een Mercedes met 700pk en dan krijg je ook schijven van een C180 voorgeschoteld.
Inderdaad een puntje Jelmer, ik zou ook wensen dat je alleen met chassis nr kon bestellen zodat je meteen de goede spullen krijgt, zeker als je niet zo super auto technisch bent.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

The Mechanic schreef: 02.11.2021 - 20:24 Haal gewoon even een blik bij de Volvo dealer, zit je gewoon goed.
Bij de dealer betaal je standaard voor alles minimaal het dubbele terwijl ze er alleen een label opplakken. Alleen een setje schijven en blokken kost daar al 288euro aan onderdelen terwijl ik ze nu voor €120 heb gekocht.
Laatst gewijzigd door Blueone op 02.11.2021 - 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Tja, die dealer heeft dan weer het voordeel dat alles wat je voor 10.00 besteld om 12.30 af kan halen.
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Jelmer de Jong schreef: 02.11.2021 - 20:56 Tja, die dealer heeft dan weer het voordeel dat alles wat je voor 10.00 besteld om 12.30 af kan halen.
Dat dan weer wel inderdaad :D, maar in ieder geval bedankt voor alle hulp, ik ben benieuwd naar het resultaat
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Bij mij gaf Brembo remblokken op de oem Volvoschijven al meer bite en dus verbetering.
Nu met de 100km en afentoe autobahn maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou ik ben met de Brembo schijven en dito remblokken M-line voorzijde er echt stevig op vooruit gegaan.. Soms denk ik wel wat maakt nu dat fabrikanten niet de maximale remvertraging monteren. Extra bijterige remblokken bijv...Verschil iszo enkele meters vermoed ik
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Ik had nog wat zoekwerk gedaan naar de remvloeistof, de ATE SL6 gelijk is aan de originele vloeistof, dus wellicht heeft iemand anders hier ook nog iets aan.

Volvo vloeistof:
Kleur: Geelachtig
Dichtheid: 1,06 g/cm³
pH: 7 tot 8,5
Kookpunt: 265 °C / +509 °F
Viscositeit bij -40 °C: max. 700 mm²/s
Viscositeit bij 100 °C: min. 1,5 mm²/s

ATE SL6
Kleur: geel
Kookpunt min.: 265°C
Nat kookpunt: min. 175°C
Viscositeit bij –40°C: max. 700 mm²/s
Viscositeit bij +100°C: 1,7 tot 2,3 mm²/s
Watergehalte max.: 0,20%

Aangezien de originele remklauwen ook van ATE zijn zal het mij niet verbazen dat de vloeistof exact hetzelfde is.


Nog een kleine frustratie, bestel je bij een demontagebedrijf een remklauw, krijg letterlijk een blok roest met waarbij de zuiger vast zit en er zaagsel zit in de ontluchter (overigens niet die van marktplaats). De 3 andere klauwen van een ander bedrijf waren gelukkig wel in goede staat.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

dat soort dingen koop ik gewoon nieuw, ook geen goexe ervaringen met "rem spullen met ervaring"
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Op zich niet zo'n probleem hoor. Zuiger er uit halen, klauw tegen de staalborstel houden en daarna de zuiger met een nieuw rubbertje weer monteren. Tussendoor kan je het geheel nog paars/roze/oranje spuiten.
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Ik heb inmiddels een nieuwe ontvangen van de partij, ze liggen nu alle 4 hier klaar om te spuiten waarbij de zuiger is afgeplakt. Die ene was geen redden meer aan, echt één blok vergaande roest. Die voorste klauwen zijn ook uit elkaar te halen waardoor het staal los te halen is van het zuiger deel, dat maakt het spuiten extra makkelijk, ik zal vanavond wel eens een foto posten voor de geinteresseerde. Als er toevallig een lekkende klauw tussen zit kan ik altijd nog even een revisiesetje halen.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Blueone schreef: 09.11.2021 - 11:23 Ik heb inmiddels een nieuwe ontvangen van de partij, ze liggen nu alle 4 hier klaar om te spuiten waarbij de zuiger is afgeplakt. Die ene was geen redden meer aan, echt één blok vergaande roest. Die voorste klauwen zijn ook uit elkaar te halen waardoor het staal los te halen is van het zuiger deel, dat maakt het spuiten extra makkelijk, ik zal vanavond wel eens een foto posten voor de geinteresseerde. Als er toevallig een lekkende klauw tussen zit kan ik altijd nog even een revisiesetje halen.
Top!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Ze zien er weer netjes uit :)

Tijdens in de primer
primer - Copy.jpg
Resultaat
20211112_122753 - Copy.jpg
20211112_122743 - Copy.jpg
20211112_122844 - Copy.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Netjes, goed bezig!
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Vanochtend de remmen vervangen echter lijkt het er op dat één van de zuigers blijft hangen, na 2 km zag de schijf er zo uit en kwam er al wat rook van de remmen vandaan. Is dit waarschijnlijk inderdaad een vastzittende remzuiger of kan er ook iets mis zijn gegaan bij de montage?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Kan je de zuiger weer terug duwen door de gemonteerde klauw naar je toe te trekken? Dat de schijf er zo glimmend uit ziet is op zich goed, je hebt namelijk de anti-roest verf er af geschraapt. Wel apart dat niet de gehele schijf glimmend is, het remblok zou over zo'n 65mm van de diameter contact moeten maken met de schijf.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

goed ontlucht ed ? bij twijfel gewoon nieuwe remklauw en kost de wereld niet als je het zelf doet.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Jelmer de Jong schreef: 14.11.2021 - 19:57 Kan je de zuiger weer terug duwen door de gemonteerde klauw naar je toe te trekken? Dat de schijf er zo glimmend uit ziet is op zich goed, je hebt namelijk de anti-roest verf er af geschraapt. Wel apart dat niet de gehele schijf glimmend is, het remblok zou over zo'n 65mm van de diameter contact moeten maken met de schijf.
Aan de andere kant is die wel netjes afgesleten over de gehele schijf, deze kant was ook flink aan het roken na die 2km al is de schijf gelukkig nog niet verkleurd. Alleen deze kant lijkt vast te zitten, ik haal morgen de boel nog even los om te kijken en haal meteen een revisiesetje, dit was toevallig ook precies de klauw van de partij waarvan ik eerst de volledig verroestte had gekregen. We mogen de komende weken weer thuis werken :sleep: dus ik heb alle tijd om het weer even rustig te fixen :). Het ontluchten ging overigens erg eenvoudig, ik had zo'n powerbleeder gehaald.

Overigens hier nog even het verschil van een 300mm schijf tov van een 336 schijf in een 18"wiel, ziet er toch allemaal wat voller uit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Heb je voor montage nog geprobeerd of de glijpennen waar de klauw in hangt wel soepel gaan? En ingevet natuurlijk...
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Jelmer moet je die invetten?
Dat heb ik helemaal bij alle vier remklauwen niet gedaan :( ....glijbanen zijn toch die bouten die de klauw vast zetten?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Jelmer de Jong schreef: 14.11.2021 - 21:03 Heb je voor montage nog geprobeerd of de glijpennen waar de klauw in hangt wel soepel gaan? En ingevet natuurlijk...
Ze liepen wel soepel echter heb ik ze niet ingevet, in Vida stond juist specifiek aangegeven dat die niet ingevet mogen worden? (al klopt de info in Vida ook niet altijd)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”