Hallo allemaal,
Mijn V60 heeft ondertussen 277d km en is nog steeds een betrouwbare compagnon maar ik heb nu af en toe een proleem bij zacht remmen, bvb bij uitbollen tot een rood licht en je wil zachtjes tot stilstand komen. Het rempedaal bouwt geen druk op en je trapt gewoon heel diep door zonder te remmen.
Bij even lossen en terug remmen pakt hij dan wel weer zoals normaal maar ik begin schrik te krijgen dat hij op een dag dit niet meer zal doen...
Heeft iemand hier ervaring meer of enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!
Tom
D3 2011 remdruk probleem
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Lijkt op een hoofdremcilinder die aan het overlijden is. Genoeg remvloeistof in het tankje?
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Heb je trillingen bij hard remmen vanaf 100km/h of hoger?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23.09.2018 - 12:54
Ja remvloeistof niveau is ok.
Trillen bij remmen bij > 100km/u heb ik gehad maar is opgelost door vooraan nieuwe remschijven te plaatsen, deze waren blijkbaar te dun aan het worden.
Ik vreesde ook al voor de hoofdremcilinder, is dit een dure grap?
Trillen bij remmen bij > 100km/u heb ik gehad maar is opgelost door vooraan nieuwe remschijven te plaatsen, deze waren blijkbaar te dun aan het worden.
Ik vreesde ook al voor de hoofdremcilinder, is dit een dure grap?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Ik herken het van de xc. Als het de remversterken zou zijn dan was dit onderdeel voor mijn xc 550 plus de pomp 580 en het werk. Ik heb het met ongeveer dezelfde kmstand moeten vervangen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
ja, toch wel. En hier was het nog een goedkoop uurtarief. Maar voor hetzelfde geld heb je natuurlijk wel geen nieuwe auto. Dus ik heb wel moeten vervangen.
Laat eerst de juiste diagnose stellen, al dan niet volvo specialist ipv volvo dealer, alvorens de stukken besteld en geplaatst worden. Kan toch wel wat schelen in de eindprijs voor een zelfde resultaat.
succes
Laat eerst de juiste diagnose stellen, al dan niet volvo specialist ipv volvo dealer, alvorens de stukken besteld en geplaatst worden. Kan toch wel wat schelen in de eindprijs voor een zelfde resultaat.
succes
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Is er al wat onderzoek gedaan naar het probleem ?
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23.09.2018 - 12:54
Neen, na lang overwegen heb ik hem uiteindelijk laten gaan doordat er ook nog andere sluimerende problemen waren.
Op een bepaald punt moet je kiezen tussen regelmatig 1000 euro kosten in een oudere wagen te steken om alles draaiende te houden of iets niewer kopen en datzelfde geld verliezen aan waardevermindering
Op een bepaald punt moet je kiezen tussen regelmatig 1000 euro kosten in een oudere wagen te steken om alles draaiende te houden of iets niewer kopen en datzelfde geld verliezen aan waardevermindering