Buitenspiegel XC70 blijft niet in geheugen staan

Plaats reactie
Erikalwin
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.10.2021 - 20:45

Hoi ik ben sinds kort in het bezit van een XC70 2,4T
uit 2000. Hier zit ook een elektrisch bediende bestuurdersstoel in met geheugen. Ik begreep dat de spiegel in datzelfde geheugen wordt opgeslagen. Echter,
Wanneer ik mijn auto met re afstandsbediening ontgrendel
Gaat hij weer terug naar een andere stand en dus moet
Ik iedere keer, voordat ik vertrek mijn spiegel goedzetten.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt voor jullue reactie(s)
Groet Erik
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Probeer de andere sleutel eens.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Als je de knop 1 voor vertrek indrukt. Gaan de spiegels dan wel terug naar de juiste stand?

Anders zou ik nog eens proberen de juiste instellingen op te slaan.

Ofwel: spiegels én stoel in de goede stand zetten en dan de MEM knop ingedrukt houden en op 1 drukken.
Wellicht heb je na aanschaf van de auto de stoel ingesteld, toen opgeslagen en daarna pas de spiegels afgesteld.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Zo werkt het sleutel geheugen niet. De 3 memory knoppen op de stoel staan los van de sleutel(s).
Er wordt, of zou moeten worden, onthouden in welke stand de stoel en spiegels stonden/staan bij vergrendelen met de desbetreffende sleutel, stel dat dit sleutel “1” is.
Bij ontgrendelen met die sleutel “1” zouden stoel en spiegel weer terug moeten keren naar de stand van de laatste keer vergrendelen met die sleutel “1”.

Als de auto tussendoor dus niet met een andere sleutel (stel sleutel “2”), waar een andere vergrendel-stand van stoel en spiegels bij hoort, geopend en gesloten is, zal er niks veranderen (of moeten veranderen) bij weer openen met sleutel “1”.

Vandaar dus ook de al gemaakte opmerking probeer de andere sleutel eens.
Bij ontgrendelen met die andere sleutel “2” zou er in principe een ander instellingen moeten/kunnen horen. Zo niet, dan kun je de stoel en spiegels natuurlijk bewust anders instellen en dan vergrendelen met sleutel “2”. Vervolgens weer ontgrendelen met “1”, gebeurt er dan ook niks, of gaat iets naar een andere stand dan waarmee vergrendeld, dan gaat er inderdaad iets niet goed.

Wij hebben dit al heel lang en ik en wederhelft hebben dus elk een ‘eigen sleutel’ en vinden het erg prettig dat de stoel en spiegels naar de eigen stand gaan.
En ja, als ‘back-up’ staan de standen ook in het stoel-geheugen, naar dat is dus niet gelinkt met sleutel(s)

Note: bij de nieuwere modellen kan dit anders werken en zijn stoel- en sleutel-geheugen mogelijk wel gekoppeld.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Erikalwin
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.10.2021 - 20:45

Als je de knop 1 voor vertrek indrukt. Gaan de spiegels dan wel terug naar de juiste stand?

Anders zou ik nog eens proberen de juiste instellingen op te slaan.

Ofwel: spiegels én stoel in de goede stand zetten en dan de MEM knop ingedrukt houden en op 1 drukken.
Wellicht heb je na aanschaf van de auto de stoel ingesteld, toen opgeslagen en daarna pas de spiegels afgesteld.

Helaas heb ik inmiddels alles geprobeerd en niets werkt! :-(
Erikalwin
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.10.2021 - 20:45

Jers3n schreef: 25.10.2021 - 01:46 Zo werkt het sleutel geheugen niet. De 3 memory knoppen op de stoel staan los van de sleutel(s).
Er wordt, of zou moeten worden, onthouden in welke stand de stoel en spiegels stonden/staan bij vergrendelen met de desbetreffende sleutel, stel dat dit sleutel “1” is.
Bij ontgrendelen met die sleutel “1” zouden stoel en spiegel weer terug moeten keren naar de stand van de laatste keer vergrendelen met die sleutel “1”.

Als de auto tussendoor dus niet met een andere sleutel (stel sleutel “2”), waar een andere vergrendel-stand van stoel en spiegels bij hoort, geopend en gesloten is, zal er niks veranderen (of moeten veranderen) bij weer openen met sleutel “1”.

Vandaar dus ook de al gemaakte opmerking probeer de andere sleutel eens.
Bij ontgrendelen met die andere sleutel “2” zou er in principe een ander instellingen moeten/kunnen horen. Zo niet, dan kun je de stoel en spiegels natuurlijk bewust anders instellen en dan vergrendelen met sleutel “2”. Vervolgens weer ontgrendelen met “1”, gebeurt er dan ook niks, of gaat iets naar een andere stand dan waarmee vergrendeld, dan gaat er inderdaad iets niet goed.

Wij hebben dit al heel lang en ik en wederhelft hebben dus elk een ‘eigen sleutel’ en vinden het erg prettig dat de stoel en spiegels naar de eigen stand gaan.
En ja, als ‘back-up’ staan de standen ook in het stoel-geheugen, naar dat is dus niet gelinkt met sleutel(s)

Note: bij de nieuwere modellen kan dit anders werken en zijn stoel- en sleutel-geheugen mogelijk wel gekoppeld.
Ik zal inderdaad de 2e sleutel eens proberen. Mogelijk dat het dan wel goed gaat. Jullie horen het nog. In ieder geval bedankt voor jullie reactie(s)
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”