Start/ stop werkt niet meer ( volvo xc 60 2014 D3 136 PK handgeschakeld). Krijg ook de melding service start /stop vereist.
Batterij vervangen maar geen oplossing. De laatste tijd veel km's op snelweg gedaan dus daar ligt het ook niet echt aan. Ik weet niet of dit aangestuurd wordt met sensor ?
Ik gebruik het niet echt veel , alleen de melding werkt op mijn zenuwen. Langs dealer gaan en uitlezen kost me weer 100 euro.
Iemand een idee ?
Start/stop systeem werkt niet
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.07.2013 - 09:07
Er is geen hulpaccu aanwezig op dit model . Batterij vervangen volgens voorschrift type AGM 760A.
- 0000vt
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 06.09.2021 - 17:06
Bij mijn V60 uit 2011 kun je tijdens het rijden via 'My Car' -> 'DRIVe' -> 'start/stop' zien of start/stop beschikbaar is of niet en met welke reden. Wellicht dat dit duidelijkheid kan bieden.
V60 D3 5 cyl R-Design 2011 325.000km+
-
- 4th Gear member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
inderdaad dat is het makkelijkst , er staat dan ' elektrisch systeem ' als dat na zeg 30+ km nog niet weg is dan kan je er vanuit gaan dat je accu slecht/bijna op is .
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.07.2013 - 09:07
Hij geeft systeem beschikbaar , dan werkt het 1 seconde en geeft hij idd melding elektrisch systeem. Batterij AGM is vervangen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
is die accu 'aangemeld' ?Josken1968 schreef: ↑22.10.2021 - 11:55 Hij geeft systeem beschikbaar , dan werkt het 1 seconde en geeft hij idd melding elektrisch systeem. Batterij AGM is vervangen.
de auto moet wel even weten dat er een nieuwe inzit .
- wikky
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47
Helaas kan ik je niet met je probleem helpen maar ik zou het een zegen vinden als mijn start/stop niet meer zou werken!
Op zich snap ik het nut ervan wel maar mijn? systeem is zo scherp afgesteld dat als je maar een fractie van een sec. stil staat de motor al afslaat.
Waardeloos als je net even heel kort moet stoppen, dan is het: motor uit en meteen weer aan en volgens mij kan dat nooit beter zijn (alleen al voor de motor zelf) dan gewoon aan blijven.
En is het systeem echt nodig (dikke file, brug open etc.) dan slaat de motor vrijwel altijd na 1-2 minuten ofzo weer aan omdat dan de accu "te leeg" komt te staan door radio, airco etc.
wat mij betreft genoeg onvrede om met een knop het systeem definitief uit te kunnen zetten zonder na elke start het weer handmatig te moeten doen (en natuurlijk te vergeten)
Op zich snap ik het nut ervan wel maar mijn? systeem is zo scherp afgesteld dat als je maar een fractie van een sec. stil staat de motor al afslaat.
Waardeloos als je net even heel kort moet stoppen, dan is het: motor uit en meteen weer aan en volgens mij kan dat nooit beter zijn (alleen al voor de motor zelf) dan gewoon aan blijven.
En is het systeem echt nodig (dikke file, brug open etc.) dan slaat de motor vrijwel altijd na 1-2 minuten ofzo weer aan omdat dan de accu "te leeg" komt te staan door radio, airco etc.
wat mij betreft genoeg onvrede om met een knop het systeem definitief uit te kunnen zetten zonder na elke start het weer handmatig te moeten doen (en natuurlijk te vergeten)
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Klopt, vond ik ook. Bij mij auto is het dus nu definitief uit, gedaan door Rica,.wikky schreef: ↑23.10.2021 - 13:01 Helaas kan ik je niet met je probleem helpen maar ik zou het een zegen vinden als mijn start/stop niet meer zou werken!
Op zich snap ik het nut ervan wel maar mijn? systeem is zo scherp afgesteld dat als je maar een fractie van een sec. stil staat de motor al afslaat.
Waardeloos als je net even heel kort moet stoppen, dan is het: motor uit en meteen weer aan en volgens mij kan dat nooit beter zijn (alleen al voor de motor zelf) dan gewoon aan blijven.
En is het systeem echt nodig (dikke file, brug open etc.) dan slaat de motor vrijwel altijd na 1-2 minuten ofzo weer aan omdat dan de accu "te leeg" komt te staan door radio, airco etc.
wat mij betreft genoeg onvrede om met een knop het systeem definitief uit te kunnen zetten zonder na elke start het weer handmatig te moeten doen (en natuurlijk te vergeten)
Je kan het ook zelf doen dmv een dice met Vdash (hebben zij waarschijnlijk ook gedaan) of de unit kopen die de achterklep remote sluit (voor en V70 kan dat althans)
Heb je daar wat aan?
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Na vervanging van de 12v accu (wellicht ook de hulp accu) moet de dealer zoals gezegd even de BCM of Battery management module even resetten/ vertellen dat er een nieuwe in zit…Josken1968 schreef: ↑22.10.2021 - 11:55 Hij geeft systeem beschikbaar , dan werkt het 1 seconde en geeft hij idd melding elektrisch systeem. Batterij AGM is vervangen.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- wikky
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47
Ik heb er aan gedacht ja om dit zo te regelen maar ik vind ruim €200 wat veel voor iets dat je zelf kunt uitzetten en alleen maar irritant is omdat het steeds weer geactiveerd wordt.flevodirk schreef: ↑23.10.2021 - 22:33Klopt, vond ik ook. Bij mij auto is het dus nu definitief uit, gedaan door Rica,.wikky schreef: ↑23.10.2021 - 13:01 Helaas kan ik je niet met je probleem helpen maar ik zou het een zegen vinden als mijn start/stop niet meer zou werken!
Op zich snap ik het nut ervan wel maar mijn? systeem is zo scherp afgesteld dat als je maar een fractie van een sec. stil staat de motor al afslaat.
Waardeloos als je net even heel kort moet stoppen, dan is het: motor uit en meteen weer aan en volgens mij kan dat nooit beter zijn (alleen al voor de motor zelf) dan gewoon aan blijven.
En is het systeem echt nodig (dikke file, brug open etc.) dan slaat de motor vrijwel altijd na 1-2 minuten ofzo weer aan omdat dan de accu "te leeg" komt te staan door radio, airco etc.
wat mij betreft genoeg onvrede om met een knop het systeem definitief uit te kunnen zetten zonder na elke start het weer handmatig te moeten doen (en natuurlijk te vergeten)
Je kan het ook zelf doen dmv een dice met Vdash (hebben zij waarschijnlijk ook gedaan) of de unit kopen die de achterklep remote sluit (voor en V70 kan dat althans)
Heb je daar wat aan?
En om er zelf mee te gaan "stoeien" is voor mij als auto software leek een brug te ver.
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
Volvo V70 D3 163 pK 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pK 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pK 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pK 8v. R-Design 2016
!! Leven en laten leven !!
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Ja kan ik snappen dat je niet zelf aan de slag wilt. En mbt Rica: ik heb dat bedrag ook niet betaald hoor . Icm tuning en via-via heb ik een van alles laten doen voor een hele mooie prijs. Wellicht dat je kan vragen voor wat korting? Wie niet waagt?wikky schreef: ↑24.10.2021 - 10:40 Ik heb er aan gedacht ja om dit zo te regelen maar ik vind ruim €200 wat veel voor iets dat je zelf kunt uitzetten en alleen maar irritant is omdat het steeds weer geactiveerd wordt.
En om er zelf mee te gaan "stoeien" is voor mij als auto software leek een brug te ver.
Maar dit zou wellicht ook wat zijn?: https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... e/1075385/
Dat ben je voor 100 piek klaar en kan ie eruit voor de APK en daarna er weer in.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.07.2013 - 09:07
Dank je wel voor jullie reacties.
Eerst moet ik bekennen dat er idd een hulpaccu aanwezig is , goed weggestoken , moest ruitenwisser demonteren om eraan te kunnen. Deze geeft maar 7V. Is dus op het einde van haar latijn. De vraag is nu of deze alleen dient voor start stop en is die misbaar maw kan je die gewoon defect laten zitten of krijg je dan andere problemen? De melding sevice start stop moet ik er dan wel bijnemen ?
Eerst moet ik bekennen dat er idd een hulpaccu aanwezig is , goed weggestoken , moest ruitenwisser demonteren om eraan te kunnen. Deze geeft maar 7V. Is dus op het einde van haar latijn. De vraag is nu of deze alleen dient voor start stop en is die misbaar maw kan je die gewoon defect laten zitten of krijg je dan andere problemen? De melding sevice start stop moet ik er dan wel bijnemen ?
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
De hulpaccu is (zoals in de naam) als hulp. Die neemt wat “ taken” waar / geeft wat stroom aan diverse zaken.
Dus S/S zorgt ervoor dat de motor afslaat en het is dan wel leuk dat bv de lichten blijven branden, de radio aan blijft, etc.
Dit staat ook keurig beschreven in het boekje of in de digitale handleiding die iedereen gratis op zijn telefoon of tablet kan zetten. (Volvo manual heet ie bij mij, maar is gewoon in NL taal)
Allebei de accu’s zijn 12V, de capaciteit van de hulpaccu is natuurlijk lager.(120/170 CCA). CCA = Cold Cranking Amps.
Goed dat je hebt gemeten. Zo te zien is het ook tijd dat die hulpaccu vervangen moet worden.
Kies wel de juiste, ik las in die handleiding dat er verschillende accu’s zijn voor automaat of handbak (AGM of EFB)
Ik ben benieuwd of dit het oplost. Laat het weten als dat kan
Dus S/S zorgt ervoor dat de motor afslaat en het is dan wel leuk dat bv de lichten blijven branden, de radio aan blijft, etc.
Dit staat ook keurig beschreven in het boekje of in de digitale handleiding die iedereen gratis op zijn telefoon of tablet kan zetten. (Volvo manual heet ie bij mij, maar is gewoon in NL taal)
Allebei de accu’s zijn 12V, de capaciteit van de hulpaccu is natuurlijk lager.(120/170 CCA). CCA = Cold Cranking Amps.
Goed dat je hebt gemeten. Zo te zien is het ook tijd dat die hulpaccu vervangen moet worden.
Kies wel de juiste, ik las in die handleiding dat er verschillende accu’s zijn voor automaat of handbak (AGM of EFB)
Ik ben benieuwd of dit het oplost. Laat het weten als dat kan
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.07.2013 - 09:07
Ik laat het zeker weten , hulpaccu is besteld. Volgens volvo dealer altijd AGM gebruiken , handgeschakeld of automaat voor beide batterijen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.07.2013 - 09:07
Na het plaatsen van de hulpaccu ( beiden AGM ) en het resetten van de batterijen werkt alles terug zoals voorheen.
Dank je voor jullie reacties.
Dank je voor jullie reacties.