Ervaring met Heico stuur

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frenzel
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 19.05.2021 - 16:14

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het Heico stuur ipv het originele Volvo stuur?
Ziet er natuurlijk super strak uit in een Polestar Engineered, maar heeft het alleen optische meerwaarde?
Werkt alles naar behoren voor MY2022?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60T8PE
Crystal white, 20” zomer, 19” winter, lounge, lighting, park assist, extra getint glas, trekhaak en last but no least, ‘black line logo’s’
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ik wilde deze gaan aanschaffen maar kwam er toen achter dat dit niet werkt icm stuurverwarming (door het afplatten van het stuur waardoor de verwarming niet intact blijft). Dus als je stuurverwarming hebt (en wil houden), niet doen. Verder zou alles perfect moeten werken. Erg fraai stuur en Heico is top. Is op basis van inruil van je oude stuur trouwens.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Een andere optie is custom stuur laten maken (op basis van standaard stuur) door CM Customs; zij kunnen stuur precies vormgeven zoals je wilt.

Ik heb daar al meerdere sturen laten maken, waaronder kort geleden dit stuur voor m'n BMW (afgeplat, perfoleer, 12 uur markering, witte stiksels etc) en dan ben je echt stukken goedkoper uit (je kunt de Heico stuurinleg zelfs apart kopen ervoor).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Frenzel
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 19.05.2021 - 16:14

RZA schreef: 19.10.2021 - 19:45 Ik wilde deze gaan aanschaffen maar kwam er toen achter dat dit niet werkt icm stuurverwarming (door het afplatten van het stuur waardoor de verwarming niet intact blijft). Dus als je stuurverwarming hebt (en wil houden), niet doen. Verder zou alles perfect moeten werken. Erg fraai stuur en Heico is top. Is op basis van inruil van je oude stuur trouwens.
Op basis van inruil?? Passen hun mijn stuur aan of is het een ‘ruilsysteem’ ?
Volgens mij heb ik geen stuur verwarming. Is dat standaard op een V60 T8 PE?
Moet hem nog krijgen…. 😞
V60T8PE
Crystal white, 20” zomer, 19” winter, lounge, lighting, park assist, extra getint glas, trekhaak en last but no least, ‘black line logo’s’
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Je betaalt borg geloof ik en dan passen zij een standaard stuur aan dat ze hebben liggen. Zodra je jouw stuur hebt toegestuurd krijg je borg terug.

Of je stuurverwarming hebt weet ik niet. Is niet standaard.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”