Rica/Obbe tuning ervaringen op de V60 D6

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
e_knook
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 02.06.2008 - 14:52
Locatie: Rotterdam

Hi,

Ik heb sinds kort een V60 D6 en wil die binnen een paar maanden een keer gaan tunen, heeft iemand van jullie een stage 2 tuning bij Rica gedaan of iets vergelijkbaars bij Obbe?
Ik heb de zoek functie gebruikt maar daar kwam ik alleen een topic uit 2015 tegen, dus ik ben benieuwd of de auto nog heel is van de mensen die dat hebben gedaan toen :)

In polestar geen interesse, ik heb toch al geen fabrieks garantie meer.
Volvo S60 2.4 2001
Audi A6 4.2 2005
Volvo V60 2.0 d4 2013
Volvo V60 D6 2013
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Je zou kunnen zoeken in het forum er was destijds een markante forummer onder de naam superfunky die zijn PIH heeft laten tunen bij Rica en hij was echt een van de eerste. Als ik het me goed herinner ging het niet meteen helemaal perfect. Ik heb mijn PIH destijds laten voorzien van Polestar aangezien ik geen onderstel aanpassingen had gedaan vond ik meer vermogen niet nodig en verantwoord. Ding is stock ook al knap snel voor zijn remcapaciteit en wegligging
e_knook
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 02.06.2008 - 14:52
Locatie: Rotterdam

Thanks! gevonden inderdaad. Het is wel al een redelijk oud topic, ik ben benieuwd of er nog dingen in de tussentijd veranderd zijn.
Superfunky schreef: 07.01.2015 - 22:02 2. De best bestede €1.000 aan deze auto. Alles, maar dan ook echt alles is beter t.o.v. Standaard en de Polestar versie.
Inschakelen diesel in hybride? Je voelt 't niet meer.
Schakelmomenten? 10x beter. Vloeiender en betere timing
Hybride rijdt eindelijk wel vlot, motor pakt veel beter op
De dip bij 150 als de elektro afhaakt? Verdwenen
En wat ik nog het fijnste vindt: de AWD stand. Die rijdt nu net zo krachtig als de originele power stand, maar dan zonder het zenuwachtige karakter. Eigenlijk kun je nu zeggen: Power is de doorrij stand met de bak in Sport, AWD is de doorrij stand met de bak in Normaal.

Ik moet wel zeggen dat Stage 1 op een paar details net iets vloeiender is dan Stage 2, maar na een paar keer gewisseld te hebben, kies ik toch voor de fun van Stage 2.
Volvo S60 2.4 2001
Audi A6 4.2 2005
Volvo V60 2.0 d4 2013
Volvo V60 D6 2013
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”