Storing 262a Long Term Fuel trim - bovengrens

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Duckman
2nd Gear member
Berichten: 150
Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07

Hi allen,

Ik hrb afgelopen vakantie in Frankrijk een brandend motormanagement lampje op het dashboard gekregen. Daar uit laten lezen en daar kwam code 262a uit. Daar kon ik mee naar huis rijden volgens de garagist en daar verder uitzoeken.

Op dat punt ben ik nu en het is lastig om Nederlandstalige info te vinden over hoe deze storing te verhelpen en met de Engelstalige informatie kom ik er ook niet helemaal uit.

Makkelijkste antwoord is naar de dealer gaan maar ik wil dit graag zelf oplossen omdat ik dat nou eenmaal leuk vind. Ik heb zelf Vida.

Op de bijlagen zie je de uitkomst uit Vida.

Ik heb zo'n beetje 1300km met de storing gereden en hij is ook een paar honder kilometer spontaan uit gegaan.

Iemand ervaring met deze storing en hoe opgelost?

Is de verwarmde lambdasonde gewoon de voorste van de twee?

Auto heeft al die tijd gewoon goed gelopen tot ik vanavond de storing weer wilde resetten voor de apk van morgen en nu loopt ie ineens heel onregelmatig stationair waarbij hij soms bijna uitvalt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Duckman
2nd Gear member
Berichten: 150
Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07

Niemand enig idee......

Heb de voorste lambdasonde vervangen door een gebruikt exemplaar, helaas kwam het motormanagementlampje na een dag weer terug. ZSM maar even weer uitlezen of de melding hetzelfde is gebleven.

Ik ga er even van uit van wel. Dan blijft valse lucht bij inlaat en valse lucht bij uitlaat over..... Dan maar even verder zoeken!
Duckman
2nd Gear member
Berichten: 150
Lid geworden op: 06.08.2014 - 15:07

Ik heb vandaag een grote scheur ontdekt in in ieder geval één van de grotere vacuüm slangen! die slangen zijn inmiddels bijna 20 jaar oud en erg broos geworden merkte ik. Voor nu even het stuk vervangen waar de scheur in zat en de boel weer gereset.

Ik heb goede hoop dat dit de melding heeft veroorzaakt!

Ik zet het hier maar even neer voor het geval er wel iemand is die hier ook mee te maken krijgt en gaat zoeken op dit forum.

Gaat dus om melding 262a met een 2.4T motor.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik zie hier iets herkenbaars ...

Ooit in een S90 ook zoiets meegemaakt. Bleek er langs een aanzuigbuis valse lucht te worden aangezogen waardoor de uitlaatgassen niet in overeenstemming waren met de meetwaarde van de luchtmassameter. Opnieuw aanklemmen en storing voorbij.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”