Kosten onderhoudsbeurt beurt
Geplaatst: 01.09.2021 - 14:49
De koolstof filters zijn wel een stukje duurder.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Interieur filter kost tussen € 15,- en € 20,- incl. btw: en dan hebben we het over een carbon fijnstoffilter met antiallergische werking van oa Bosch Mann-filter etc.
Dacht dat Volvo al onder de 1 % zit.Gouwe schreef: ↑02.09.2021 - 16:21 Misschien goed om te weten dat de gemiddelde dealer max 2% (en gemiddeld veel minder) netto winst draait over de totale omzet. Met andere woorden, een dealer heeft marge nodig om überhaupt te kunnen bestaan. Hoe dat dan komt is een hele andere discussie. Oftewel e.e.a. wel graag in perspectief blijven zien.
Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.Gouwe schreef: ↑02.09.2021 - 18:08 Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Ja Jelmer, dat vind ik vreemd. ik kan me voorstellen dat bij bepaalde kilometerstand meer onderhoud verricht moet worden. Maar bij pakweg 10.000 km per jaar, mag er gerust 2 jaar een goedkopere beurt zitten, en dan bij de 3e beurt een wat duurdere. maar daarna weer 2 goedkopere enz. Bij versnellingsbak spoelen, of distributieriem vernieuwen, kan ik me nog wat prijsverschil voorstellen. Maar voor een kleine jaarbeurt gewoon de prijs drukken, scheelt dat je klanten die weglopen.Jelmer de Jong schreef: ↑01.09.2021 - 06:47 Hoezo vreemd? Bij de oneven beurten worden er minder werkzaamheden verricht dan bij de even beurten.
Eerste en laatste keer dat een dealer mijn motor olie 'moest' bijvullen, ongevraagd ook nog, omdat er 1,5 liter miste, kostte dat 17,50 per liter. Maar alsnog erg duur.Herman.Kuyk schreef: ↑02.09.2021 - 21:27Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.Gouwe schreef: ↑02.09.2021 - 18:08Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Als je de auto amper gebruikt wordt het inderdaad een dure hobby, dat was niet uit jouw reactie te halen. Wat zegt de dealer er van als je 1x in de twee jaar komt voor een onderhoudsbeurt en tussendoor enkel APK laat uitvoeren?Hans Eilander schreef: ↑02.09.2021 - 22:11 Ja Jelmer, dat vind ik vreemd. ik kan me voorstellen dat bij bepaalde kilometerstand meer onderhoud verricht moet worden. Maar bij pakweg 10.000 km per jaar, mag er gerust 2 jaar een goedkopere beurt zitten, en dan bij de 3e beurt een wat duurdere. maar daarna weer 2 goedkopere enz. Bij versnellingsbak spoelen, of distributieriem vernieuwen, kan ik me nog wat prijsverschil voorstellen. Maar voor een kleine jaarbeurt gewoon de prijs drukken, scheelt dat je klanten die weglopen.
Dat zou ik pas doen, (in overleg) als ik na 2 jaar buiten de fabrieksgarantie kom. Dan kijk ik wel hoeveel ik rij, en wanneer ik de volgende servicebeurt laat doen. Bij de laatste Opel had ik levenslange APK. (Hoe dat bij Volvo is geregeld, weet ik niet) Deze APK word dan altijd gecombineerd met een servicebeurt.Jelmer de Jong schreef: ↑03.09.2021 - 06:48 Als je de auto amper gebruikt wordt het inderdaad een dure hobby, dat was niet uit jouw reactie te halen. Wat zegt de dealer er van als je 1x in de twee jaar komt voor een onderhoudsbeurt en tussendoor enkel APK laat uitvoeren?
Vertel er dan ook even bij dat je online diezelfde olie voor 10-11 euro de liter koopt en is 100% marge dan niet veel? Bovendien moet die dealer er een hele werkplaats voor inrichten en laten draaien, moet hij de oude olie afvoeren die jij gratis naar de stort kunt brengen, etc, etc, etc. Volgens mij is dat het eerlijke verhaal en is alleen naar de prijs kijken appels met peren. Ik snap dat dat voor de meesten te veel gevraagd is en ik snap ook dealers niet die niet met hun klanten proberen mee te denken en daarmee letterlijk hun klanten de deur uit jagen. Maar goed alles een kwestie van perceptie.Herman.Kuyk schreef: ↑02.09.2021 - 21:27Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.Gouwe schreef: ↑02.09.2021 - 18:08 Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Zou me eerst in de materie verdiepen, voorbeeld voor de afgewerkte olie krijgt hij geldt !!!!Gouwe schreef: ↑03.09.2021 - 09:58Vertel er dan ook even bij dat je online diezelfde olie voor 10-11 euro de liter koopt en is 100% marge dan niet veel? Bovendien moet die dealer er een hele werkplaats voor inrichten en laten draaien, moet hij de oude olie afvoeren die jij gratis naar de stort kunt brengen, etc, etc, etc. Volgens mij is dat het eerlijke verhaal en is alleen naar de prijs kijken appels met peren. Ik snap dat dat voor de meesten te veel gevraagd is en ik snap ook dealers niet die niet met hun klanten proberen mee te denken en daarmee letterlijk hun klanten de deur uit jagen. Maar goed alles een kwestie van perceptie.Herman.Kuyk schreef: ↑02.09.2021 - 21:27Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.Gouwe schreef: ↑02.09.2021 - 18:08 Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Gouwe schreef: ↑03.09.2021 - 12:10 Vind het allemaal prima hoor Herman, maar het gaat mij gaat het om het hele verhaal van heel veel voor de gemiddelde Nederlander aan niet direct zichtbare (indirecte) kosten. Of de dealer nu geld of niet toe krijgt voor een liter afgewerkte olie, er zijn wel degelijk kosten mee gemoeid aan die afvoer naast alle andere kosten.
Onder aan de streep hebben dealers niet veel vet op de botten (al lijkt dat wel zo als je d showroom inloopt) en ageer ik dus vooral tegen de opvatting alsof alle dealers "rovers" zouden zijn.
+1 het onderhoud laat ik bij de dealer incl olie ed, ruitenwissers en remblokken doe ik elders, niet omdat ze duur zijn maar omdat oem slechter vind dan AM.Gouwe schreef: ↑03.09.2021 - 12:10 Vind het allemaal prima hoor Herman, maar het gaat mij gaat het om het hele verhaal van heel veel voor de gemiddelde Nederlander aan niet direct zichtbare (indirecte) kosten. Of de dealer nu geld of niet toe krijgt voor een liter afgewerkte olie, er zijn wel degelijk kosten mee gemoeid aan die afvoer naast alle andere kosten.
Onder aan de streep hebben dealers niet veel vet op de botten (al lijkt dat wel zo als je d showroom inloopt) en ageer ik dus vooral tegen de opvatting alsof alle dealers "rovers" zouden zijn.
Je hebt alle vrijheid om voor minder geld elders je Volvo te laten onderhouden. Met originele Volvo onderdelen. Premium kwaliteit voor normale prijzen. Wat premium dan ook moge zijn...