Kosten onderhoudsbeurt beurt

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

De koolstof filters zijn wel een stukje duurder.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Herman.Kuyk

Edgecrusher schreef: 01.09.2021 - 14:49 De koolstof filters zijn wel een stukje duurder.
Interieur filter kost tussen € 15,- en € 20,- incl. btw: en dan hebben we het over een carbon fijnstoffilter met antiallergische werking van oa Bosch Mann-filter etc.
Dat Volvo hier min. € 50,- voor wil hebben is dan toch wel overdreven.
Het zelfde geldt voor olie winst marge 500 %.
Dan moet je het niet gek vinden als Volvo dealer dat mensen verder gaan kijken voor onderhoud.
ontheroadagain
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 13.07.2017 - 21:28

Zelfde geldt voor ruitenwisserbladen.
50 euro bij Volvo, set van 2 wissers voor.
32 euro "elders", voor een set van 3 wissers (2 voor en één achter)
Volvo V40 T3 Nordic+ geartronic 2017
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Misschien goed om te weten dat de gemiddelde dealer max 2% (en gemiddeld veel minder) netto winst draait over de totale omzet. Met andere woorden, een dealer heeft marge nodig om überhaupt te kunnen bestaan. Hoe dat dan komt is een hele andere discussie. Oftewel e.e.a. wel graag in perspectief blijven zien.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Herman.Kuyk

Gouwe schreef: 02.09.2021 - 16:21 Misschien goed om te weten dat de gemiddelde dealer max 2% (en gemiddeld veel minder) netto winst draait over de totale omzet. Met andere woorden, een dealer heeft marge nodig om überhaupt te kunnen bestaan. Hoe dat dan komt is een hele andere discussie. Oftewel e.e.a. wel graag in perspectief blijven zien.
Dacht dat Volvo al onder de 1 % zit.
Maar als jij als dealer het eerlijke verhaalt vertelt en ook zo factureert blijven mensen wel klant. Maar 500 % op een liter olie! Klanten gaan dan ergens anders shoppen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het blijft een discussie zonder einde als het gaat om dealerprijzen en onderhoud.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Herman.Kuyk

Gouwe schreef: 02.09.2021 - 18:08 Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Jelmer de Jong schreef: 01.09.2021 - 06:47 Hoezo vreemd? Bij de oneven beurten worden er minder werkzaamheden verricht dan bij de even beurten.
Ja Jelmer, dat vind ik vreemd. ik kan me voorstellen dat bij bepaalde kilometerstand meer onderhoud verricht moet worden. Maar bij pakweg 10.000 km per jaar, mag er gerust 2 jaar een goedkopere beurt zitten, en dan bij de 3e beurt een wat duurdere. maar daarna weer 2 goedkopere enz. Bij versnellingsbak spoelen, of distributieriem vernieuwen, kan ik me nog wat prijsverschil voorstellen. Maar voor een kleine jaarbeurt gewoon de prijs drukken, scheelt dat je klanten die weglopen. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8170
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Herman.Kuyk schreef: 02.09.2021 - 21:27
Gouwe schreef: 02.09.2021 - 18:08Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.
Eerste en laatste keer dat een dealer mijn motor olie 'moest' bijvullen, ongevraagd ook nog, omdat er 1,5 liter miste, kostte dat 17,50 per liter. Maar alsnog erg duur.
Ik koop zelf olie per 55 liter voor 4,32 per liter. Stel dat je een 209 liter vat koop kan het nog goedkoper. Ik vind het ook asociale prijzen. Beetje winst prima en logisch, maar kom op zeg.
Geen wonder dat mensen dan naar de lokale garage op de hoek gaan. Misschien zouden meer mensen hun auto naar een merkdealer brengen als ze een jaarlijkse kleine beurt aanbieden voor 150 euro. 50 euro materiaal en 1 uur werk, hooguit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Hans Eilander schreef: 02.09.2021 - 22:11 Ja Jelmer, dat vind ik vreemd. ik kan me voorstellen dat bij bepaalde kilometerstand meer onderhoud verricht moet worden. Maar bij pakweg 10.000 km per jaar, mag er gerust 2 jaar een goedkopere beurt zitten, en dan bij de 3e beurt een wat duurdere. maar daarna weer 2 goedkopere enz. Bij versnellingsbak spoelen, of distributieriem vernieuwen, kan ik me nog wat prijsverschil voorstellen. Maar voor een kleine jaarbeurt gewoon de prijs drukken, scheelt dat je klanten die weglopen. ;)
Als je de auto amper gebruikt wordt het inderdaad een dure hobby, dat was niet uit jouw reactie te halen. Wat zegt de dealer er van als je 1x in de twee jaar komt voor een onderhoudsbeurt en tussendoor enkel APK laat uitvoeren?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Jelmer de Jong schreef: 03.09.2021 - 06:48 Als je de auto amper gebruikt wordt het inderdaad een dure hobby, dat was niet uit jouw reactie te halen. Wat zegt de dealer er van als je 1x in de twee jaar komt voor een onderhoudsbeurt en tussendoor enkel APK laat uitvoeren?
Dat zou ik pas doen, (in overleg) als ik na 2 jaar buiten de fabrieksgarantie kom. Dan kijk ik wel hoeveel ik rij, en wanneer ik de volgende servicebeurt laat doen. :) Bij de laatste Opel had ik levenslange APK. (Hoe dat bij Volvo is geregeld, weet ik niet) Deze APK word dan altijd gecombineerd met een servicebeurt.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Herman.Kuyk schreef: 02.09.2021 - 21:27
Gouwe schreef: 02.09.2021 - 18:08 Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.
Vertel er dan ook even bij dat je online diezelfde olie voor 10-11 euro de liter koopt en is 100% marge dan niet veel? Bovendien moet die dealer er een hele werkplaats voor inrichten en laten draaien, moet hij de oude olie afvoeren die jij gratis naar de stort kunt brengen, etc, etc, etc. Volgens mij is dat het eerlijke verhaal en is alleen naar de prijs kijken appels met peren. Ik snap dat dat voor de meesten te veel gevraagd is en ik snap ook dealers niet die niet met hun klanten proberen mee te denken en daarmee letterlijk hun klanten de deur uit jagen. Maar goed alles een kwestie van perceptie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Herman.Kuyk

Gouwe schreef: 03.09.2021 - 09:58
Herman.Kuyk schreef: 02.09.2021 - 21:27
Gouwe schreef: 02.09.2021 - 18:08 Vooropgesteld: ik ben geen dealer en of "De Volvodealer" (als die al bestaat) onder de 1% zit weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar wat jij als het "eerlijke verhaal ziet" en of dat voor sommigen überhaupt wat uitmaakt. 500% op een liter olie: leg uit? Ten opzichte van wat dan en is dat appels met appels of?
Vat olie prijs / liter is minder als € 5,- incl. btw per liter, als je dan € 26,23 per liter op de rekening zet geeft dat een vertekend beeld en hier zie je dan vaak waar de discussie over gaat.
Vertel er dan ook even bij dat je online diezelfde olie voor 10-11 euro de liter koopt en is 100% marge dan niet veel? Bovendien moet die dealer er een hele werkplaats voor inrichten en laten draaien, moet hij de oude olie afvoeren die jij gratis naar de stort kunt brengen, etc, etc, etc. Volgens mij is dat het eerlijke verhaal en is alleen naar de prijs kijken appels met peren. Ik snap dat dat voor de meesten te veel gevraagd is en ik snap ook dealers niet die niet met hun klanten proberen mee te denken en daarmee letterlijk hun klanten de deur uit jagen. Maar goed alles een kwestie van perceptie.
Zou me eerst in de materie verdiepen, voorbeeld voor de afgewerkte olie krijgt hij geldt !!!!
M.b.t. olie heb nog even nagekeken 5 liter € 34,00 of wel € 6,80 de liter en vat 210 liter kom je op € 3,97 de liter en dit zijn de prijzen incl btw aan verkoop particulier voor zakelijk is er nog extra korting. olie 0W20 VOLVO VCC RBS0-2AE
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Vind het allemaal prima hoor Herman, maar het gaat mij gaat het om het hele verhaal van heel veel voor de gemiddelde Nederlander aan niet direct zichtbare (indirecte) kosten. Of de dealer nu geld of niet toe krijgt voor een liter afgewerkte olie, er zijn wel degelijk kosten mee gemoeid aan die afvoer naast alle andere kosten.
Onder aan de streep hebben dealers niet veel vet op de botten (al lijkt dat wel zo als je d showroom inloopt) en ageer ik dus vooral tegen de opvatting alsof alle dealers "rovers" zouden zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Gouwe schreef: 03.09.2021 - 12:10 Vind het allemaal prima hoor Herman, maar het gaat mij gaat het om het hele verhaal van heel veel voor de gemiddelde Nederlander aan niet direct zichtbare (indirecte) kosten. Of de dealer nu geld of niet toe krijgt voor een liter afgewerkte olie, er zijn wel degelijk kosten mee gemoeid aan die afvoer naast alle andere kosten.
Onder aan de streep hebben dealers niet veel vet op de botten (al lijkt dat wel zo als je d showroom inloopt) en ageer ik dus vooral tegen de opvatting alsof alle dealers "rovers" zouden zijn.
Gouwe schreef: 03.09.2021 - 12:10 Vind het allemaal prima hoor Herman, maar het gaat mij gaat het om het hele verhaal van heel veel voor de gemiddelde Nederlander aan niet direct zichtbare (indirecte) kosten. Of de dealer nu geld of niet toe krijgt voor een liter afgewerkte olie, er zijn wel degelijk kosten mee gemoeid aan die afvoer naast alle andere kosten.
Onder aan de streep hebben dealers niet veel vet op de botten (al lijkt dat wel zo als je d showroom inloopt) en ageer ik dus vooral tegen de opvatting alsof alle dealers "rovers" zouden zijn.
+1 het onderhoud laat ik bij de dealer incl olie ed, ruitenwissers en remblokken doe ik elders, niet omdat ze duur zijn maar omdat oem slechter vind dan AM.
Daarnaast heb je als consument ook gewoon een keuze, je gaat wel naar de merkdealer of je doet het zelf/gaat naar vakgarages of andere partijen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Je wil een premium Volvo rijden, dan horen daar ook premium onderhoudsprijzen bij.

Mijn ervaring na vele beurten is dat onderhoudsprijzen van een S40/V40/V50 ongeveer 50% hoger liggen dan die van een min of meer vergelijkbare Ford Focus.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8170
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Premium......
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Longone schreef: 04.09.2021 - 07:55 Je wil een premium Volvo rijden, dan horen daar ook premium onderhoudsprijzen bij.

Mijn ervaring na vele beurten is dat onderhoudsprijzen van een S40/V40/V50 ongeveer 50% hoger liggen dan die van een min of meer vergelijkbare Ford Focus.
Je hebt alle vrijheid om voor minder geld elders je Volvo te laten onderhouden. Met originele Volvo onderdelen. Premium kwaliteit voor normale prijzen. Wat premium dan ook moge zijn...

Ooit wel eens van de Volvo specialist gehoord?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Met gratis assistance vallen de totale kosten best mee..
Wegenwacht los is toch ook €120 pp p/jr
Plaats reactie

Terug naar “V40”