Flitsmeister niet altijd over de boxen

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
DannyvdP
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 15.01.2021 - 19:42

Hallo Allemaal,

Ik maak regelmatig gebruik van de flitsmeister app. Ook gebruik ik steeds vaker google maps, helaas ivm het ontbreken van Apple carplay op mijn V40 noodgedwongen via een houder op de ruit. De volvo navigatie heeft mij een aantal keren vrolijk een file in gestuurd en niet in de gaten dat er een snelweg afgesloten is. Vandaar de overstap naar google maps. Het betreft het sensus navigatiesysteem 2014 met rechts het wereldbolletje.

Nu luister ik regelmatig spotify of online radio via de Tune in radio app. Als ik de boel aansluit via de USB aansluiting in de middenarmsteun en via media werkt dit probleemloos. Schakel ik echter over naar de ''gewone'' radio dan krijg ik geen geluid meer van de flitsmeister app en google maps over boxen. Overigens ook niet over de telefoon, ik hoor helemaal niets meer.

Ik moet nu om instructies te horen als ik naar de gewone radio luister het USB kabeltje loskoppelen uit de USB aansluiting in de armsteun en de USB kabel aansluiten op een sigarettenaansteker. Ik hoor dan geluid over mijn telefoon (Iphone 12 Pro Max).

Het liefst heb ik dit ook gewoon over de boxen of in alle gevallen over de Iphone. Instellingen in maps/flitsmeister bieden geen soelaas.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Ik denk, dat dit geen probleem van je V40 sensus is (althans, ik herken het probleem niet met mijn Android telefoon).
Maar ik verwijs je door naar het forum van flitsmeister: https://forum.flitsmeister.nl
Die hebben een iPhone sectie.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
TheMightyPirate
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 14.07.2021 - 10:17
Locatie: Regio 072

Mij lijkt dit een gevalletje “Normal System Behaviour”
Immers het audiosysteem stuurt de input van de gewone radio door naar de versterker omdat hiervoor gekozen is. De input van de USB ingang wordt nu genegegeerd, omdat hiervoor niet gekozen is. De telefoon ziet echter dat deze is verbonden met een auto, en zal de meldingen doorsturen naar de uitgang ipv de telefoonspeakers. Het audiosysteem van de auto zal denk ik niet snappen dat deze input belangrijk is en deze dus ook niet doorsturen naar de versterken zoals het met het onboard navigatiesysteem wel kan.
Ik weet niet of je met een iPhone kan selecteren je een output kan selecteren, anders kan je ervoor kiezen in dit geval de meldingen naar de telefoonspeakers te laten sturen
V70 III 2.5T Momentum, Sapphire Black (Pirate Special)
DannyvdP
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 15.01.2021 - 19:42

Dank voor jullie reacties.

Je kunt wel handmatig ''speaker iphone'' selecteren in de flitsmeister app en er voor kiezen je geluid niet via bluetooth te sturen bij google maps maar dan schakelt hij het geluid van de spotify/tune in radio uit. Speelt het geluid van google/FM af en start vervolgens weer met spotify. Terwijl bij gebruik via media het geluid gedempt wordt maar niet stopt.

Ach ik zal wel verwend zijn met de carplay in mijn vorige auto. Het is ook niet onoverkomelijk. We zitten 9 v.d 10x samen in de auto, vrouwlief even lief aankijken als we van de gewone radio naar spotfiy willen.
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Heb je al geprobeerd om bij instellingen - geluidsopties instellingen te veranderen? misschien heb je daar iets verkeerd staan.
Maar andere vraag, maak je gebruik van Carplay? Dan zou het goed moeten kunnen werken, ook bij schakelen naar "gewone" radio.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

DannyvdP schreef: 09.08.2021 - 15:05 Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Zorgen dat de telefoon tevens via bluetooth verbonden is en in Flitsmeister er voor kiezen dat de app zich als een carkit-telefoon gedraagt. Dan zal Sensus alle bronnen muten totdat het Flitsmeister bliepje geweest is en daarna gaat de muziek weer verder.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

In FM zijn er settings voor Bluetooth kanalen, iets van AD2P en HFP uit mn hoofd.
Die proberen en testgeluid afspelen.

Succes.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Bij FM instellingen kan je nu ook een vertraging/delay voor het geluid instellen. Staat bij mij nu op 0.5 (sec), en daardoor komt het geluid weer goed door over de speakers.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
0000vt
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 06.09.2021 - 17:06

PGV90 schreef: 20.10.2021 - 00:16 Bij FM instellingen kan je nu ook een vertraging/delay voor het geluid instellen. Staat bij mij nu op 0.5 (sec), en daardoor komt het geluid weer goed door over de speakers.
Dit werkt inderdaad top. Gisteren geprobeerd. Gewoon radio aan en telefoon via bluetooth verbonden. Flitsmeister op HFP en zelfs zonder vertraging komt de melding over de speakers.
HFP in Flitsmeister schijnt te doen alsof je gebeld wordt, daarom schakelt het geluid tijdelijk over naar de telefoon.
V60 D3 5 cyl R-Design 2011 325.000km+
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”