Glazen achterklep, roestige sluitrand

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

De metalen constructie van de glazen achterklep van mijn C30 MY2008 is beschadigd doordat vorig jaar het afsluitrubber door een verkeerde maat is vervangen. Er was steeds enige kracht nodig om de klep in het slot te laten vallen.
Omdat het rubber nu correct vervangen is en de klep is bijgesteld, sluit de achterklep weer prima. De onderste rand van de achterklep vertoond nu echter roestplekjes en de verf is beschadigd. Ook zie ik dat er geen of te weinig verf onder de glasrand zit. :'(
Als service heeft de dealer heeft er wat roestwerend middel op gesmeerd, maar de roest komt er toch al weer doorheen.
Voordat ik bij de dealer ga vragen hoe dit beter kan worden opgelost, vroeg ik me af of er op het forum iemand is, die mij kan aangeven wat de opties zijn om dit goed te (laten) herstellen. Kan het glas van de metalen constructie worden losgemaakt? En daarna ook weer goed te monteren?
Graag hoor ik jullie advies, tips of wat dan ook :love:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Arix schreef: 04.08.2021 - 13:58 ....
Voordat ik bij de dealer ga vragen hoe dit beter kan worden opgelost, vroeg ik me af of er op het forum iemand is, die mij kan aangeven wat de opties zijn om dit goed te (laten) herstellen. Kan het glas van de metalen constructie worden losgemaakt? En daarna ook weer goed te monteren?
Graag hoor ik jullie advies, tips of wat dan ook :love:
Inmiddels bij de dealer geweest. Glas en klepconstructie zijn verlijmd en dus niet te scheiden. Ik krijg nu een offerte van afdeling schadeherstel voor het verwijderen van de roest en het overspuiten. Ik zal blij zijn als de roest weg is een de schade herstelt, want zoals het nu is vind ik het maar niks! :sick:
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Een nette, gebruikte achterklep scoren, is dat geen optie?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Ferrari schreef: 05.08.2021 - 16:51 Een nette, gebruikte achterklep scoren, is dat geen optie?
Dat is zeker een optie. Ik heb bedragen gezien van rond de €200, daar komen dan wel de kosten bij van het monteren. Ik wacht eerst maar de offerte af O.O Bedankt voor je meedenken :)
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Een paar weken geleden het roestplekje tussen het glas en de klepconstructie van mijn achterklep door de dealer laten verwijderen. Ook de lakschade op de achterbumper laten herstellen. Ik ben blij met het resultaat, ook al kostte me dat toch nog €400. Voordeel is natuurlijk wel de dealergarantie
2021-10-25- Hersteld-IMG_1783.JPG
Ik ben blij dat het nu weer netjes is :love:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Plaats reactie

Terug naar “C30”