Favoriet toevoegen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Deborah
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 07.01.2021 - 13:42

Als ik nu een favoriet wil toevoegen in mijn Sensus navigatie (XC40 2021) zoek ik een adres d.m.v. Plaats, adres, huisnummer. Dan kies ik start navigatie. Het adres komt dan in mijn recente bestemmingen en daar kan ik er een favoriet van maken.

Kan dit niet sneller? Je zou verwachten dat als ik mijn favorieten open ik daar een functie zie om een adres toe te voegen aan de favorieten.

Iemand tips?

Alvast erg bedankt.

Deborah
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Heb zelf nog eens goed gekeken naar alle mogelijkheden, want ik heb het voor de komende vakantie ook nodig.
Helaas is er geen enkele mogelijkheid meer sinds de share-functie in de Volvo-app is omgevallen en men bij Volvo niet erg gebrand is om deze bug op te lossen.
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Wat ik nu heb gedaan is op de iPhone een notitie gemaakt met alle bestemmingen, inclusief coördinaten erin. Tijdens de vakantie plak ik dan de coördinaten uit de notitie in de zoekbalk van de Volvo app. Het is jammer dat het zo moet omdat ze de bug niet oplossen en dat je tien jaar teruggeworpen wordt in de tijd.
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Vandaag is er weer een nieuwe versie van de app uitgekomen. Helaas is deze bug ook nu weer niet opgelost…
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Voorheen zette ik alle bestemmingen voor vertrek in het geheugen, nu met VOC via de telefoon een fluitje van een cent.
Camping naam, hotel, agriturismo, etc. invoeren en 90% wordt herkend, ‘send to car’ en klaar. In de auto komt de bestemming dan (even kort) bovenop de display en anders kijk je in de bibliotheek.

Een alternatief is dat je de bestemmingen in Outlook op je computer invoert. Als je telefoon agenda aan Outlook is gekoppeld ziet de VOC app de komende bestemmingen 24 uur vooruit en hoef je alleen maar ‘send to car’ te doen.

Goede reis!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Het blijven allemaal vreemde omwegen die je moet bewandelen omdat de app-ontwikkelaar niet van plan lijkt om de bug te repareren.
Daarnaast zijn veel bestemmingen geen plekken die je gemakkelijk kan opzoeken op basis van een adres of naam. Parkeerplaatsen bij een begin van een wandelroute of voor canyoning. Die plekken wil je vooraf kunnen uitzoeken en om ze vervolgens uit een lijst te selecteren. Dat kunnen alle navigatiesystemen sinds 2005, maar bij Volvo vindt men het niet belangrijk om het te repareren.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Je hebt gelijk van het up-loaden, dat blijft een gemis.
Maar ik vind de alternatieven die er nu zijn zeker geen omwegen, met name de koppelingen met Google.

Bijv parkeerplaatsen bij start MTB routes zijn gemakkelijk te vinden en naar de auto te sturen.
Wandelplekken voor de hond, kan je op de kaart (in de app of in de auto) op het scherm selecteren en naar de auto sturen en daarna gemakkelijk als favorieten op te slaan.
Wat mij betreft stukken sneller tov het uploaden en opslaan van POI’s in m’n Volvo zonder VOC.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

PGV90 schreef: 13.07.2021 - 17:52
Een alternatief is dat je de bestemmingen in Outlook op je computer invoert. Als je telefoon agenda aan Outlook is gekoppeld ziet de VOC app de komende bestemmingen 24 uur vooruit en hoef je alleen maar ‘send to car’ te doen.
Dit zie ik niet gebeuren in de nieuwe versie van VOC.
Kan iemand dit laten zien met bijvoorbeeld screenshots?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Welke versie heb hij Arnold?
Ik heb nu 5.2.1, is dacht ik de laatste.
Bij de nieuwe layout, met veel mindere functionaliteit, was / is er een optie om terug naar de oude layout te switchen, daarmee is de agenda koppeling er ook weer.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

PGV90 schreef: 16.07.2021 - 00:36 op het scherm selecteren en naar de auto sturen en daarna gemakkelijk als favorieten op te slaan.
Ja, maar als je op vakantie gaat en iedere dag ergens in de natuur op een andere plek moet zijn kun je die plekken niet gewoon even aantikken op de kaart, tenzij je de locaties ervan allemaal kunt onthouden. Dan wil je ergens een lijst met “vakantie 2021”-bestemmingen kunnen maken. Dat kon vroeger wel maar is nu onmogelijk gemaakt.
Je kunt ze één voor één sturen en dan in de auto hernoemen naar een zinnige naam, maar dat is toch echt veel meer werk dan een bestandje op een usb stick zetten en importeren in de auto.
Ben nu op vakantie en verlang erg terug naar de sensus 2014. Het scherm is nu twee keer zo groot maar er staat nu minder info op en de bediening met de knoppen op het stuur en met het wieltje waren veel efficiënter dan het tappen op het scherm.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”