S60 tunen

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Ralft
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21.06.2021 - 18:43

Ik heb net een V60 2.0 T3 uit 2016 gekocht en wil m graag chiptunen. Nu hoor ik dat er een verschil is tussen chippen met een soort standaardaanpak of meer op maat voor jouw auto. Valt me ook op dat de pk winst tussen bedrijven vrij groot is. Wie kan me adviseren en heeft een goed adres?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40456
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

@Ralft kijk voor je een bericht plaatst even of het op de goeie plek staat.
Als je dat niet doet kan niemand het vinden en krijg je ook geen reacties.

We hebben het in het juiste board gezet.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Stekkerbak
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.03.2020 - 21:42

Op maat tuning is vooral voor de laatste pks.
Tank je 98 vs 95?
Heb je een downpipe vervangen of een ander deel van je uitlaat?
Idem voor de inlaat.
Het geeft allemaal minimale winsten, de vraag is of je dat kleine beetje extra gaat merken.

Tuners BR performance, Rica of Obbe tuning?

Overigens is de Volvo tuning markt niet heel groot, meestal zal het dan gewoon standaard tuning zijn met een standaard file. Opmaat is maar een marketing truckje, want de inhoudelijke kennis ontbreekt gewoon.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Stekkerbak schreef: 29.06.2021 - 08:17 Opmaat is maar een marketing truckje, want de inhoudelijke kennis ontbreekt gewoon.
Opmaat is in mijn ogen geen marketing trucje....

Je hebt tuners die een standaard programma maken voor een model + motor en dit dan in alle dezelfde auto's stoppen.
Hiermee haal je dus logischer wijs niet het uiterste uit jouw specifieke auto.

Bij een opmaat / op een rollenbank afgestemd programma wordt de tune specifiek voor jouw auto gemaakt / aangepast.
Je weet dus zeker dat je het uiterste er uit haalt en het speciaal voor jouw auto + motor is, zeker als je zaken aan je motor / uitlaat gewijzigd hebt.

Opmaat is natuurlijk altijd beter dan een bestand voor een andere auto is gemaakt en zo aanpast dat het op alle auto's van dat model / bouwjaar / motor werkt.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Bij Obbe kun je bijvoorbeeld kiezen voor een ECO-tuning, waarbij in een bepaald snelheidsbereik de auto wat zuiniger zou zijn. Als je het gaspedaal in die range echter flink intrapt, dan komt toch het volledig potentieel los. Zo is het mij in ieder geval verteld. De C70 D3 is inderdaad redelijk zuinig en toch snel als het moet. Hier komt geen rollenbank aan de pas, dus het is een soort van op maat, maar toch standaard.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”