SUV het populairste model

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40455
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

SUV-XC40.JPG
In tien jaar tijd is de autosmaak van Nederlanders drastisch gewijzigd. Dankzij de hoge zit, het gemak bij het uitstappen en de enorme binnenruimte wint de SUV steeds meer terrein. Door de overgang naar elektrische auto’s zal dat nog sneller gaan.

Een blik op de autoverkopen spreekt boekdelen: al vier op de tien nieuw verkochte auto’s in ons land is een sports utility vehicle. Alleen de hatchback - een lage auto met grote achterklep - ligt momenteel nog 1 procent voor bij de verkoop van de nieuwe auto’s.

De groei is razendsnel gegaan, vorig jaar was 36 procent van de nieuwe auto’s een SUV en tien jaar geleden slechts 7 procent. Elk jaar gaan de verkopen harder, de kans is groot dat de SUV dit jaar het populairste model wordt.

Bron: https://www.ad.nl/auto/de-suv-wordt-het ... ~ae454f13/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Wij hebben proefgereden in een V60 en een XC40. De V60 heeft een hele lage instap, lager nog dan onze oude V50. Hoewel er hele andere redenen waren om voor de XC40 te kiezen, vinden we de hoge instap wel heel comfortabel. Voor mij dus herkenbaar wat er in het artikel staat.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat begon al toen Volvo met de XC-serie kwam: de 90 was een echte SUV terwijl een 70 net iets hoger is dan een V70.
Feit is voor mij dat ik al m'n hele leven bisjes van de baas heb en dat stapte altijd goed in. Sinds wij sinds okt 2015 een SAV/SUV rjjden hebben we besloten nooit meer een sedan te kopen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

persoonlijk vind ik het jammer, zo'n SUV heeft veel luchtweerstand en een hoog zwaartepunt doe mij maar een flinke estate eventueel een klein beetje opgehoogd als CC. De XC90 hebben we vijf jaar gehad een prima auto maar ik had toch altijd een beetje het gevoel met een vrachtwagen op pad te zijn en je tank je helemaal SUF met je SUV
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Luchtweerstand en co2 uitstoot maakt het geen economische variant
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niels, al onze sedan-Volvo's liepen ongeveer 1 op 8. Net als de vorige en huidige X5. Bij ons maakte het verbruik niet veel verschil.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”