Niet vloeiend tot stilstand komen

Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2841
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Zojuist alle posts even doorgenomen waarbij het opvalt dat er klachten met verschillende aandrijflijnen zijn. De klachten zijn dan ook allemaal net even anders.
- de T4/T5, 8-bak: de Auto Hold is de boosdoener, is ook mijn eigen ervaring. Maar de hik/schok is niet heel groot.
- de B3/B4, 8-bak; versnellingsbak is de boosdoener? Als deze bij afremmen in N wordt gezet en S/S en Auto Hold staan uit, is de hij dan te voelen?
- de B3/B4, 7-bak; versnellingsbak is de boosdoener en S/S kan niet uit.

De combi versnellingsbak, regeneratief remmen en het ijverige S/S bij de mild-hybride lijkt iig geen gelukkige.

Bij de eerste is de Auto Hol
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
Osman
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16.03.2024 - 01:40

raspaardje schreef: 03.05.2024 - 22:32 Zojuist alle posts even doorgenomen waarbij het opvalt dat er klachten met verschillende aandrijflijnen zijn. De klachten zijn dan ook allemaal net even anders.
- de T4/T5, 8-bak: de Auto Hold is de boosdoener, is ook mijn eigen ervaring. Maar de hik/schok is niet heel groot.
- de B3/B4, 8-bak; versnellingsbak is de boosdoener? Als deze bij afremmen in N wordt gezet en S/S en Auto Hold staan uit, is de hij dan te voelen?
- de B3/B4, 7-bak; versnellingsbak is de boosdoener en S/S kan niet uit.

De combi versnellingsbak, regeneratief remmen en het ijverige S/S bij de mild-hybride lijkt iig geen gelukkige.

Bij de eerste is de Auto Hol

Ik heb een B4, Start/Stop + Hillhold uit, maar je voelt het nog steeds. (Als je v-bak in Neutraal zet voel je niets) Soms harder soms wat minder hard. Maar wel heeeeel irritant. Ik ben echt aan het twijfelen om de auto weg te doen hierdoor.. Zoveel mensen hebben er last van maar niemand heeft een oplossing. Paar keer proefrit laten maken door hoofdmonteurs van verschillende Volvo dealers. Ze zeggen dat ze begrijpen wat ik bedoel maar dat het normaal is. Ik hoop dat ze het met software oplossen.. als iemand een oplossing heeft heel graag.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”