Ronald's V90 T5 inscription Crystal White Pearl

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

Hier in de buurt is een bedrijf dat Ricca verdeler is.
Ik ga voorlopig alleen de bak laten doen. De auto heeft vermogen genoeg want hij krijgt het vermogen nu niet op de weg zonder slippen en flinke torque steer.
Daarom is het volgende de banden. De pirelli worden gewisseld door michelin, meedere forumleden hebben gewisseld naar deze band en zijn er zeer tevreden mee. Op alle auto, wat ik heb gehad, reed ik michelin als ik ging wisselen.
Ik ben al zolang aan het wachten dat die paar dagen er nog wel bij kunnen :whistle:
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

decorsa schreef: 18.05.2022 - 20:59 Hier in de buurt is een bedrijf dat Ricca verdeler is.
Ik ga voorlopig alleen de bak laten doen. De auto heeft vermogen genoeg want hij krijgt het vermogen nu niet op de weg zonder slippen en flinke torque steer.
Daarom is het volgende de banden. De pirelli worden gewisseld door michelin, meedere forumleden hebben gewisseld naar deze band en zijn er zeer tevreden mee. Op alle auto, wat ik heb gehad, reed ik michelin als ik ging wisselen.
Ik ben al zolang aan het wachten dat die paar dagen er nog wel bij kunnen :whistle:
Het motormanagement aanpassen doe je toch niet alleen voor je acceleratie vanuit stilstand? Juist de tussensprintjes en het accelereren zonder telkens 2 trappen terug te schakelen maken het rijden al zoveel leuker!

Overigens kan ik je de Michelins uit eigen ervaring
aanbevelen. Helaas zitten er onder m'n nieuwe velgen Continental Eco Contact gemonteerd. Als die versleten zijn dan komen er gegarandeerd Michelin Pilot Sport banden onder
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Houd er wel rekening mee dat de PS4 band meer slijtage vertoond en voor een hoger verbruik zorgt dan welke band dan ook. Dat is de trade-off voor extra grip.
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1719
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Zie mijn topic ivm. Banden keuze voor de v90. Dat meer verbruik bedraagt volgens de indicatie 0.3l /100km dit zijnde klasse C ten aanzien van klasse A. 3liter per duizend km fijn rijplezier is het voor sommigen wel waard. Waar krijg je nog extra genot voor de prijs van 3l diesel 😂
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

Pitcher schreef: 18.05.2022 - 21:11
Het motormanagement aanpassen doe je toch niet alleen voor je acceleratie vanuit stilstand? Juist de tussensprintjes en het accelereren zonder telkens 2 trappen terug te schakelen maken het rijden al zoveel leuker!

Overigens kan ik je de Michelins uit eigen ervaring
aanbevelen. Helaas zitten er onder m'n nieuwe velgen Continental Eco Contact gemonteerd. Als die versleten zijn dan komen er gegarandeerd Michelin Pilot Sport banden onder
Nee klopt dat het tunen meer dan alleen is dan vanuit stilstand vertrekken maar ik rij veel stad verkeer dus vanuit stilstand vertrekken doe ik veel :-P.
Eerst de banden dan verder kijken.
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

steven.vuylsteke schreef: 19.05.2022 - 20:42 Zie mijn topic ivm. Banden keuze voor de v90. Dat meer verbruik bedraagt volgens de indicatie 0.3l /100km dit zijnde klasse C ten aanzien van klasse A. 3liter per duizend km fijn rijplezier is het voor sommigen wel waard. Waar krijg je nog extra genot voor de prijs van 3l diesel 😂
Extra rijplezier is goud waard
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

Vorige week maandag de automaat laten tunen door Ricca. Helaas heb ik een trilling in de aandrijflijn net na het terug schakelen van 2 naar 1 als ik wat harder heb opgetrokken. Bij rustig rijden heb ik er geen last van. Het voelt alsof een veer los springt en 2-3 keer na veert . Ik kan me niet herinneren dat ik hier last van had voor de tuning maar moet ook eerlijk bekennen dat ik voor de tuning heel rustig reed. Ik heb het probleem besproken me ricca en we gaan de tuning verwijderen en kijken of het dan weg is. Zoja gaan ze de tuning opnieuw bekijken en aanpassen. Zo nee dan maar eens langs gaan bij volvo en het probleem daar voorleggen.
De tuning is wel een hele verbetering, een middenstap tussen standaard en dynamisch. Zo zouden ze af fabriek al moeten schakelen.
Trekt iets langer door per versnelling ipv zo snel mogelijk naar hoogste versnelling.
Schakeld sneller terug bij gas geven.
Hij is alerter waardoor hij sportiever aanvoelt en schakeld.
Binnen 2 weken ook 2 nieuwe voorbanden, Michelin pilot sport 4 met volvo aanduiding. Heb nog 3mm profiel maar de grip, vooral nat, begint echt achteruit te gaan.

Hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4088
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Er is inmiddels ook een Pilot Sport 5 die volgens Michelin t.o.v. de 4 minder snel zou slijten. Heb er geen verdere studie aan gewijd, ben nog niet aan de beurt...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Nu vierde band gratis bij Euromaster en als je online betaald kan je de montage over drie maanden plaats laten vinden.
Miguel81
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50

Vorige week do nog bij Euromaster geweest voor 2 nieuwe primacy 4+ en die konden er met een week op/lees die zitten er sinds donderdag op.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik bedoelde het andersom, je kan nu alvast banden met korting bestellen als ze pas over drie maanden versleten zijn.
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

De nieuwe voorbanden zitten erop, het zijn de PS5 geworden. De PS4 waren niet meer voorradig. Wat een verschil met de pirelli, geen slippen en torque steer meer bij het optrekken. In de regen ook veel meer grip. Ik ga de achterste ook vervangen. De prijs viel reuze mee voor de 2: 463€ .
De automaat tuning is er ook vanaf gehaald ivm het trillen bij het terugschakelen van 2 naar 1. Ze hebben nog vanalles onderzocht of er iets verkeerd in de tuning zou zitten maar konden geen gekke dingen vinden. Na het verwijderen is de trilling weg dus zit er toch wat verkeerd in de tuning. Word vervolgd.
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

decorsa schreef: 29.06.2022 - 22:18 De nieuwe voorbanden zitten erop, het zijn de PS5 geworden. De PS4 waren niet meer voorradig. Wat een verschil met de pirelli, geen slippen en torque steer meer bij het optrekken. In de regen ook veel meer grip. Ik ga de achterste ook vervangen. De prijs viel reuze mee voor de 2: 463€ .
De automaat tuning is er ook vanaf gehaald ivm het trillen bij het terugschakelen van 2 naar 1. Ze hebben nog vanalles onderzocht of er iets verkeerd in de tuning zou zitten maar konden geen gekke dingen vinden. Na het verwijderen is de trilling weg dus zit er toch wat verkeerd in de tuning. Word vervolgd.
Die prijs is niet verkeerd! Had al gezien dat de PS5 iets gunstiger geprijsd was. Schijnt ook dat deze iets minder snel slijt maar dat zal de tijd uitwijzen. Uiteraard is dit natuurlijk afhankelijk hoe ermee gereden wordt.

Met betrekking tot de bak tuning door Rica ben ik wel enigszins verbaasd dat er kennelijk iets niet goed gaat wat de trilling veroorzaakt. Gelukkig heb je adequaat gereageerd en het laten verwijderen!
Vraag me af of het daadwerkelijk aan de software ligt of dat er toevallig een potentieel mankement aan het licht komt wat eventueel zonder tuning op een later moment zou opspelen.


Hoeveel kms heeft je wagen gelopen en is de bak al eens geflushed?

Ben toch wel nieuwsgierig of ditzelfde symptoon zich voor zou doen bij Polestar Optimalisatie, waarbij tevens de bak software aangepast word?

Hou ons op de hoogte!

Ps: Blijft altijd interessant om te de ervaringen te lezen van iemand die in vrijwel exact dezelfde wagen rijdt 😉 Vooral de positieve ervaringen 😋
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”