Bumper klikt niet helemaal vast

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
WestC
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03.04.2021 - 12:01

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb een vraag over mijn C30 1.8. Sinds februari 2019 trotse bezitter van zo’n mooie bak. Eind 2019 heb ik een auto-ongeluk gehad en moest mijn bumper hersteld worden. Sindsdien heb ik met enige regelmaat dat mijn bumper niet helemaal goed vastklikt (aan beide kanten). Het is altijd maar een klein ‘gaatje’ en ik merk er verder niets van. Alleen ik zie het wel elke keer als ik op de auto afloop. De ene keer links, dan weer rechts, dan weer beiden.

Daarvoor had ik daar al ook af en toe last van, vooral met warm weer naar mijn idee. Dan moest ik hem even weer vastklikken en dan na een autorit zat ie weer deels los. Ter illustratie een foto van mijn auto met ‘losse bumper’ en eentje van die ik eerder op dit forum ben tegengekomen die hetzelfde probleem lijkt te hebben: viewtopic.php?f=42&t=81265
Afbeelding

De schadehersteller heeft de bumper hersteld en geen nieuwe bumper erop gezet. Destijds leek dat een logische keuze, omdat de schade ook wel leek mee te vallen. Met de kennis van nu, had ik wellicht beter een nieuwe bumper erop kunnen laten zetten. Ik ben nog met de hersteller in gesprek over of we er iets tegen kunnen doen.

Mijn schadehersteller gaf aan dat dat het nadeel is van een bumper waar geen schroef doorheen zit. En dat je de bumper en de geleiders zou moeten vervangen om volledig van het probleem af te zijn. Hij gaf aan dat het kunststof is en daarmee lastig vast te zetten. Als optie noemde hij een dotje kit, maar zei daarbij ook dat het dan ook maar de vraag is of dat blijft vastzitten.

Wat zouden jullie hiermee doen? Bedankt alvast!

EDIT: Plaatje lijkt niet te werken. Is het zo wel te zien? ->

Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27007
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De geleiders vervangen lijkt mij de oplossing.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
WestC
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03.04.2021 - 12:01

Dat ga ik dan in ieder geval aan de schadehersteller voorleggen. Dat lijken mij geen al te dure onderdelen? Ik ben sowieso benieuwd of hij bij het herstellen van de bumper de geleiders heeft vervangen.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

lint schreef: 04.04.2021 - 18:11 De geleiders vervangen lijkt mij de oplossing.
Of, en die optie kan ook, hij is niet goed op spanning gezet mbv de geleider. In dat geval is het een kwestie van de torx aandraaien maar dan moet de bumperhoes wel goed in de geleider zitten
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “C30”