Een nieuwe XC90 in de planning...tips gezocht

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

PGV90 schreef: ↑01.10.2021 - 17:17
Dat doe je goed zo, mooi van alles er op en er aan.
In Pine Grey niet vaak gezien de XC 90 đź‘Ť. Hoe van binnen? Bruin leer of zwart?

Veel fijne kms!
Standaard zwart leer omdat dat de enige manier was om het lichtere hout te krijgen ipv black ash. En ik heb er geen spijt van, vind het mooi en comfortabel.
In eerste instantie wilde ik het bruine leer, ben blij dat ik het niet heb gekozen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
JVC_drive
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19.07.2021 - 19:02

Staat heel mooi.
Mijn vrouw wilde zeker zwart. Kon daar weinig discussie over inbrengen.
Interieur hebben we slate grey gekozen.
Volvo XC90 T8 inscription onyx black My2022 Long Range
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Korte update:
Geweldig! Geen moment spijt.

Is alles dan perfect?
Nou nee, niet alles.
Knipperlicht signaal (de brekende berkentak) al 2 keer uitgevallen, eenvoudig geluid weg alles werkt verder, oh ja de navigatie stem ondersteuning is ook weg. Na lange tijd in rust is de computer weer geheel gereset en werkt alles weer. Vreemd, beetje vervelend dat je plotseling je knipperlicht niet meer hoort. Gevaarlijk? welnee!
Bij gas wat al te enthousiat indrukken gaat ie van eleketrich in een keer ook de benzine motor erbij gooien. En dan vlieg je! Was even schrikken de eerste keer, nu wat voorzichtiger. Over het algemeen soms met de verbrandingsmotor die in een keer inschakelt een klein zetje, niet helemaal een soepele overgang. Maar het went al na 6 maanden.
Dan vind ik de reikwijdte pure (elektrisch) wat tegenvallen, maar ja dat wist ik natuurlijk, bij laatste versie wat verbeterd.

Tot slot, hij is wel groot en ik vind de carosserie niet helemaal overzichtelijk. Ik heb alle hulpmiddellen, maar vind het soms toch eng om door een nauwe doorgang te rijden. In parkeergarages niet altijd de ideale reisgenoot.

Dus zoals jullie zien echt super tevreden. Zo'n 6200 km gereden, gebruik 5.6/100km Bijna de helft elektrisch gereden. Ik rijd nu elke dag gratis op en neer naar mijn werk. 15 km heen, gratis laden, weer 15 km naar huis en dan de volgende dag weer op de restant in de batterijen naar mijn werk om weer helemaal op te laden.

Nostalgisch naar mijn XC70 III of XC90 I? Helemaal niet, wl over mijn allereerste XC70 Jaargang 2003, daar krijg ik nog steeeds kriebels van als ik er een zie. Nu ik weer meer naar mijn werk ga toch maar weer een 2de wagen voor de vrouw en kids. Tweedehandsje, Mini Clubman met een 3 pitter. Heerlijke auto, nooit gedacht, maar dat wat meer spartaanse rijden nadata je uit het vliegende tapijt stapt is heerlijk.

Op naar de 10'000KM!
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
Dannyk
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 05.07.2014 - 13:27

Ik haal vaak 27km naar mijn werk puur elektrisch (MY 2017), grotendeels snelweg. Het is niet makkelijk, en ik zit dan vrijwel alleen op de rechterbaan (+ het moet niet vriezen en geen harde tegenwind), maar het is een leuk spelletje om zonder 1 druppel benzine op en neer naar je werk te gaan. En nog heerlijk stil ook (= meer genieten van de B&W installatie).
Gebruikersavatar
Dannyk
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 05.07.2014 - 13:27

Ah, ik zie nu dat jij 30km haalt op 1 charge, hetgeen natuurlijk kan worden verklaard door de hogere capaciteit van de accu in de 2021 uitvoering. Goed bezig!
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Dannyk schreef: ↑16.03.2022 - 07:29 Ah, ik zie nu dat jij 30km haalt op 1 charge, hetgeen natuurlijk kan worden verklaard door de hogere capaciteit van de accu in de 2021 uitvoering. Goed bezig!
Dit is officieel de 2022 uitvoering, zinder uitlaatpijpen in de achterbumper.
Nu het iets warmer wordt zie ik het bereik weer toenemen. Ook nog positief beinvloed nu ik met dagrijlichten rijd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
JVC_drive
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19.07.2021 - 19:02

wij hebben de longrange versie.
momenteel haal ik rond de 50km uit de batterij.
Pure of hybride heeft niet veel verschil in verbruik behalve dat bij hard gas doorgeven de benzine motor niet mee aanslaat in pure.
Zalige auto om mee rond te rijden.
Volvo XC90 T8 inscription onyx black My2022 Long Range
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”