240 als dagelijkse auto?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Eric65
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.08.2018 - 14:25

Bedankt allemaal voor de reacties, ik hoor graag meer ervaringen.
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Nog meer? :-)
Gewoon doen. Je zult er geen spijt van krijgen. Wel afhankelijk van het (aankoop)budget wat jij wilt besteden.
Ik denk dat je vanaf €3.500,- iets 'aardigs' , vanaf €5.000,- iets heel behoorlijks en rondom de € 10.000,- een zeer goede met lage km stand kunt kopen.
Origineel NL's goed op roest NAP en herstelde schade's letten ex DLD op schade (km stand is altijd een gok uit dit land). Zwitserse 240's werden ook nog wel eens naar NL gehaald omdat zij erg zuinig zijn op hun auto's en, naar ik dacht, geen pekel kennen.
En als ik zo even op Marktplaats kijk staat er veel moois tussen voor rond de 5.000,-. Ik ga er dan wel van uit dat je een sedan zoekt. Estates zijn wel wat duurder.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Kogelman
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42

Mijn zoon heeft een 240 station uit 1992 met een vorig jaar gereviseerde B230f motor met M47 handbak, met nu minder dan 10.000 km op de teller (loopt nog dagelijks iets op). Er zat eerst een B200f in, een medewerker van Volvo dealer Harrie Arends heeft er hobbymatig een gereviseerde B230f in gelegd. Carrosserie heeft meer gelopen, km-teller staat op 204.000, maar die telt niet meer bij dus exacte stand is onbekend. Mijn zoon zoekt wat anders, dus deze auto komt binnen afzienbare tijd te koop. Mocht je interesse hebben in een 240 met een blok dat nog tonnen mee kan
PHOTO-2020-06-19-10-19-51.jpg
Eric, dan moet je maar een PB sturen, dan kan ik er meer over vertellen. Groet, Kogelman
PHOTO-2020-06-19-10-19-51.jpg
PHOTO-2020-06-19-10-19-52.jpg
PHOTO-2020-06-19-10-19-51.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

De topic wordt steeds mooier ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Wow, als ik genoeg geld en ruimte had....wat een plaatje!

Lang geleden heb ik ook eens een 240 estate mogen rijden als leaseauto, echt een tank. Niet snel. geen arko i.p.v. airco en geen stuurbekrachtiging.
Wel degelijk en een veilig gevoel. Naar huidige maatstaven natuurlijk aardig basic maar zo'n auto kan nog vele jaren mee.
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40455
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De dokter heeft al 28 jaar een 245 als dagelijks auto
Harry Groothuizen.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

FritsieV70 schreef: 05.02.2021 - 11:51 geen arko i.p.v. airco
Moet natuurlijk zijn: arko i.p.v. airco ... O)
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Grappig is dit toch. Of je nu dokter, aannemer, dominee of CEO bent. Met een oude Volvo kun je altijd voor de dag komen. Niet met een 25 jaar oude Opel, Mercedes o.i.d.
Ken ook iemand die niet met zijn Porsche bij klanten voor wil rijden maar wel met een oude 940 Estate.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd. Terwijl je in bv Duitsland voor vol wordt aangezien en een goed lopend bedrijf wordt gewenst (omdat je met een Porsche komt) ben je in Nederland een pooier die blijkbaar z'n klanten uitknijpt met te dure producten.

Kan ook komen door ons hokjes denken: hokjes maken het leven makkelijker.

Denk ik ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Kogelman
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42

FritsieV70 schreef: 05.02.2021 - 11:51 Wow, als ik genoeg geld en ruimte had....wat een plaatje!
Volgens mij wil hij er straks 5500,- voor vragen.
Groet,
Kogelman
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Msuidgeest schreef: 05.02.2021 - 17:31 Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd. Terwijl je in bv Duitsland voor vol wordt aangezien en een goed lopend bedrijf wordt gewenst (omdat je met een Porsche komt) ben je in Nederland een pooier die blijkbaar z'n klanten uitknijpt met te dure producten.

Kan ook komen door ons hokjes denken: hokjes maken het leven makkelijker.

Denk ik ...
Weliswaar volledig off topic, maar wijlen Jaap Blokker (oud CEO Blokker) keek bij een sollicitant altijd naar de auto waarin deze reed. Als je in een Porsche, Mercedes of nieuwe BMW reed kreeg je de baan niet. Reed ie daarentegen in bijvoorbeeld de Volvo 240 of een Skoda Superb dan werd je met open armen ontvangen. (Als je verder er ook geschikt was natuurlijk.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb van 1991 tot 2000 een 240 estate diesel gereden het was een MY87 die 125.000km gelopen had toen ik hem kocht van de eerste eigenaar.

Ik heb de auto tot 296.000km gereden en buiten normaal onderhoud eigenlijk geen enkel probleem gehad, roest was de reden om de auto op 13 jarige leeftijd in te ruilen (dom dom dom, sla me nog steeds tegen de kop).

De kaartvakken op de deuren waren een dinggetje, als de deur niet open bleef als je uitstapte en tegen je been klapte barstte het plastic van het kaartenvakje.

Ik zou zo terug een 240 willen rijden, die auto lag aan de oorzaak dat ik nu uitsluitend Volvo rijd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

BlackcurrantV70 schreef: 06.02.2021 - 19:38 Ik zou zo terug een 240 willen rijden, die auto lag aan de oorzaak dat ik nu uitsluitend Volvo rijd
Geldt voor mij precies hetzelfde. Onlangs nog een uitstap gemaakt naar BMW maar wist niet hoe snel ik deze weer moest inruilen voor een Volvo. Om het 240 gevoel vast te houden was ik tijdens mijn zoektocht naar een ‘big nose’ 240 tegen een 262 ‘aangelopen’. Geen moment spijt van.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Ben toch wel benieuwd of Eric nu enthousiast aan het zoeken is naar een Volvo 240 of inmiddels een Dacia heeft aangeschaft.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Kogelman
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42

Mocht de topicstarter ( of iemand anders) nog een goede 240 uit 1992 met een zgan nieuwe B230f motor zoeken (het blok is een jaar oud, nog geen 10.000 km gelopen!), de kogel is door de kerk: de 240 van mijn zoon komt over een week of twee te koop vanwege de aanschaf van een andere auto.
Groet,
Kogelman
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
Kogelman
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42

De 240 staat nu te koop in de “ Te koop” rubriek van dit forum.
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Msuidgeest schreef: 05.02.2021 - 17:31 Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd. Terwijl je in bv Duitsland voor vol wordt aangezien en een goed lopend bedrijf wordt gewenst (omdat je met een Porsche komt) ben je in Nederland een pooier die blijkbaar z'n klanten uitknijpt met te dure producten.

Kan ook komen door ons hokjes denken: hokjes maken het leven makkelijker.

Denk ik ...
Tja, dat is de Calvinistische, Nederlandse mindset. Je mag jezelf niet verwennen als je daar de middelen toe hebt.
Jammer.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ik heb 25 jaar zakelijk veel ondernemers bezocht, van zzp-er tot DGA's van internationals en heb nooit "problemen" ondervonden door het soort auto warmee ik aan kwam rijden; met mijn Jeep Grand Cherokee of dikke Mercedes, ik kreeg meer het idee dat je juist daardoor snel op het zelfde niveau zat...…
ik ging overigens regelmatig met mijn oude Volvo Amazon op stap en dat werd zeer gewaardeerd; mijn zakelijke relaties waren mannen uit de metaal en techniek en hadden ook vaak zelf een of meerdere klassiekers, dus als ik mijn Amazon pontificaal op de directie parkeerplek parkeerde was het ijs vaak meteen gebroken en moest er altijd even samen een rondje gereden worden, de Amazon was commercieel gezien een toppertje.....
Gebruikersavatar
wessel1512
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.04.2021 - 23:20
Locatie: Dongen

Ik heb afgelopen jaar me eersten auto gekocht. Een volvo 240 polar uit 1993 voor 1750 op de kop getikt. De auto is bijna probleemloos buiten wat roest problemen kan ik er niets aan op merken. Alles is lekker basic maar wel met een hele hoop luxe zoals elektrische verwarmde stoelen, stuurbekrachtiging En centrale vergrendeling. Maar alles wel lekker simpel in elkaar gezet en built to last. als ik kijk naar moderne autos waar ze tegenwoordig 180 pk uit een 3 cilinder halen en alles bestuurd wordt over de cambus. Zie ik mijn 245 nog langer meegaan als de huidige rage van volvo die naar 15-20 jaar compleet afgeschreven zullen zijn. Het fijne aan oude volvo's is dat alles lekker veel over berekend is en Nieuwe onderdelen nog volop te krijgen zijn. en als er iets niet meer te krijgen is het vrij makkelijk te hercreëren met moderne technieken zoals 3d printing.
Wagenpark
Spijkstaal 200 (1977) opknap project
Volvo 245 polar (1993)
Volvo v70 classic (1997) Met vrienden als fun auto
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”