Pagina 1 van 1

start-stop

Geplaatst: 01.02.2021 - 13:00
door albrecht
Volvo xc60 D4 (2018) Ik stel vast dat mijn start-stop zeer weinig werkt ,ik weet dat de batterij80% moet opgeladen zijn maar mijn verplaatsingen zijn over algemeen een 50 talkm denk niet dat dit ( kort)ritten zijn .Natuurlijk wel af en toe elekt.kofferbak openenenwagen is voorzien van luchtvering en ( zakt voor het uitstappen)af en toe zetelverwarming op 1..

Zou het aangeraden zijn de batterij bij te laden ( druppellader van de caravan mover)
Opladen via batterijpluggen in motorcompartiment en de massa op de wagen niet aan de batterij ??? of geen verstandige denkpiste ??

groetjes albrecht

start-stop

Geplaatst: 01.02.2021 - 13:14
door teebee
Is met koude en icm relatief vaak korte(re) ritten een veel voorkomend verschijnsel. Accuwaarde ophogen middels accolades is een optie. Maar het ‘probleem’ lost zich met warmer weer vanzelf weer op.

start-stop

Geplaatst: 01.02.2021 - 20:11
door albrecht
Ja waarschijnlijk wel tegenwoordig eisen we veel van die batterij kofferdeksel enz ...

start-stop

Geplaatst: 02.02.2021 - 21:02
door Maarten M
Ik zou het niet als probleem zien. Start stop is het eerste wat ik uitschakel na het starten. Kan nooit goed zijn voor de motor zegt mijn gevoel.

start-stop

Geplaatst: 02.02.2021 - 21:44
door Kees Jan
zeker weten

start-stop

Geplaatst: 07.03.2021 - 16:42
door Mistique
Maarten M schreef: 02.02.2021 - 21:02 Ik zou het niet als probleem zien. Start stop is het eerste wat ik uitschakel na het starten. Kan nooit goed zijn voor de motor zegt mijn gevoel.
Alles moet wijken voor het milieu.
Start/stop, EGR, E10 benzine, alles om zo milieuvriendelijk mogelijk te scoren.