Vragen over gebruik van de Volvo XC40 P8 Recharge

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Tov
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 18.12.2009 - 15:24

Beste forumleden,

Sinds gisteren heb ik de overstap gemaakt van een V70 naar de XC40 P8 Recharge.
Het is allemaal even wennen uiteraard, met name de one pedal drive, maar ik vind het leuk om alles te gaan ontdekken.

Ik loop tegen een paar punten aan waar ik niet of slecht informatie over kan vinden:
- is er een wifi hotspotfunctie? Ik de vorige auto kon ik een simkaart invoeren, maar in de P8 kan ik daarvoor geen simtray vinden
- ik krijg met geen mogelijkheid meer google maps zichtbaar in het bestuurdersdisplay (ik heb wel de navigatie-weergave gekozen). Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
- ik begrijp dat Volvo on Call nog niet beschikbaar is. Hoe wordt je als gebruiker op de hoogte gehouden van ontwikkelingen, kun je je daarvoor ergens aanmelden?

Groet Teun.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

1. Wifi hotspot is niet mogelijk, kan ook geen eigen simkaart in.
2. Probeer het Android systeem eens te resetten door de home knop 20 seconden in te drukken.
3. Ik denk via de gebruikelijke kanalen, of via de nieuwsbrief van Volvo Cars Nederland.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik heb begrepen dat de hotspot functie later per update verschijnt.
Maar als het goed is heb je nu al een werkende internet verbinding die je de eerste 4 jaar gratis kunt gebruiken. Die moet wel geactiveerd worden en daar waren wat problemen mee maar dat zou opgelost moeten zijn. Kortom een extra Sim is niet nodig. Die verbinding is ook nodig om de navigatie te kunnen gebruiken ( je kunt later wel offline werken, maar dan moet je de kaarten uiteraard downloaden )

Er zijn nog veel meer funcIes niet helemaal af, of helemaal niet af, maar als er updates zijn zou je dat op je scherm moeten gaan zien en als jouw exemplaar al OTA-ready is worden ze geïnstalleerd zonder dat je naar de dealer hoeft. Als je auto nig niet OTA-ready is moet je dat in iedergeval begin volgend jaar nog even eenmalig door de dealer laten voorbereiden.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Nog even nagekeken: hotshot functie dr introductie daarvan valt samen met hey volgende modeljaar (mei?) maat fr hardware is aanwezig en hey komt did ook voor de huidige auto’s beschikbaar,

( uit een doc van Volvo Nederland )
C40 Ultimate Twin
Tov
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 18.12.2009 - 15:24

Dank voor jullie reacties! Reset Android ga ik zo even proberen.
Tov
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 18.12.2009 - 15:24

Herstart van Android heeft geholpen, google maps is nu weer zichtbaar op het bestuurdersdisplay, super tip!
Tov
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 18.12.2009 - 15:24

Nog een vraagje...
Weet iemand of je in de app Google Maps ook naar 1 van je contacten kunt navigeren? Bij mij werkt dat nu niet. Ik gebruik een iPhone, dus geen Android. Als ik in mijn iPhone verbind met de P8 kan ik via de Telefoon app wel de contacten zien, maar ze niet invoeren in Google Maps. Ik heb de Google Maps app wel toegang gegeven tot contacten. Iemand tips?
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Heb je geen Volvo On Call-app? Normaal > Home/Start > eerste rij = Agenda/Kalender > versturen (Zo is het toch op mijn V60CC)
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Kinoúmai schreef: 16.12.2020 - 17:35 Heb je geen Volvo On Call-app? Normaal > Home/Start > eerste rij = Agenda/Kalender > versturen (Zo is het toch op mijn V60CC)
De VOC app voor Android is nig niet klaar, volgt ergens in de eerste maanden van 2021.
C40 Ultimate Twin
Moes
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10.01.2021 - 20:05

The Mechanic schreef: 12.12.2020 - 20:33 1. Wifi hotspot is niet mogelijk, kan ook geen eigen simkaart in.
2. Probeer het Android systeem eens te resetten door de home knop 20 seconden in te drukken.
3. Ik denk via de gebruikelijke kanalen, of via de nieuwsbrief van Volvo Cars Nederland.
Op mijn p8 van 1 maand oud zat het navigatie scherm vast in de bestuurders scherm.

Reset heeft geholpen deze weer werkend te krijgen. Thnx voor de tip. Zo blij dat ik niet naar de dealert hoef.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik raad iedereen met een P8 aan het grote P2/P8 topic op tweakers door te spitten. Daar wordt heel veel informatie gedeeld. Het is erg onoverzichtelijk maar er is heel veel informatie te vinden als je de boek doorwerkt. Ook pover de Polestar 2 (P2)
C40 Ultimate Twin
gijsvancuijk
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.06.2021 - 02:32

thanks mga1600 voor jou tweaker advies. op de eoa manier was ik offline en kon daardoor niet navigeren in google maps en google play was ook niet bereidbaar. op tweakers iemand met zelfde probleem incl oplossing gevonden.

gr gijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Er is net weer een OTA update aangekondigd (met datum van eind juli). Bij mij is die er door de dealer opgezet omdat ik problemen met de radio (DAB) had. Het lijkt er op dat de stabiliteit verder verbeterd is (en ik heb het gevoel dat de pilot assist iets gelijkmatiger is).
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “EX40”