Aangezien er enorme verschillen zijn tussen de diverse p8 gebruikers vraag ik mij af of alle auto’s dezelfde software gebruiken.
Gisteren met de p8 98 km gereden ( 7 graden , wisselende rijomstandigheden) en de range was met 50% gedaald. Geen airco, geen stoel-of stuurwielverwarming aan.
Begrijp dus werkelijk niet dat andere p8-gebruikers 17-21 Kwh halen..
En ja, ook ik begrijp dat je met een EV een andere mobiliteitsgedrag moet hebben.., dus elke avond opladen etc.
Zou fijn en eerlijk van Volvo geweest zijn dat ze de reële gebruiksrange vermeld zouden hebben.
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 08.03.2021 - 10:26
door Ben
Cysouw schreef: ↑08.03.2021 - 10:02
Zou fijn en eerlijk van Volvo geweest zijn dat ze de reële gebruiksrange vermeld zouden hebben.
Ik denk niet dat dat mogelijk is omdat iedereen de auto op een andere manier gebruikt.
Voor zover ik weet worden waarden gepubliceerd zoals die onder 'laboratoriumomstandigheden' genormeerd zijn.
En dat doet elke autofabrikant op die manier.
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 08.03.2021 - 10:59
door OGA244
WLTP:
De actieradius van een elektrische auto geeft aan hoeveel kilometers u kunt rijden op één volle accu.
Het aantal haalbare kilometers wordt gemeten in de WLTP-test.
WLTP staat voor Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, een verbruikstest die alle nieuwe elektrische auto's verplicht moeten afleggen.
Die dus voor iedere auto ook exact gelijk is, wel zo eerlijk
Zeg je nou echt dat ik zit te liegen....? Dat vind ik nogal wat, ik wens niet voor leugenaar te worden uitgemaakt.
Als je problemen met de P8 hebt moet je naar je dealer gaan en niet proberen je gelijk te halen over de rug van een ander.
Dit komt van het andere forum, nuet mijn auto, zo laag kom ik ook niet, maar het geeft wel aan dat het kan.
Zie ook de test van autogefuhl
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 08.03.2021 - 14:01
door henkchroom
IMG_0180.JPG
Zie hier mijn verbruik van vanmorgen en van de laatste 1188 km.
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 24.03.2021 - 12:05
door DonLeoB
Ook wij ervaren het bereik als erg matig tot slecht. 418 beloven ze en ja mag blij zijn als je de 220 haalt.
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 31.03.2021 - 08:56
door Bro
henkchroom schreef: ↑08.03.2021 - 14:01
IMG_0180.JPG
Zie hier mijn verbruik van vanmorgen en van de laatste 1188 km.
Bijzonder,
Veel of weinig km op de snelweg?
Het spreekt voor zich dat snelweg veel meer vraagt van de auto dan provinciaal of stad. Daar komt de vraag bij of je de auto altijd conditioneert.
Ik moet zeggen toen ik je eerste bericht las gingen bij mij ook de wenkbrauwen omhoog.
Het is en blijft opvallend dat je ver beneden het verbruik van de andere forum leden ligt, de vraag is natuurlijk "Waarom?". Doen wij het allemaal verkeerd, of doe jij het schrikbarend goed?
In dat laatste geval zou ik graag een training van je krijgen
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 31.03.2021 - 10:02
door mga1600
Als je op het andere forum rondkijkt zie je nog veel lagere gemiddelden. Gisteren reed ikzelf trouwens over een ritje van 30 km zelfs duidelijk onder de 20 kWh. Zonder OPD en op 20” zomerbanden. Mijn gemiddelde over 1000 km zit net onder de 22.
En die training: die komt op 6 april ‘s avonds Weliswaar niet hands-in maar digitaal en interactief zie mededeling op het door Volvo gestarte Electric Drivers Connect
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 01.04.2021 - 19:16
door henkchroom
Bro schreef: ↑31.03.2021 - 08:56
Bijzonder,
Veel of weinig km op de snelweg?
Het spreekt voor zich dat snelweg veel meer vraagt van de auto dan provinciaal of stad. Daar komt de vraag bij of je de auto altijd conditioneert.
Ik moet zeggen toen ik je eerste bericht las gingen bij mij ook de wenkbrauwen omhoog.
Het is en blijft opvallend dat je ver beneden het verbruik van de andere forum leden ligt, de vraag is natuurlijk "Waarom?". Doen wij het allemaal verkeerd, of doe jij het schrikbarend goed?
In dat laatste geval zou ik graag een training van je krijgen
Afgelopen woensdag Hengelo - Eindhoven - Enschede gereden. Meeste km's op de snelweg. Cruisecontrol op 105 km/hr. En geen OPD (gebruik ik helemaal niet meer)
Verbruik na ca 340 km: 21 kWh/100km.
's morgens nog bij ca. 10 gr. ; 's middags bij 20gr en dak open terug.
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 01.04.2021 - 20:56
door Peter-V50
mga1600 schreef: ↑31.03.2021 - 10:02
Electric Drivers Connect
Volvo heeft een grote groep P8 eigenaren gevraagd feedback te geven. Volgens mij is het niet mogelijk om jezelf aan te melden, als je niet door Volvo bent uitgenodigd...
Zijn er andere P8 rijders die gelijke ervaring met range zonder precondition of is het alleen bij mij het geval?
En is er al iemand die iets weet over de app beschikbaarheid?
Onderstaand een overzicht van de accustanden met preconditioning
Drama is het ja, ook bij ons bereik is nog geen 250 km.
(ff vraag hoe krijg je dat schermpje getoverd op de foto?)
Verder nog problemen met het dak dan soms niet dichtgaat en als het bijna dicht is weer open gaat. En merk regelmatig dat de parkeersensoren niet goed werken.. geen gepiep en dan later opeens weer wel
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 20.04.2021 - 19:44
door nikagl
Knopje rechts op het stuur geeft dat menu bij mij....
Kijk een naar bijgaand filmpje op YouTube, waarbij een P8 helemaal leeggereden wordt; 386km bereik - 19,6 KwH verbruik.
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 14.06.2021 - 22:03
door Hans Eilander
Het punt is dat de koper gelokt word met een actieradius van pakweg 400 km op een volle accu, (waarschijnlijk onder de meest ideale omstandigheden) dat de praktijk uitwijst dat je niet verder komt, met wat wind en regen dan een 190 km. Als die range omhoog geschroefd kan worden, winnen ze veel bij Volvo. Want nu zijn de meesten teleurgesteld, over de beperkte radius, in de praktijk van alle dag.
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 15.06.2021 - 07:45
door Paul
190km is ook echt bizar weinig. Mijn E-Golf haalt met gemak 240km
Range xc40 recharge serieus laag
Geplaatst: 15.06.2021 - 10:49
door HanL
Hans Eilander schreef: ↑14.06.2021 - 22:03
Het punt is dat de koper gelokt word met een actieradius van pakweg 400 km op een volle accu, (waarschijnlijk onder de meest ideale omstandigheden) dat de praktijk uitwijst dat je niet verder komt, met wat wind en regen dan een 190 km. Als die range omhoog geschroefd kan worden, winnen ze veel bij Volvo. Want nu zijn de meesten teleurgesteld, over de beperkte radius, in de praktijk van alle dag.
Tja, onze vorige XC40 (T5 Intro met 250PK) zou volgens de brochure ook gemiddeld 1 op 13,7 moeten rijden. Ik heb in 3 jaar tijd dat gemiddelde nooit kunnen halen. Moest mijn best doen om 1 op 10 te halen.
Dus ja, dat verbruik is een theoretische waarde.... Daar komt nog bij dat de XC40 de stroomlijn van een baksteen heeft en dat helpt ook niet bij het verbruik.