Elektrisch rijden met een Volvo

In deze rubriek alle nieuws over Volvo's die geheel of gedeeltelijk elektrisch worden aangedreven.
jorisvanderveen
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.04.2021 - 22:00

Ik heb geen ervaring met ev's. De one-pedal lijkt mij wel ingewikkeld om aan te wennen. Kan het wel mis gaan bij het instellen? Zo te zien wel tijd geworden dat ik een ev uitkies voor een testrit. Welke ev raden jullie aan voor een eerste testrit?
Kies voor de juiste inbraakpreventie: Lees hier
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

jorisvanderveen schreef: 17.04.2021 - 17:14 Ik heb geen ervaring met ev's. De one-pedal lijkt mij wel ingewikkeld om aan te wennen. Kan het wel mis gaan bij het instellen? Zo te zien wel tijd geworden dat ik een ev uitkies voor een testrit. Welke ev raden jullie aan voor een eerste testrit?
Heel simpel als je op korte termijn bij Volvo zoekt voor een testrit tenminste: dan is er bij Volvo alleen de P8.
Je hoeft helemaal niet benauwd te zijn, want als je one pedal drive uit hebt staan (in het menu) rijdt het gewoon als een andere auto met automaat (alleen desgewenst met een gigantische acceleratie, gecombineerd met een enorme souplesse en zonder trillingen en motorgeluiden). Door de continue 4 wielaandrijving en het lage zwaartepunt stuurt het ding als een scheermes. Maar pas wel op: P8 rijden werkt verslavend...!

Later dit jaar heeft volvo ook de C40 maar de rijeigenschappen zullen niet heel anders zijn, zelfde auto in een iets ander jasje. Kwestie van smaak dus....
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

jorisvanderveen schreef: 17.04.2021 - 17:14 Ik heb geen ervaring met ev's. De one-pedal lijkt mij wel ingewikkeld om aan te wennen. Kan het wel mis gaan bij het instellen? Zo te zien wel tijd geworden dat ik een ev uitkies voor een testrit. Welke ev raden jullie aan voor een eerste testrit?
Ik heb tot nu toe alleen proefritten gemaakt in een Polestar 2 en een XC40 P8. (Onze P8 wordt hopelijk binnen een paar weken geleverd.) Je bent echt binnen een half uur gewend aan One Pedal Drive. Ik vind het echt prettig werken.

Er valt niets aan in te stellen. Het is aan of uit te zetten. Het schijnt dat er binnenkort wel een update komt, waarmee je de „sterkte“ van OPD kunt instellen.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
MoniqueVos
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04.06.2021 - 16:39

Ik had wel moeite met rijden, toen ik voor het eerst een elektrische auto reed. Je moet even eraan wennen. Je hoort die motor niet eens, waardoor je twijfelt als die wel aan is. Ik las vandaag nog dat de Volvo ID3 aan top staat als de meest verkochte elektrische auto. Zo zie je dat Tesla veel concurrentie krijgt.
Kies een geschikte auto alarmsysteem: Lees hier
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

MoniqueVos schreef: 23.06.2021 - 16:14 Ik had wel moeite met rijden, toen ik voor het eerst een elektrische auto reed. Je moet even eraan wennen. Je hoort die motor niet eens, waardoor je twijfelt als die wel aan is. Ik las vandaag nog dat de Volvo ID3 aan top staat als de meest verkochte elektrische auto. Zo zie je dat Tesla veel concurrentie krijgt.
dat is alleen in Nederland meen ik te begrijpen.
In France doet Renault het uitstekend met de hybride en elektrisch rijden auto's, beter dan Volvo. Maar ja NL is een Volvo-land.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische Volvo's”