Volvo V60 Polestar engineered black
Geplaatst: 25.10.2020 - 10:22
Goedemorgen iedereen,
Ik heb mij zojuist aangemeld op het forum en wil mij even voorstellen. Ik weet dat er een ander forum voor is maar heb ook een aantal vragen dus vandaar in dit subforum.
Ik ben 29 jaar en rij vanaf mijn 22e mijn eerste volvo, destijds een v40 d4 van mijn werkgever, fantastische auto. Hierna ben ik een v60 Plug in hybrid gaan rijden vanwege de gunstige bijtelling, ook een prima auto. Vanaf dat moment niet meer in loondienst en een jaar later overgestapt naar een passat, naar mijn mening was die auto veel moderner in vergelijking met de v60 destijds, het nieuwe model was er nog niet. Begin dit jaar heb ik een xc70 gekocht en hier rijdt met name mijn vriendin in. Echt een leuke auto om in te rijden.
1 maand geleden de passat Diesel ingeruild voor een v60 Polestar engineered, helemaal zwart en full option. Deze auto is van de importeur geweest en zelfs in diverse nieuws artikelen verschenen bijvoorbeeld op autoweek. hier kwam ik later achter. Deze auto stond te koop bij hoofdman in Woerden en had 8.000km gelopen. Waarschijnlijk een van de eerste versies want hij is alweer 1 jaar oud! Goede prijs en ook een goede inruil gekregen voor de passat, de passat was ook een fijne wagen en ik was met name gewend geraakt aan de lane assist, ik rij zo'n 100km naar mijn kantoor en 100km terug dus een beetje comfort is wel fijn.
Ik heb ook nog proefgereden in een polestar 2 om zo volledig elektrisch te gaan maar die auto had het gewoon niet, geen beleving en natuurlijk een stuk kleiner dan ik gewend ben. Door de hoge middentunnel kan je daarin niet normaal zitten als je wat langer bent (1.93). Toen toch besloten voor een plug in hybride en in eerste instantie bij de v60 of xc60 wezen kijken, ook nog even getwijfeld over een e klasse (past niet bij mijn leeftijd) en een audi a6 55e (niet mijn merk). Vervolgens een beetje rond gaan kijken voor een jong gebruikte, het staat me een beetje tegen een helemaal nieuwe auto te kopen aangezien ik hem niet lease. Ben naar de volvo dealer gereden en in een aantal auto's gezeten waaronder de v60, xc60 en v60xc. De laatste vind ik nog steeds de mooiste van de drie maar die is er nou eenmaal niet als hybride. Xc60 vind ik een prachtig model maar heb het toch niet helemaal met hoge auto's. Uiteindelijk wat meer gaan verdiepen in een v60 en aangezien ik graag iets speciaals rij ben ik dus bij deze polestar engineered uitgekomen.
Wat een fantastische auto, comfort, schakelt lekker fantastisch interieur en alles mooi afgewerkt*. Ik ben er enorm blij mee, ik heb zowel in een osmium grey gereden als een zwarte maar uiteindelijk vanwege de aanbieding voor de zwarte gegaan, scheelde ruim 8.000€ met name in de inruil. Uiteindelijk heel blij met deze kleurstelling en in combinatie met de gele remklauwen en het niet aanwezige chrome een hele mooie verschijning. Rijdt relatief zuinig maar er zit potentie genoeg in. Ik laad zowel thuis als op de zaak dus heen en weer rij ik ongeveer 5l/100km. 40km volledig elektrisch is goed haalbaar mits je niet 130 gaat rijden op de snelweg op elektro.
Er zijn wel een paar minpuntjes die ik indien mogelijk wil gaan oplossen.
- Mattenset, als ik instap schiet deze vaak los en is dus erg glad, wil deze gaan vervangen. Iemand toevallig diezelfde ervaring hiermee?
- Kofferbakrol, de tranen schieten me in de ogen als ik die los trek of dicht wil doen. Zelfs als ik door de achteruitkijkspiegel kijk hangt die al een beetje door. Iemand enig idee of er een ander beter product te koop is?
En nu toch het belangrijkste, het geluid. Ik moet zeggen in polestar engineered klinkt die best wel leuk. Ik weet niet waar het vandaan komt maar er zit een rauw randje aan. Ik vind eigenlijk dat bij deze auto wel wat meer beleving hoort en mag. Ik zit te twijfelen over het systeem van Heico. Dit systeem: https://www.heicosportiv.nl/webshop/vol ... ngineered Zijn er nog andere alternatieven, de pijpen zijn misschien wat over de top maar vind ze toch niet misstaan bij deze uitvoering.
Zijn er ook al mensen die deze auto nog iets meer potentie hebben gegeven, ik weet dat dit kan bijvoorbeeld bij Heico maar vind het erg prijzig en ik vermoed dat ik dan de fabrieksgarantie kwijt ben?
Afgelopen weekend een hele mooie trip gemaakt naar Zweden met deze auto, moest voor een project in Denemarken zijn en besloten in Zweden te verblijven vanwege Covid en quarantaine verplichtingen. Op de autobahn wil die wel alleen merk je toch wel dat die zwaar is. 250 loopt die wel zolang er maar genoeg asfalt is.
Een aantal keer flinke trillingen gevoelt bij wat harder afremmen op de snelweg, nog niet eerder maar vermoedt dat die schijven toch niet helemaal recht zijn. rechtsvoor laat ook een streep op de schijf zien en ga toch even vragen of ze hier naar willen kijken.
Ik heb mij zojuist aangemeld op het forum en wil mij even voorstellen. Ik weet dat er een ander forum voor is maar heb ook een aantal vragen dus vandaar in dit subforum.
Ik ben 29 jaar en rij vanaf mijn 22e mijn eerste volvo, destijds een v40 d4 van mijn werkgever, fantastische auto. Hierna ben ik een v60 Plug in hybrid gaan rijden vanwege de gunstige bijtelling, ook een prima auto. Vanaf dat moment niet meer in loondienst en een jaar later overgestapt naar een passat, naar mijn mening was die auto veel moderner in vergelijking met de v60 destijds, het nieuwe model was er nog niet. Begin dit jaar heb ik een xc70 gekocht en hier rijdt met name mijn vriendin in. Echt een leuke auto om in te rijden.
1 maand geleden de passat Diesel ingeruild voor een v60 Polestar engineered, helemaal zwart en full option. Deze auto is van de importeur geweest en zelfs in diverse nieuws artikelen verschenen bijvoorbeeld op autoweek. hier kwam ik later achter. Deze auto stond te koop bij hoofdman in Woerden en had 8.000km gelopen. Waarschijnlijk een van de eerste versies want hij is alweer 1 jaar oud! Goede prijs en ook een goede inruil gekregen voor de passat, de passat was ook een fijne wagen en ik was met name gewend geraakt aan de lane assist, ik rij zo'n 100km naar mijn kantoor en 100km terug dus een beetje comfort is wel fijn.
Ik heb ook nog proefgereden in een polestar 2 om zo volledig elektrisch te gaan maar die auto had het gewoon niet, geen beleving en natuurlijk een stuk kleiner dan ik gewend ben. Door de hoge middentunnel kan je daarin niet normaal zitten als je wat langer bent (1.93). Toen toch besloten voor een plug in hybride en in eerste instantie bij de v60 of xc60 wezen kijken, ook nog even getwijfeld over een e klasse (past niet bij mijn leeftijd) en een audi a6 55e (niet mijn merk). Vervolgens een beetje rond gaan kijken voor een jong gebruikte, het staat me een beetje tegen een helemaal nieuwe auto te kopen aangezien ik hem niet lease. Ben naar de volvo dealer gereden en in een aantal auto's gezeten waaronder de v60, xc60 en v60xc. De laatste vind ik nog steeds de mooiste van de drie maar die is er nou eenmaal niet als hybride. Xc60 vind ik een prachtig model maar heb het toch niet helemaal met hoge auto's. Uiteindelijk wat meer gaan verdiepen in een v60 en aangezien ik graag iets speciaals rij ben ik dus bij deze polestar engineered uitgekomen.
Wat een fantastische auto, comfort, schakelt lekker fantastisch interieur en alles mooi afgewerkt*. Ik ben er enorm blij mee, ik heb zowel in een osmium grey gereden als een zwarte maar uiteindelijk vanwege de aanbieding voor de zwarte gegaan, scheelde ruim 8.000€ met name in de inruil. Uiteindelijk heel blij met deze kleurstelling en in combinatie met de gele remklauwen en het niet aanwezige chrome een hele mooie verschijning. Rijdt relatief zuinig maar er zit potentie genoeg in. Ik laad zowel thuis als op de zaak dus heen en weer rij ik ongeveer 5l/100km. 40km volledig elektrisch is goed haalbaar mits je niet 130 gaat rijden op de snelweg op elektro.
Er zijn wel een paar minpuntjes die ik indien mogelijk wil gaan oplossen.
- Mattenset, als ik instap schiet deze vaak los en is dus erg glad, wil deze gaan vervangen. Iemand toevallig diezelfde ervaring hiermee?
- Kofferbakrol, de tranen schieten me in de ogen als ik die los trek of dicht wil doen. Zelfs als ik door de achteruitkijkspiegel kijk hangt die al een beetje door. Iemand enig idee of er een ander beter product te koop is?
En nu toch het belangrijkste, het geluid. Ik moet zeggen in polestar engineered klinkt die best wel leuk. Ik weet niet waar het vandaan komt maar er zit een rauw randje aan. Ik vind eigenlijk dat bij deze auto wel wat meer beleving hoort en mag. Ik zit te twijfelen over het systeem van Heico. Dit systeem: https://www.heicosportiv.nl/webshop/vol ... ngineered Zijn er nog andere alternatieven, de pijpen zijn misschien wat over de top maar vind ze toch niet misstaan bij deze uitvoering.
Zijn er ook al mensen die deze auto nog iets meer potentie hebben gegeven, ik weet dat dit kan bijvoorbeeld bij Heico maar vind het erg prijzig en ik vermoed dat ik dan de fabrieksgarantie kwijt ben?
Afgelopen weekend een hele mooie trip gemaakt naar Zweden met deze auto, moest voor een project in Denemarken zijn en besloten in Zweden te verblijven vanwege Covid en quarantaine verplichtingen. Op de autobahn wil die wel alleen merk je toch wel dat die zwaar is. 250 loopt die wel zolang er maar genoeg asfalt is.
Een aantal keer flinke trillingen gevoelt bij wat harder afremmen op de snelweg, nog niet eerder maar vermoedt dat die schijven toch niet helemaal recht zijn. rechtsvoor laat ook een streep op de schijf zien en ga toch even vragen of ze hier naar willen kijken.