Spacers, goed idee?

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Gieljaam
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 25.06.2020 - 19:08

Goedemiddag.
Ik vraag mij al even af of spacers/spoorverbreders tegenwoordig een goed idee zijn om te plaatsen. Ik wil gewoon dat mijn wielen mooi met de wielkuipen evenwijdig lopen voor een mooiere uitstraling.
Maar is dit tegenwoordig aan te raden met rijhulpsystemen of instellingen die Volvo standaard heeft?
Ik heb de V90 CC.
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Op Swedespeed forum zijn er heel veel met V90's die met spacers rondrijden, en heb nog niks gelezen over problemen ermee. Ik wil het zelf ook gaan doen, om zelfde reden als die jij aangeeft. Bij m'n vorige auto's ook altijd spacers gehad zonder issues. Heb zelf 21" voor de zomer en ga voor 10 of 15mm. Kies wel altijd voor een A-merk als je geen gedonder wilt, bijv. Eibach of H&R (of Heico, maar die komen van H&R dacht ik). Groeten
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
jl_rdesign
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 21.01.2016 - 00:44

Vandaag bij de dealer geweest voor een beurt en apk en heb daar toevallig dezelfde vraag gesteld omdat ik het op mijn XC70 ook van plan ben, om dezelfde reden als jij.
De monteur vertelde mij dat het gewoon kan mits je de wielen natuurlijk niet 10cm laat uitsteken aan beide kanten haha.
Maar voor de wiellagers oid maakt het niet uit als je maar zorgt dat je wel langere wielbouten gebruikt.

Het viel mij trouwens in de showroom op bij de nieuwe V60CC en V90CC dat bij die modellen de wielen wel mooi gelijk met de wielkasten lopen, dus mooi gevuld zeg maar 😄
Bij mijn XC70 staan de wielen meer naar binnen, staat toch iets minder mooi vind ik vandaar dat ik ook spacers overweeg.

XC70 T5, 2015
Crystal White, side skirts, open dak, black leder, shift paddles, en nog veeeel meer 😄

V60 R-DESIGN, 2011
T3 190 PK VOLVOTUNE

Instagram : volvo_cc
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”