Pagina 4 van 4

Autonieuws

Geplaatst: 22.09.2020 - 14:02
door Marcnij
Onder de 150pk zijn er bijna geen vier cilinders meer.
Het vreemde is dat op het internet overal geroepen wordt dat drie cilinders zo slecht zijn. Hoge belastingen op onderdelen etc.
Maar ik hoor niemand over vier cilinders die met een inhoud van 2 liter meer dan 250pk doen.
Leg mij eens uit waarom een drie cilinder met ca. 100pk per liter sneller stuk zal gaan dan een vier cilinder met meer dan 100pk per liter.

Autonieuws

Geplaatst: 22.09.2020 - 14:04
door Marcnij
fredhead schreef: 22.09.2020 - 12:34 Er zijn merken die de 3 cilinders ook goed op orde hebben, maar over het algemeen valt het nog wat tegen.
Heb je voorbeelden van waar het tegen valt?

Autonieuws

Geplaatst: 22.09.2020 - 17:31
door fredhead
Ik vond persoonlijk de 3 cilinder van Opel wat tegen vallen.
Daarnaast vorig jaar met een toen zo goed als nieuwe Kia Picanto op pad geweest, wederom 3 cilinder en die kwam ook wel wat adem tekort.
Goed, die werd door ons in de bergen gebruikt in de hitte, hier in Nederland kan ie zomaar eens prima voldoen.

Autonieuws

Geplaatst: 22.09.2020 - 18:43
door Marcnij
fredhead schreef: 22.09.2020 - 17:31 Ik vond persoonlijk de 3 cilinder van Opel wat tegen vallen.
Daarnaast vorig jaar met een toen zo goed als nieuwe Kia Picanto op pad geweest, wederom 3 cilinder en die kwam ook wel wat adem tekort.
Goed, die werd door ons in de bergen gebruikt in de hitte, hier in Nederland kan ie zomaar eens prima voldoen.
Ik dacht dat je kwa betrouwbaarheid bedoelde, maar je bedoelt dus kwa rijbeleving.

Wij hebben twee 3 cilinders voor de deur staan.
Een Ford Fiesta 1.0 ecoboost met 100 pk en een BMW 118i 1.5 met 140 pk
Beiden bevallen prima, voldoen voor het formaat auto.
Stil op kruissnelheid en een lekkere roffel als je ze door trekt.(ik vind een 3 cilinder leuker klinken dan een 4 cilinder)

Autonieuws

Geplaatst: 22.09.2020 - 19:29
door fredhead
Qua betrouwbaarheid kan Ik er weinig over zeggen.
Jaren geleden veel met de 1.2 3 cilinder TDi van VW gereden en daar mankeerde weinig aan.
Geluid is zeker grappig :)

Had nog geprobeerd mijn schoonvader in een 1.0 Ecoboost te krijgen, maar die moest perse een 4 cilinder vond ie en heeft nu een Fiesta 1.4.
Had ik in zijn schoenen gestaan was ik wél voor de 3 cilinder gegaan.

Autonieuws

Geplaatst: 08.10.2020 - 19:11
door Kick
Vast het verkeerde topic dus verplaatst hem maar indien nodig maar kijk nou, Geenstijl.nl heeft smaak!
https://www.geenstijl.nl/5155764/wat-ku ... euro-doen/

Autonieuws

Geplaatst: 09.02.2021 - 09:49
door Hans Eilander
fredhead schreef: 22.09.2020 - 17:31 Ik vond persoonlijk de 3 cilinder van Opel wat tegen vallen.
Nu heb ik bijna drie jaar met een Opel Grandland X automaat 3 cilinder gereden, een 1.2T met 130 pk. (overigens niks meer Opel, maar Peugeot motor en versnellingsbak) maar dat liep als een tierelier! Lekker stil, en tóch nog wat extra kracht als je dat vroeg. Bovendien ook zuinig. Dus ik ben vol lof over de Opel 3 cilinder. (Geen roffel, zoals bij de XC 40)