Proefrijden.......

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:38
Risrael schreef: 05.10.2020 - 12:31 Ehm dat is eigenlijk bij de meeste automaten zo.....
Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je? :whistle:
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25 Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Geen idee Marc, ik rij nog tot a.s. donderdag in mijn Grandland X, dus daar praat ik over. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Marcnij en Hans: WEL autohold functie op de XC40 (in ieder geval op de Rdesign plug-in waar ik afgelopen zaterdag mee heb gereden.)
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

fredhead schreef: 05.10.2020 - 12:59
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:18
fredhead schreef: 05.10.2020 - 12:01 Dat is de layout zoals bijna elke automaat hem heeft, voordeel van de N tussenin is dat je hem bij het stoplicht sneller in z'n N kan zetten bijvoorbeeld. Mijn auto heeft het ook, ook niet anders gewend van vorige auto's met automaat en kan vertellen dat het zeker niet storend is.
Daar heb je een punt. Als ik ff bij een stoplicht moet wachten, zet ik hem altijd in N.(schijnbaar beter voor de koppeling) Loopt de weg echter wat af, en dreigde hij achteruit te rollen, zette ik hem soms in P. Maar als het licht groen word, zet je hem van uit P naar D, en dan passeer je even de R stand. Dan schrikken achterliggers zich ff rot, want ze denken dat je dan achteruit komt! Dus dat is wél een punt. Maar nu zet ik hem in N, en hou mijn voet op de rem, als hij dreigt weg te rollen. Dan voorkom je schrik achter je.
In z'n N en de handrem erop, dat is hoe ik het dan altijd doe.
Automatische rem inschakelen is nog makkelijker ;-)
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

“Auto hold “!en “automatische rem “ is toch gemakkelijker lijkt mij dan altijd heen en weer te schakelen en op een helling werkt de hellingsrem op de xc40
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

danny3 schreef: 05.10.2020 - 18:54 “Auto hold “!en “automatische rem “ is toch gemakkelijker lijkt mij dan altijd heen en weer te schakelen en op een helling werkt de hellingsrem op de xc40
Exact! :-)
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:38
Risrael schreef: 05.10.2020 - 12:31 Ehm dat is eigenlijk bij de meeste automaten zo.....
Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je? :whistle:
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Staat bij mijn V60 standaard aan; ideaal.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

teebee schreef: 05.10.2020 - 19:01
Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:38 Ja, en daarom ehm.....hou ik liever ff m,n voet op de rem. Snap je? :whistle:
Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Staat bij mijn V60 standaard aan; ideaal.
Alleen bij langzaam inparkeren soms vervelend, dan zet ik ‘m uit.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Erikho schreef: 05.10.2020 - 19:03
teebee schreef: 05.10.2020 - 19:01
Marcnij schreef: 05.10.2020 - 15:25 Geen ‘auto hold’ functie op de XC40?
Staat bij mijn V60 standaard aan; ideaal.
Alleen bij langzaam inparkeren soms vervelend, dan zet ik ‘m uit.
En in de wasstraat! (Ja, ik weet het, dat is vloeken in de kerk)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27680
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Erikho schreef: 05.10.2020 - 17:25
fredhead schreef: 05.10.2020 - 12:59
Hans Eilander schreef: 05.10.2020 - 12:18 Daar heb je een punt. Als ik ff bij een stoplicht moet wachten, zet ik hem altijd in N.(schijnbaar beter voor de koppeling) Loopt de weg echter wat af, en dreigde hij achteruit te rollen, zette ik hem soms in P. Maar als het licht groen word, zet je hem van uit P naar D, en dan passeer je even de R stand. Dan schrikken achterliggers zich ff rot, want ze denken dat je dan achteruit komt! Dus dat is wél een punt. Maar nu zet ik hem in N, en hou mijn voet op de rem, als hij dreigt weg te rollen. Dan voorkom je schrik achter je.
In z'n N en de handrem erop, dat is hoe ik het dan altijd doe.
Automatische rem inschakelen is nog makkelijker ;-)
Als je die hebt de gemakkelijkste manier inderdaad
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

In de automatische wasstraat ; automatische rem uitzetten en auto hold ook en auto in N zetten
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Plaats reactie

Terug naar “XC40”