Ervaring Volvo assistance en Volvo verzekering

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Sta je dan met je T8 van 100k...
Overigens heb ik ook met assistance te maken gehad, kapotte powerpulse slang die uit Zweden moest komen en heb toen 4 dagen een vervangende XC60 T8 meegehad.
Perfect geregeld en werd door de dame achterna gebeld of alles goed was verlopen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Met de Volvo assistance heb ik goede ervaringen. Een paar jaar geleden was ik, in mei, met de C30 in Stavanger met de winterbanden onder de auto. Het was ongewoon warm weer, het kwik liep zelfs op tot boven de 25°C. Ik wilde de auto laten checken voor de terugreis naar Nederland. Dankzij mijn Volvo assistance werd ik vriendelijk, gratis en professioneel geholpen. Soort van zomercheck met gratis zomer sproeivloeistof. :love:
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4607
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

edvanhoorn schreef: 04.08.2021 - 14:09 Inmiddels heeft de NL importeur van Volvo mij gebeld en met een omhaal van woorden uitgelegd dat het advies van Volvo assistance dat ik zelf alle volvo dealers in Oost-Duitsland moest bellen voor het kapotte onderdeel, een juist advies was (!). Verder blijkt dat zij een hele smalle definitie van 'pech' hebben (zeker in het buitenland) en dat is met een kapotte auto langs de kant van de weg staan plus het oordeel van een erkende volvo dealer dat de auto daar niet op eigen kracht weg kan komen. De kern van de discussie is dan: wat is rijdbaar. Is een auto waarvan de voorruit zeker als het regent (en dat doet het deze week in D) voortdurend dichtslaat rijdbaar (en veilig?) of niet. Volvo vindt van wel (die doen dat misschien dagelijks) en ik vind van niet. En aangezien zij mogen bepalen wat rijdbaar is en ik niet, doen ze dus niks. De assistance van Volvo is dus geen bal waard. Helemaal niks, daar kleven dezelfde mankementen aan als aan de auto. Waarvan acte. Terug naar een ander merk en terug naar de ANWB
Lees hier de voorwaarden, en in paragraaf 2.5 de definitie van pech: https://assets.volvocars.com/nl/~/media ... f?la=nl-nl
Ik snap dat een defecte ventilator (en daarmee de hele ventilatie?) i.c.m. slecht weer voor jou een gevalletje is van "niet rijdbaar" , ik zou dat ook niet prettig/veilig vinden en al helemaal niet als één van mijn kinderen de auto mee zou hebben. Of de ANWB dit beter doet?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24352
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

edvanhoorn schreef: 04.08.2021 - 09:56 Heb zojuist een klacht gedeponeerd bij Klachtenkompas van de Consumentenbond. Daar meldt men dat Volvo doorgaans niet op klachten reageert vandaar plaatsing op dit fourm.
Deze snap ik niet. De samenhang ertussen.

Succes met het andere merk.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12261
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volvo reageert zeker wel op klachten, herken deze ervaring dan ook zeker niet
edvanhoorn
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.08.2021 - 07:58

Ik rijd continu Volvo sinds 1976. Ik ben destijds begonnen met een Amazone GT (een echte met dubbele Webers enz.). En ik begrijp dat Volvo fans dit niet willen horen maar ik heb met mijn vorige V70 T6 en met mijn huidige S90 T8 zoveel problemen (gehad) dat ik moet concluderen dat Volvo een maandagochtendmerk is geworden met maandagochtendservice. Het laatste akkefietje met de weigering van Volvo assistance om mijn zoon te helpen die met de T8 ergens met een probleem in Oost-Duitsland staat is de druppel die de emmer doet overlopen. Ik kap met Volvo en ik wens jullie veel succes met dit merk dat ooit met grote letters werd geschreven.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40588
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ed, jammer dat je je hebt aangemeld op het forum om je negatieve ervaringen en je frustratie te uiten.
Ik rijd VOLVO sinds 1978 en heb geen noemenswaardige negatieve ervaringen met het merk en/of de organisatie.
Laten we hier in het forum voor Volvoliefhebbers positief blijven. Dit forum is niet bedoeld als klaaglijn.
Er is hier niemand die je kan helpen, daarvoor zul je toch echt bij de dealer cq Volvocar moeten zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja...een mooie E, A6 of 540e is natuurlijk ook niet verkeerd.
Vraag mij alleen af of Audi AG of BMW het beter zou doen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5100
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Geen voorruit ontwaseming is uiteraard niet veilig het is om die reden ook een verplichte uitrusting volgens mij. Dat je zelf moet gaan bellen naar de verschillende dealers voor onderdelen vind ik tamelijk lastig te geloven en onlogisch, dealers hebben nauwelijks nog onderdelen zelf op voorraad dat is bijna allemaal gecentraliseerd. Dat Volvo niet zou reageren op klachten maakt dat je een redelijk unieke ervaring hebt mijn ervaring is juist dat Volvo in vergelijking mat andere merken juist bijzonder klantgericht en coulant is. Ik zou het probleem nog eens rustig voorleggen aan VCNL in samenspraak met je dealer
edvanhoorn
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.08.2021 - 07:58

Het spijt me dat ik her en der wat dromen verstoor. Dat sommigen zulke fijne ervaringen hebben met Volvo is geweldig maar accepteer dan ook dat anderen -waaronder ik- vervelende en slechte ervaringen hebben. Naar mijn mening is de kwaliteit van Volvo de laatste 10 a 15 jaar achteruit gekacheld. Daarvoor had ik ook vooral positieve ervaringen. Op de lijst van meest betrouwbare automerken bungelt Volvo op dit moment ergens in de onderste regionen op plaats 19 van de 25 (bron: https://autorai.nl/consumentenbond-zo-b ... 145-autos/). Wil je dat niet weten? Droom dan lekker verder !
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40588
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ed, je verstoort geen dromen. Ik baseer me op mijn ervaringen.
En dat soort betrouwbaarheidsonderzoeken komen wekelijks langs op mijn beeldscherm en uit vele landen.
Elke keer zijn ze weer verschillend. De uitslagen zijn op z'n minst twijfelachtig.

Maar ik wens je veel succes bij een ander merk dan Volvo. Ik zou een KIA nemen, dan heb je 7 jaar garantie. (voor wat dat waard is)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

De meeste dromen zijn bedrog. Dus daar doen we dan ook niet aan.
Lees het forum maar door, genoeg erkende problemen met idd de moderne Volvo's. Echter die worden vaak ook opgelost.
En idd het is maar de vraag of je bij andere merken beter af bent. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van problemen met de Duitse 3. Maar bij de buren is, zeker na vervelende ervaringen "thuis", het gras altijd groener.
Veel plezier bij een ander merk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Ed, de waarheid mag gezegd worden. En het is jammer dat je nu in Volvo teleurgesteld bent. En ik neem aan uit je verhaal, dat deze ontevredenheid ook terecht is. Echter, ik rij nu na 7 Opels, (en daarvoor wat Japanners) nu in mijn eerste Volvo. Mijn ervaring is, dat je niet alleen klaar bent met het kopen van een auto. Maar daar moet wel een dealernetwerk achter staan, dat als er werkelijk wat is, dat dit snel en vakkundig word opgelost. Overal werken mensen, dus overal worden ook fouten gemaakt. Ik heb ook bij m,n vorige merk gelezen, (forum) hoe sommigen door een grote dealer bar slecht werden weggezet. En dit kan dus bij elk merk gebeuren. Dus de moraal van dit verhaal: Elke verandering, is echt nog geen verbetering. ;) Zo kun je het treffen, dat je een kwalitatief prima auto koopt, maar met een minder goede service. Dan heb je daar geen last van, omdat je een probleemloze auto hebt getroffen. Maar het kan óok zijn, dat je een "maandagmorgen" auto koopt, met een grandioze dealer, die er werkelijk alles aan doet, om de lange lijst met manco,s te verhelpen. Maar heb je dán het lek boven? Ik dacht het niet. :'(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24352
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Maar een antwoord op mijn vraag komt er niet, alleen een herhaling hoe slecht het allemaal is. Dus 1 Assistance medewerker is representatief voor de hele Volvo organisatie. Stel ik dat goed vast?

Even los van de problemen die je gehad hebt, dat is vervelend. Maar als iets buiten de dekking valt, zie Assistance en Wegenwacht als een soort verzekering, dan is dat vervelend. Maar om mijn auto nou niet te verzekeren omdat ze niet eena buiten de lijntjes willen kleuren, gaat me wat ver.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”