Welke opties allemaal op V60

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieker1
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 12.07.2020 - 20:54

Hee mensen,

Hoe kom ik er achter welke opties er allemaal op mijn V60 2016 zitten. Sommige zijn uiteraard (vrij) duidelijk, maar sommige niet echt. Of het ligt aan mij natuurlijk ;)
Kan je ergens nakijken welke opties er op je auto zitten? O.b.v. VIN nummer of iets dergelijks, of uitlezen in MyCAR?

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de onderstaande opties. Zitten ze erop of werken ze misschien niet:
- Hill Assist
- Keyless Entry / Start
- Op afstand de motor starten
- TSA stabiliteit regeling (trekhaak)

Verder wil ik een set winterwielen aanschaffen. Daarbij zou ik ook het bandenspanningscontrolesysteem werkend willen houden. Kan dat zomaar? Of ligt dat aan het type controlesysteem? Waar kan ik nakijken welk systeem er op mijn V60 zit. Kan je dan zo een setje wielen wisselen en het kalibratieprogramma draaien? Of hoe werkt dat?

Stiekem best veel vraagtekens .... :whistle:
Alvast hartelijk dank voor de info!
Volvo V60 D2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hill assist: indien je elektronische handrem hebt (en deze activeert) houdt deze de auto vast totdat je gasgeven en wegrijdt
Keyless entry: das eenvoudig te constateren, met je auto op slot.....
Op afstand starten: auto dient in ieder geval een automaat te zijn, maar ik meen dat 2016 modellen deze functie niet hebben (heb je VOC? Controleer of het als keuze in de app staat)
TSA: geen idee
Bandenspanning werkt met sensoren welke aan de ventielen zitten (binnenzijde). Indien je een andere set (winter)velgen hebt dien je deze dus ook te laten voorzien van dergelijke sensoren.

obv VIN kan de dealer je een opgave doen van de uitrusting.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Dieker1
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 12.07.2020 - 20:54

Dankje voor de reactie!

Ik ben inmiddels wel wat verder gekomen. Heb een mooie uitdraai van de dealer met de extra's bovenop de standaard uitrusting (denk ik). Maar toch blijf ik met wat vragen zitten. Heb de manual al wel doorgenomen en google/youtube rondgezocht. Maar, of ik heb eroverheen gelezen (wat een prima mogelijkheid is...) of de info is er daadwerkelijk niet. Volgende stap is natuurlijk even een middagje dealer inplannen om dit uit te zoeken...

- Hill Assist: ik heb wel een elektronische handrem, die werkt ook gewoon. Ik zou alleen graag willen weten hoe ik het Hill Assist systeem activeer. Volgens de dealer is het onderdeel van de standaard uitrusting...
- Keyless entry: ik weet wel hoe het bediend moet worden (denk ik), maar hoe kan ik checken of het bij mij erop zit of dat het soms niet werkt. Kun je het aan de buitenkant zien?
- Keyless start: hiervoor moet je inderdaad volgens mij een automatische versnellingsbak hebben. Die heb ik niet, dus geen Keyless Start bij mij.
- TSA: is volgens mijn info standaard wanneer je een af-fabriek trekhaak hebt. Hoe test ik dit .... ik denk dat ik er maar op vertrouw dat dit werkt. Op youtube staat een mooi filmpje hoe de auto m.b.v. L of R remmen de slingering van de combinatie zal proberen op te heffen.

Dus m.n. de Hill Assist en de Keyless Entry zijn nog onduidelijk op mijn V60.
Volvo V60 D2 Nordic+ 2016
Arjan Franssens
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21.09.2014 - 12:50
Locatie: Tynaarlo

Keyless entry kan je herkennen aan de deurhendel aan de buiten kant.
Er zit dan een klein rechthoekig vlakje op deurhendel (rechts bij bestuurdersdeur deur en links bij de passagiersdeur)
Enook in de binnenkant van de deurhendel zit een sensor waardoor als je hendel beetpakt hij ontgrendeld als je hem beet pakt.

Hill hold is te herkennen aan een knop die naast de handrem knop zit waar een A op staat
Volvo V60 T5 Inscription 2019
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1319
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Als je je VIN even in een PB stuurt kan ik wel een optielijst voor je zoeken ;)
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Wij hebben recent een 2016 V60 gekocht en zijn er toevallig achter gekomen dat de hill assist erop zit.
Auto begon zachtjes te bollen op een lichte helling, even de rem zachtjes aangetikt en onmiddelijk gelost, wagen bleef netjes staan.
Tijdens optrekken voelden we de rem lossen op de achteras.

Ik heb ook een zomersetje laten maken en zo erachter gekomen dat er geen sensors in de velgen zitten, gewone standaard ventielen.
Hij meet bandenspanningsverlies via de ABS sensoren, aan de hand van afwijkende rotaties tegenover de andere wielen.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3039
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Meeste bandenspanningssystemen tegenwoordig inderdaad via de ABS sensoren.
(oude systeem met ventielsensoren was veel te gevoelig voor schade en storingen).

Bij overschakeling van zomer naar winter en vv alleen even opnieuw het systeem calibreren.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”