AWD herstellen 2003 xc90 Diesel

bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

evert bakker schreef: 17.07.2020 - 11:23 Die filmpjes van het vastlassen van de bus aan de as van de tussenbak staan al jaren op youtube, maar ik heb nog nooit een terugkoppeling gezien van iemand die er een ton probleemloos mee gereden heeft. Ik ken ook geen Nederlands bedrijf dat zoiets maakt. Maar het lijkt prachtig!
Ik denk dat een goeie tussenbak (sloop, revisie, of ruil) en een nieuwe bus de oplossing is dan zou het weer voor 2 ton goed moeten zijn.
Sloop of revisie was wel ik wel naar op zoek, maar daar liggen er niet veel van op de plank en het moet me ook niet te lang gaan duren.
Tussen de 100.000 en 200.000 km in Nederlandse omstandigheden als bedrijfszekerheid vind ik ergens wat te kort om de moeite tijd en kosten voor een revisie te nemen. Rijd ook meer dan 40.000 per jaar al zal dat maar voor een klein deel in deze auto zijn. Rijden ook in een LPG V70 en dit is/word onze boodschappen en vakantie auto.
LPG is vreselijk rijden op vakantie.

Belasting technisch rijden we in Youngtimers maar wil ze dan wel perfect en ook hufterproof onderhouden hebben.

Op dit forum staan wel meerdere gebruikerservaringen van meer dan 10 jaar geleden

https://forums.swedespeed.com/showthread.php?164579

Velen van hun wonen in de sneeuw, onverharde wegen en spreken daarom dagelijks de 4wd aan en mogen bijna elk jaar de mof vervangen.

Ik bestel waarschijnlijk morgen bij de dealer een nieuwe revisie set met een nieuwe bus en laat dat verhaal vastlassen aan de jong gebruikte tussenbak die ik hier heb liggen.
Er zit nog wel iets wat van halve tanden aan die as en dan in combinatie met het zeer goed vastlassen zou het best nog wel eens goed kunnen houden verwacht ik.

IIg. Bedankt allemaal voor het mee denken. En als ik ooit nog eens een ton verder mee kom of hij is wel weer 2wd dan kom ik er weer eens op terug.
evert bakker
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04

Bowsky, veel succes met het laten vastlassen van de bus. Het lijkt mij een moeilijke klus. De bus moet heel goed uitgelijnd op de as gelast worden anders ontstaan er problemen met de montage van de tussenbak, trillingen, slijtage en mogelijke schade aan de versnellingsbak en/of het inwendige van de haakse overbrenging .
Ik heb hetzelfde probleem, die versleten vertanding, met mijn auto en als je een goed adres hebt voor dat vastlassen houd ik me aanbevolen.
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

evert bakker schreef: 19.07.2020 - 21:52 Bowsky, veel succes met het laten vastlassen van de bus. Het lijkt mij een moeilijke klus. De bus moet heel goed uitgelijnd op de as gelast worden anders ontstaan er problemen met de montage van de tussenbak, trillingen, slijtage en mogelijke schade aan de versnellingsbak en/of het inwendige van de haakse overbrenging .
Ik heb hetzelfde probleem, die versleten vertanding, met mijn auto en als je een goed adres hebt voor dat vastlassen houd ik me aanbevolen.
Je hebt gelijk dat het in ieder geval een spannende klus word.
Er is best wel een goede howdo over geschreven op die fora's over het met een draadstang stevig op zijn plek houden van de mof.
Dan trek je hem tegen de later verwijderbare ring aan voor de tweede las die ik graag ook wil aan de bovenkant, maar meer vind ik daar helaas niet over. Met strak vastdraaien met de draadstang zit ie vast niet echt gecentreerd.
Dus wat hou ik aan het midden? Zeker met mijn slechte tussenbak as met vast veel speling.

Dat is voor mij het spannende maar misschien wijst dat zichzelf morgen met een nieuwe bus.

Het voorbereiden van de huls en het gat boren in de tussenbak is niet moeilijk. En anders voor elk bedrijf wel te doen.
Dan nog even laten lassen door een goede dagelijkse lasser die niet moeilijk te vinden is.
Die kunnen het vast beter dan een garage monteur die af en toe een paar lassen legt.

De seals in de nieuwe mof kun je achteraf na het lassen plaatsen zag ik zodat die geen last heeft van de hitte.
Voorzichtigheid met de seals aan de tussenbak kant is wel nodig maar die is veel verder weg en het lassen kan ook wel in etappes.

Mocht het wel mislukt zijn en is er met de 1ste proefrit enige onbalans voelbaar dan gaat ie eerst verder als 2wd en haal ik de tussenbak en cardanas er eerst maar eronder vandaan.

Was dan helaas een slecht uitgepakte gok ter waarde 200,-
evert bakker
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04

bouwsky schreef: 20.07.2020 - 09:06 Mocht het wel mislukt zijn en is er met de 1ste proefrit enige onbalans voelbaar dan gaat ie eerst verder als 2wd en haal ik de tussenbak en cardanas er eerst maar eronder vandaan.

Was dan helaas een slecht uitgepakte gok ter waarde 200,-
Je schreef eerder dat je de tussenbak gedemonteerd had en dat je dat eventueel weer doet als het vastlassen van de bus mislukt. Begrijp ik het goed dat je jouw xc 90 rijdt zonder tussenbak? Ik dacht dat dat niet kon omdat de steekas naar het rechter voorwiel er doorheen loopt, daarom heb ik bij de mijne alleen de cardanas gedemonteerd. Als je wel kunt rijden zonder tussenbak wordt het laten reviseren van de tussenbak voor mij veel eenvoudiger want ik kan de auto niet lang missen.
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

Het is vakantie en deze xc90 vervangt binnenkort onze Landrover die we nu nog hebben staan.
Daarom staat ie rustig te wachten tot het laswerk begin gedaan word.

Maar... de steekas loopt verder zonder enig contact door de tussenbak heen en kan er volgens andere fora en volgens mij ook er gewoon tussenuit. De diameter is kleiner dan de doorgang van de TB.
Dan moet inderdaad wel de cardanas eronder weg anders hangt die los maar dat is bij jou nu toch al het geval.

Zal die link even opzoeken voor je, er moet dan wel een slangenklem om de steekas heen zodat de bus niet uit de automaat los kan komen. Deze methode was daar al meer dan 100.000 km plus getest.
Ik weet wel mocht mijn project mislukken dan blijft de TB eronder vandaan en zet de oude bus dan terug. Voor onderhoud zit de TB best in de weg zit mocht een keer de turbo of iets anders kapot gaan.

Wat betreft het centreren van de bus bij het lassen (wat ik een spannend onderdeel vond) dat wees zich inderdaad de volgende dag met een nieuwe bus. Er zit dan vrijwel geen speling meer op, daar heb ik alle vertrouwen in.
Op de foto kun je zien hoe erg mijn TB as eraan toe is en toch pakt de nieuwe bus nog.

Had eerst zoiets van waarom een nieuwe bus van 160,- euro erop als ie toch vast gelast word.

Zou in jouw geval misschien nog even weekje wachten of ik de tussenbak er weer op kan krijgen als ie vast gelast is en daarom iets breder is bij de montage.
Maar ik heb onderhand wel een zeer goed vertrouwen gekregen dat het lukt.
Ook in de stevigheid ervan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door bouwsky op 26.07.2020 - 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

De link van rijden zonder de tussenbak met 2 slangenklemmen.

https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=79549

Ergens ideaal in jou geval, en vermoedelijk ligt ie ook snel bij jou op tafel en dan heb je weer alle tijd. Het enigste is het verborgen boutje los krijgen van de TB als je grote handen hebt.
Zou ook even kijken of er alvast wat beweging zit in je mof vanuit de automaat.

Ik kreeg de bus met een moordenaar (grote tang) en een breekijzer achter de bek van die tang de bus er makkelijk uit.
evert bakker
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04

bouwsky schreef: 26.07.2020 - 08:49 De link van rijden zonder de tussenbak met 2 slangenklemmen.

https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=79549

Ergens ideaal in jou geval, en vermoedelijk ligt ie ook snel bij jou op tafel en dan heb je weer alle tijd. Het enigste is het verborgen boutje los krijgen van de TB als je grote handen hebt.
Zou ook even kijken of er alvast wat beweging zit in je mof vanuit de automaat.

Ik kreeg de bus met een moordenaar (grote tang) en een breekijzer achter de bek van die tang de bus er makkelijk uit.
Bedankt voor de tips! Ik denk dat je gelijk hebt, de TB kan er gewoon tussenuit. De XC70 van de mathews-site en de XC 90 hebben voor zover ik weet dezelfde AWD techniek.
Ik begrijp alleen dat geneuzel met die slangklemmen om de bus in versnellingsbak te zekeren niet. Is dit om de splines van versnellingsbak-as te beschermen? Of een achterliggende oliekeerring op z'n plek te houden? Verder heeft die bus geen functie meer als de TB weg is denk ik.
Nog één dingetje over dat lassen (zonder fixatie mal): er kan vervorming optreden door lassen, kunde van de lasser heel belangrijk.!
Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

evert bakker schreef: 27.07.2020 - 13:32
bouwsky schreef: 26.07.2020 - 08:49 De link van rijden zonder de tussenbak met 2 slangenklemmen.

https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=79549

Ergens ideaal in jou geval, en vermoedelijk ligt ie ook snel bij jou op tafel en dan heb je weer alle tijd. Het enigste is het verborgen boutje los krijgen van de TB als je grote handen hebt.
Zou ook even kijken of er alvast wat beweging zit in je mof vanuit de automaat.

Ik kreeg de bus met een moordenaar (grote tang) en een breekijzer achter de bek van die tang de bus er makkelijk uit.
Bedankt voor de tips! Ik denk dat je gelijk hebt, de TB kan er gewoon tussenuit. De XC70 van de mathews-site en de XC 90 hebben voor zover ik weet dezelfde AWD techniek.
Ik begrijp alleen dat geneuzel met die slangklemmen om de bus in versnellingsbak te zekeren niet. Is dit om de splines van versnellingsbak-as te beschermen? Of een achterliggende oliekeerring op z'n plek te houden? Verder heeft die bus geen functie meer als de TB weg is denk ik.
Nog één dingetje over dat lassen (zonder fixatie mal): er kan vervorming optreden door lassen, kunde van de lasser heel belangrijk.!
Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
De tussenbak is het enigste die de bus op zijn plek houd. De bus werkt als een olie stop, die kan dan zonder die slangenklemmen eruit komen en dan loopt je automaat leeg.

Wat betreft het lassen, er zit zo weinig speling op met de nieuwe bus daar hoeft geen fixatie bij. Die trekken we met een draadstang strak tegen de (verwijderbare) ring van de bus aan. Bakken hem aan beide kanten al een beetje vast aan de as, dan de ring aan de bovenkant eruit met een punttang.
Dan een mooie ronde las aan de hele bovenkant. Daarna de as zelf weer verder mooi dicht lassen.

Alles een beetje in etappes, zodat al mijn mooie nieuwe TB keerringen niet smelten.
Daarna achteraf alleen nog even de keerring in de bus zelf tikken.

Dan is ie klaar. laat hem door een las bedrijf hier in het dorp lassen die kan dat vast wel goed.
Na 40 jaar ervaring mag je het wel kunnen lijkt mij, de bus is ook ongeveer 2x keer zo groot in verhouding met de spines van de flens aan de cardanas zijde. Daar komen dezelfde krachten op.

Er is daarom best veel body om te lassen, zeker met de bovenkant er bij.
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

Ook ik ben er achter gekomen dat mijn XC-90 uit 2005 met 173.000 echte km geen achetrwielaandrijving meer heeft.
De vertanding van de haakse bak is voor 50% weggesleten en de bus zit muurvast op de versnellingsbak as.
De kosten lopen echt de spuigaten uit als de versnellingsbak eraf moet om de bus los te krijgen

De en montage versnellinsbak bij mij 6 bak handgeschakeld 1400 euro
De koppeling wordt geadvuieseerd te verv. ink. vliegwiel 1000 euro
Een verbindings bus met pakkingset nieuw 150 euro
Een goede gebruikte haakse bak, zelfde als V70 ?? 500 euro
De verbindingsbus bij reviesie bedrijf losslijpen 200 euro
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- totale kosten ca 3300 euro !



En dan moet die haldex ? koppeling op de achteras het gewoon doen anders komt deze er ook nog bij :-(

Het is best een grote onverwachtte kostenpost , of zijn er nog andere oplossingen ? behalve die hele 4wdr vergeten ?

Ik ben net nieuw hier dus ben benieuwd naar het forum

Groet Rob uit Maassluis
Laatst gewijzigd door volvo xc90 010 op 01.08.2020 - 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

evert bakker schreef: 19.07.2020 - 21:52 Bowsky, veel succes met het laten vastlassen van de bus. Het lijkt mij een moeilijke klus. De bus moet heel goed uitgelijnd op de as gelast worden anders ontstaan er problemen met de montage van de tussenbak, trillingen, slijtage en mogelijke schade aan de versnellingsbak en/of het inwendige van de haakse overbrenging .
Ik heb hetzelfde probleem, die versleten vertanding, met mijn auto en als je een goed adres hebt voor dat vastlassen houd ik me aanbevolen.
Ik hoorde bij de Volvo specialist dat VASTLIJMEN van de bus ook regelmatig gebeurt ! Dit lijkt me een veel betere oplossing als lassen, Lijmen is net zo sterk als lassen en je hebt niets te maken met
de enorme hitte en kromtrekken ed van de te lassen delen.
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

volvo xc90 010 schreef: 01.08.2020 - 22:57
evert bakker schreef: 19.07.2020 - 21:52 Bowsky, veel succes met het laten vastlassen van de bus. Het lijkt mij een moeilijke klus. De bus moet heel goed uitgelijnd op de as gelast worden anders ontstaan er problemen met de montage van de tussenbak, trillingen, slijtage en mogelijke schade aan de versnellingsbak en/of het inwendige van de haakse overbrenging .
Ik heb hetzelfde probleem, die versleten vertanding, met mijn auto en als je een goed adres hebt voor dat vastlassen houd ik me aanbevolen.
Ik hoorde bij de Volvo specialist dat VASTLIJMEN van de bus ook regelmatig gebeurt ! Dit lijkt me een veel betere oplossing als lassen, Lijmen is net zo sterk als lassen en je hebt niets te maken met
de enorme hitte en kromtrekken ed van de te lassen delen.
Als lijmen kan dan is dat ook prima, lijkt me dan ook wel lastig. Met fixeren en hoeveel lijm doe je er dan tussen?

Ik zal morgen zien of het lassen gelukt is. Heb de tussenbak achtergelaten zodat het steeds weer na afkoeling een extra lasje erbij kreeg.
Morgen is ook gelijk de dag dat ie er weer onder moet, helaas moest ik langer wachten omdat cruciale onderdelen besteld bij een bekende vreselijke Duitse firma ongeveer een maand op zich liet wachten. Uiteindelijk maar gecanceld en elders besteld.

@xc90 010 Staat de auto nog op de brug of een bok en kun je er nog bij? Ik kon de bus eraf pakken met de zeer grote tang en een breekijzer achter.

Je hoort vaker dat die bus muurvast kan zitten.
Alleen is er mijns inzien ook niet echt iets wat het zo vast moet laten zitten, enkel maar de seal om de bus heen. Daar draait ie gewoon los in dus hoe vast kan ie dan eigenlijk echt zitten?
Als het me niet gelukt was met de tang had ik hem doorboord en dan een stang of iets er doorheen voor de grip....
evert bakker
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04

Dat vastlijmen maakt me heel nieuwsgierig. Welke lijm? lijm met vullend vermogen? hoe lijn je die bus uit? Voorbeeld van te vinden op youtube?
Ik heb wel eens geïnformeerd naar lijmen maar daar kwam ik niet verder mee dan gefronste wenkbrauwen bij de monteur.
Over het vastzitten van de bus aan de as van de versnellingsbak heb ik ook horrorverhalen gelezen. (die van mij kon ik er gemakkelijk uitpakken 2 jaar gelden maar of dat gunstig is?)
Die bus zit alleen vast op/in de groeven (splines) en het vet waarmee de bus gemonteerd is is verdroogd of er kan wat corrosie gevormd zijn, maar hij moet er af kunnen.
In de bus (handbak) zit een groef met daarin een segerring. Als de methode van Bouwsky met een tang en breekijzer niet lukt:
De segerring eruit halen dan een (heel) zware slagtrekker (model dat expandeerd) met klauwtjes die vastgrijpen in de groef en rammen???
En natuurlijk eerst goede kruipolie erin spuiten (BG heeft daar iets voor maar ik weet niet meer wat, gehoord in Elst)
Er staat of stond ook wat op youtube over het er af beuken van die bus met een slagtrekker.
Het is wel een schande dat het top model van Volvo na een simpele 173.000 km deze problemen met de AWD heeft.
Als je een onderdeel zoekt, altijd het onderdeel-nummer zoeken via het vin-nummer van de auto. Anders loop dikke kans dat het niet past.
V70 AWD, XC70, XC90 lijkt op elkaar maar of het precies hetzelfde ????
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

Nog even een update! Het is gelukt, hij zit eronder :-) en de 4wd werkt ook nog!

Montage was uiteindelijk ook geen probleem (zonder brug)

In het begin probeerde ik met de 5 bouten van de TB de bus in de automaat te trekken maar dat werkte niet.
De bouten te asymmetrisch om er goed en recht in te schuiven.

Een balkje tegen de tussenbak aan en dan tik je hem via de zijkant van de auto eenvoudig heel langzaam in.
Met 5 minuten zit ie dan met weinig geweld op zijn plek, koud tegen de automaat.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Klinkt goed!
Ook trillingsvrij?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

fredhead schreef: 05.08.2020 - 08:21 Klinkt goed!
Ook trillingsvrij?
Yep, en ook 4x4 op het asfalt heeft ie goed overleeft. Geen spin meer met de voorwielen bij het hard optrekken.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Superrrrrr, met interesse dit draadje gevolgd
evert bakker
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 09.10.2016 - 14:04

Klasse!!! Bouwsky.
Heb je ook fototje's van het boor, slijp en laswerk?
Vanaf 1990: 240 LPG, 740 LPG, 940 diesel, V70 LPG
Vanaf 2016: XC 90 D5 handbak (my 2006)
bouwsky
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.12.2016 - 12:44

evert bakker schreef: 05.08.2020 - 16:27 Klasse!!! Bouwsky.
Heb je ook fototje's van het boor, slijp en laswerk?
Nee helaas, had er wel een paar gemaakt maar die zijn verdwenen op mijn telefoon.
Maar op dezelfde manier gelast als op het filmpje.

Op dat filmpje was het wel echt perfectie en daarom had ie hem waarschijnlijk ook vol trots op YouTube gezet.
Super mooi gelast en de 2 gleuven er ook perfect machinaal in gefreesd.

In mijn geval:

- Alle 3 de seals uit voorzorg vervangen van de tussenbak, dan moet ie open maar dan kun je hem gelijk inspecteren.
In mijn geval zat er ook geen drup olie meer in dus nieuwe seals en inspectie leek me wel een slim plan.

- Zelf in de bankschroef met een haakse slijper (met brede schijf) de gleuven aan 2 kanten erin gemaakt.

- De tussenbak voorzien van een goed las gat, paar keer dicht bij elkaar boren met M14 op een kolomboormachine.

- De bus zonder spiebaan vet op de as.

- Bij de lasser de bus geklemd op de as met grote lijmklemmen, de twee zijkant groeven een beetje vast gelast zodat de bus eerst zonder de lijmklemmen op zijn plek bleef.

- De halve maan ring aan de binnenkant van de bus er met de punt tang eruit gehaald, dan kan de bovenkant ook gelast worden in etappes.

- En dan is het rustig aan lassen, afkoelen , lassen afkoelen etc.... tussenbak lag naast zijn andere project.

- Als alles klaar is doe je thuis de nieuwe seal nog even in de bus en dan kan ie weer onder de auto.

1 kant van de groef was gelast zoals in het filmpje, de andere kant had ook een paar ietsjes lagere lassen.
Je komt er ook slecht bij en iets lager word ook zo een bult wat je niet wilt.
De ronde las aan de bovenkant was ook niet 100% hetzelfde rondom 95% ongeveer.
Alles is bij ons met een elektrode gelast.

Ik merk niets van trillingen tijdens het rijden vanwege onbalans, dus enige marge is er wel.

Eigenlijk was het niet een heel moeilijk project..... achteraf gezien dan als je weet hoe het moet.
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

beste medeforumleden,

ik heb een XC90 2500 cc gechipt naar 240 pk met een 6 bak handgeschakeld uit 2005 met 180.000 km.

het is een heerlijke youngtimer die prima bevalt en er totaal niet uitziet als 16 jaar oud.

voor garantie is er 1 jaar terug de weggesleten bus vervangen , echter de vertanding van de haakse bak was voor 50% weggesleten.

ik verwacht niet dat het lang heel zal blijven.

nu vond ik een XC90 specialist in Valburg , Saris4x4 ( 10 km boven Nijmegen ) die me wist te vertellen dat hij aan een nieuwe haakse bak kan komen ,
dus met ook nieuwe vertanding uiteraard, die zou 1800 euro kosten , een nieuwe bus 200 euro en 4 uur x 80 E loonkosten= 320 en nog wat olie.
voor 2400 euro totaal excl. btw.

het probleem van de bus en de vertanding zou weer voor 10 jaar opgelost zijn dan !

Hoe denken jullie over deze oplossing ? en is dit XC90 adres in Valburg een bekende onder de XC90 liefhebbers ??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

volvo xc90 010 schreef: 13.12.2021 - 20:08 beste medeforumleden,
Hoe denken jullie over deze oplossing ? en is dit XC90 adres in Valburg een bekende onder de XC90 liefhebbers ??
Ik woon in de buurt en was er eens langs gereden. Daarna de firma eens gegoogled, en toen voorgenomen dat ik mijn XC90 hier ook heen ga brengen als de AWD het begeeft.
Volgens mij is die toko voornamelijk bezig met dit soort AWD systemen, heb wel vertrouwen in ze. 2400 ex BTW, bijna 3000 euro. Is niet niks, maar dan heb je het allemaal weer nieuw!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”