XC40 besteld, maar even voorstellen

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
pajonline
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 13.08.2019 - 09:36

Gefeliciteerd met de nieuwe auto. Ik heb een SIM aangeschaft bij Keepgo. Bevalt prima en werkt ook in het buitenland. Met deze link krijg je 10% korting: http://keepgo.refr.cc/dearpaulalbadajelger
=========================
  • Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid Inscription MY21
Vorige Volvo’s:
  • Volvo 440 GLE
  • Volvo 340 Winner
Vriesje
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

Zou de auto zaterdag krijgen maar gisteren kreeg ik de melding dat hij klaar stond, Vandaag gelijk opgehaald en de eerste km meer gereden. Eerste ervaring is dat ik er 35km volledig elektrisch mee kan rijden in de Hybride modus en een kleine 40km in de pure modus. Had best meer mogen zijn maar is wel wat ik had verwacht. Verder gelijk een sim kaart achterin gedaan en Spotify geïnstalleerd. Best goed geluid het HK systeem.
Ga er waarschijnlijk over 2 weken mee naar Italië als daar code geel van kracht blijft, nu al zin in :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1060
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Heel erg zwart, dus dat oranje haalt 'm lekker op. Fijne reis alvast!
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Mooie auto heb je Vriesje. ik wens je veel plezier en veel veilige kilometers. Laat af en toe ff weten hoe je ervaringen met de auto zijn ?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Gefeliciteerd, mooie uitvoering 👍
Gebruikersavatar
silfhout
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20

Edwinj schreef: 11.10.2020 - 17:35 Een aanvulling na 2 weken rijden en vooral wennen...
Dat moet toch van mijn hart, dat ik erg moet wennen van de goedzak V70 naar deze XC40.
Het gaat wel beter, maar toch, nog steeds wennen. Spijt van de aankoop is er niet, wel wat zaken die mij opvallen.

Vrijdag de eerste keer getankt, en ik kwam uit op bijna 1:12, ik ga er maar van uit dat hij (of is het een zij?) niet geheel was volgetankt bij aflevering, nu hoop ik wel. Durfde niet verder te gaan dan na de eerste afslag van de pomp nog eenmaal rustig het pistool in te knijpen totdat deze weer afsloeg. Toen maar gestopt.
Wat mij en mijn vrouw opviel, na het wegrijden de snelweg op, is dat we beide een benzinelucht roken, ik had niet geknoeid op kleding of schoenen, dus dat was wel iets om bij te houden. Lucht verdween na een km'er of 15, dat dan weer wel. En schrikken van de literprijs als je diesel gewend was...

Ook de Iphone nu aangesloten en spotify nu wel werkend...
Eerst de instellingen van de Iphone laten vergeten door de auto, daarna eerst opnieuw verbonden met bluetooth en daarna gemeld dat data gebruikt mag worden.
Spotify start nu op, maar doet er wel lang over. Misschien is een data sim een uitkomst en deze in de auto plaatsen, alleen ik zit bij Tele2 en die stelt ze aan particulieren niet beschikbaar... jammer. Misschien iemand nog een tip?

De juiste zithouding vinden is mij denk ik wel gelukt, na het kantelen van de stoel. Alleen die harde plaat in de zitting voel ik nog steeds bij het instappen. Zijn er meer die daar last van hebben?

De auto bevalt verder goed, ruimte, overzicht en afwerking. Op sommige plekken had de V70 wel mooiere materialen (vloerbedekking, deuren, etc) En wat ik typisch vind zijn de parkeersensoren voor, kan ik het geluid daar apart van instellen (harder zetten, zoals bij de V70)?
De krakende remmen bij wegrijden of stilstaan, heb ik ook. Ik ga ervan uit dat het met de nieuwigheid te maken heeft en van voorbij gaande aard is... Wat mij wel opvalt is dat als je achteruit wegrijdt de auto, zonder gasgeven, er als een speer vandoor gaat en niet rustig wegrolt. Vind dat wel minder. je moet bijremmen en dan kraakt het weer.
Tot zover.
Dat snel achteruit wegrijden is ook mijn ervaring (T3 GT8). Had hiervoor een V40 CC T3 GT6, die liep heel rustig achteruit. Dat kraken van de remmen heb ik heel af en toe, maar niet dat het echt storend is.
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
FdV XC 40
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.10.2020 - 12:42

Edwinj schreef: 11.10.2020 - 17:35 Een aanvulling na 2 weken rijden en vooral wennen...
Dat moet toch van mijn hart, dat ik erg moet wennen van de goedzak V70 naar deze XC40.
Het gaat wel beter, maar toch, nog steeds wennen. Spijt van de aankoop is er niet, wel wat zaken die mij opvallen.

Vrijdag de eerste keer getankt, en ik kwam uit op bijna 1:12, ik ga er maar van uit dat hij (of is het een zij?) niet geheel was volgetankt bij aflevering, nu hoop ik wel. Durfde niet verder te gaan dan na de eerste afslag van de pomp nog eenmaal rustig het pistool in te knijpen totdat deze weer afsloeg. Toen maar gestopt.
Wat mij en mijn vrouw opviel, na het wegrijden de snelweg op, is dat we beide een benzinelucht roken, ik had niet geknoeid op kleding of schoenen, dus dat was wel iets om bij te houden. Lucht verdween na een km'er of 15, dat dan weer wel. En schrikken van de literprijs als je diesel gewend was...

Ook de Iphone nu aangesloten en spotify nu wel werkend...
Eerst de instellingen van de Iphone laten vergeten door de auto, daarna eerst opnieuw verbonden met bluetooth en daarna gemeld dat data gebruikt mag worden.
Spotify start nu op, maar doet er wel lang over. Misschien is een data sim een uitkomst en deze in de auto plaatsen, alleen ik zit bij Tele2 en die stelt ze aan particulieren niet beschikbaar... jammer. Misschien iemand nog een tip?

De juiste zithouding vinden is mij denk ik wel gelukt, na het kantelen van de stoel. Alleen die harde plaat in de zitting voel ik nog steeds bij het instappen. Zijn er meer die daar last van hebben?

De auto bevalt verder goed, ruimte, overzicht en afwerking. Op sommige plekken had de V70 wel mooiere materialen (vloerbedekking, deuren, etc) En wat ik typisch vind zijn de parkeersensoren voor, kan ik het geluid daar apart van instellen (harder zetten, zoals bij de V70)?
De krakende remmen bij wegrijden of stilstaan, heb ik ook. Ik ga ervan uit dat het met de nieuwigheid te maken heeft en van voorbij gaande aard is... Wat mij wel opvalt is dat als je achteruit wegrijdt de auto, zonder gasgeven, er als een speer vandoor gaat en niet rustig wegrolt. Vind dat wel minder. je moet bijremmen en dan kraakt het weer.
Tot zover.
Benzinelucht is niet goed. Wellicht heeft dat te maken met een zwetende of lekkende benzineleiding in je motorcompartiment. Een vorige auto (Mercedes) heeft dat ook gehad en na wisseling van de betreffende leiding was het opgelost. Ik zou teruggaan naar de dealer.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”