ANWB Dubbeltest: Ford Kuga vs Volvo XC40 (beide Hybride)

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Maarten M schreef: 29.12.2020 - 17:47 Nou, ik heb 1 ford, 1 Renault , 1 vw, 1 Seat, 3 Citroëns en 1 Peugeot gehad. Nog nooit teruggeroepen en 1x met een Citroën turbo kapot gehad. Nu met mijn V70 al 2x teruggeroepen en 1x tussentijds naar de garage gemoeten. Dus in mijn rijtje staat Volvo niet helemaal bovenaan zeg maar.
Dat bedoel ik. Wandel maar eens door de subforums hier, over de V70 en S series, en je leest genoeg manco,s. Volvo is dan wel een Premium merk. Maar ook Volvo,s worden door mensen gemaakt. Dus...... :( Daarom moeten we niet op voorhand andere merken afkeuren. Zelf heb ik ook helemaal niks met Franse auto,s. Maar er zijn er genoeg, óok op dit forum, die goede ervaringen hebben gehad met Franse auto,s die ze ooit in het verleden in hun bezit hadden. Zo zie je maar..... ^_^
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Er worden hier mi geen merken ‘op voorhand’ afgekeurd. Dat men een merk niet pruimt heeft een reden en dat kan een persoonlijke reden zijn (smaak) of een ervaringsreden. En niemand heeft hier beweerd dat een Volvo niks kan mankeren.
Ik heb in het verleden bv 10x (! Ja tien keer) een Alfa Romeo gereden, alle 10 probleemloos. Dat is een ervaring welke velen niet kunnen delen. Maar dat wil niet zeggen dat ik beweer dat Alfa’s altijd probleemloos waren (verre van). Smaak staat los van techniek / ervaring. En dat moet je ook niet door klaar blijven halen denk ik.
Maar als al vaker geconstateerd / gemeld bij ‘testen’: deze zijn maar al te vaak van een twijfelachtig kaliber. Er zijn heel veel achterliggende zaken welke meespelen en geld is er daar zeker 1 van. Dat nog los van chauvinisme, het ‘wc-eend’ effect en de appels-met-peren gewoonte.
Ergo: een test zegt mij doorgaans geen r**t.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 29.12.2020 - 19:18 Ik heb in het verleden bv 10x een Alfa Romeo gereden, alle 10 probleemloos. Dat is een ervaring welke velen niet kunnen delen. Maar dat wil niet zeggen dat ik beweer dat Alfa’s altijd probleemloos waren (verre van).
Ik hoorde wel eens beweren, of het waar is weet ik niet, dat: " in de showroom van Alfa Romeo" altijd muziek te horen is. Dit opdat de klant de auto,s niet hoort roesten.... :lol: :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dat bedoel ik, daar stonden ze ‘bekend’ om. Zoals gezegd, 10x een Alfa gereden (1x gebruikt gekocht import uit Italië, de rest nieuw) Auto’s meestal niet langer dan 2 jr gereden maar nooit ook maar een roestplekje gezien en eveneens geen andere problemen / manco’s. Maar het ‘bekt wel lekker’ ...”een alfa roest al in de folder”.
En dat soort meldingen hebben toen ook vast breed in ‘tests’ gestaan en toch... ja en toch er tien gereden (smaak wint het dan).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3781
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

DB200 schreef: 29.12.2020 - 09:06
pajonline schreef: 23.05.2020 - 22:40 Ford Kuga de winnaar wegens prijs, verbruik en binnenruimte.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Is de Kuga dan nog steeds een "winnaar"?
Het verdriet over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs allang vergeten is.
https://www.autowereld.com/nieuws/auton ... gen-worden

En niet te vergeten veiligheid? Net zo goed als de XC40?
als de techniek van de Kuga van toyota afkomstig is,dan schat ik de betrouwbaarheid wel wat hoger in dan van de XC40
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

toppertje schreef: 29.12.2020 - 20:22 Als de techniek van de Kuga van Toyota afkomstig is, dan schat ik de betrouwbaarheid wel wat hoger in dan van de XC40
Dat qua betrouwbaarheid en techniek Toyota hoog scoort, is algemeen bekend. Ook de ervaring van Ford is enorm. Maar dat doet niks af aan de betrouwbaarheid van de XC 40.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”