S60/V60 [How-to] Retrofit: VDASH - TFT DIM

GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Hiker schreef: 29.08.2022 - 11:29 Ugghu ugghu....pffffff 24-06-'21 -> 28-08-'22 :whistle:

Heeft iemand al het Blue Performance Theme weten te installeren op een retrofit TFT bij D5T5? 8)
Is het nog steeds niet beschikbaar in VDASH ?
Gebruikersavatar
Echo
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 27.09.2012 - 17:08
Locatie: Gorinchem

)()()st schreef: 07.06.2021 - 18:15 De start-stop functie heb ik vanmorgen aan kunnen passen en staat nu (standaard) uit, mooi.

Ook gaaf dat de navigatie-instructies worden weergegeven op het display :)

Heel misschien nog de schakel-indicator al zie ik daar niet echt de meerwaarde van en eventueel het R-design thema al kost dat tegenwoordig ook aardig wat € ;)
Bij mijn XC60 -2011 Sensus (not connect) krijg ik het helaas niet voor elkaar om de navigtie aanwijzingen in beeld te krijgen na de retrofit :-(
Vorig: 20 jaar Ford Mondeo Wagon MK3 (3x)
Nu: Volvo XC60 D3 (5-cyl, 163pk) MY2011
Mods: R-Design stuur, R-Design achterbumper met dubbele eindpijpen, Volvotune 163/400>185/480.
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Echo schreef: 28.11.2022 - 15:47
)()()st schreef: 07.06.2021 - 18:15 De start-stop functie heb ik vanmorgen aan kunnen passen en staat nu (standaard) uit, mooi.

Ook gaaf dat de navigatie-instructies worden weergegeven op het display :)

Heel misschien nog de schakel-indicator al zie ik daar niet echt de meerwaarde van en eventueel het R-design thema al kost dat tegenwoordig ook aardig wat € ;)
Bij mijn XC60 -2011 Sensus (not connect) krijg ik het helaas niet voor elkaar om de navigtie aanwijzingen in beeld te krijgen na de retrofit :-(


Heb je ook al gezocht in de instellingen van de Navigatie zelf?

Alternatief: Ik meen mij te herinneren dat je het niet hoefde te regelen via VDASH maar misschien toch wel.
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Volgens mij werkt de navi-aanduiding vanaf MY2013 ;)
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
ed-oorklep
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 03.04.2007 - 10:21

Voor degenen die niet zoveel aan VDash uit willen geven is er ook een alternatief gemaakt door een zweed met een thread op Swedespeed: https://www.swedespeed.com/threads/john ... 70.657314/

Met deze tool kun je alle parameters aanpassen die in je auto zitten (en ook de ECM unlocken).
Linkje naar de tool zelf waar je je aan moet melden; dapp.auxadapter.se/signup.php

Geloof dat deze meneer iets van 50 euro vraagt.
Wat er alleen niet in zit zover ik begrijp is t R-design thema. Maar als alternatief zeker een optie lijkt me...
Yuiop
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.12.2023 - 21:32

Nomad schreef: 30.01.2020 - 12:59 Extragratis tip: Laat de TFT DIM van de D6 zoveel mogelijk liggen. Deze kun je niet zelf omzetten en vereist een extra softwarepakket.
Vandaag heb ik toch een TFT DIM uit een V60 D6 aan de praat gekregen in mijn S60 uit 2011. Dat is inmiddels dus ook geen issue meer!

Dan een nieuwe extra tip: Ik besloot dat het solderen van de 2 extra draden aan de canbus achter de ODB2 poort het beste was. Echter, de bedrading daar was erg kort. Het was dus niet heel makkelijk te doen. Desondanks wel voor elkaar gekregen. Maar bij een volgende keer, zou ik direct gebruik gaan maken van de positaps!
Yuiop
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.12.2023 - 21:32

ed-oorklep schreef: 06.03.2023 - 10:47 Voor degenen die niet zoveel aan VDash uit willen geven is er ook een alternatief gemaakt door een zweed met een thread op Swedespeed: https://www.swedespeed.com/threads/john ... 70.657314/

Met deze tool kun je alle parameters aanpassen die in je auto zitten (en ook de ECM unlocken).
Linkje naar de tool zelf waar je je aan moet melden; dapp.auxadapter.se/signup.php

Geloof dat deze meneer iets van 50 euro vraagt.
Wat er alleen niet in zit zover ik begrijp is t R-design thema. Maar als alternatief zeker een optie lijkt me...
R-Design thema zit er zeker in! En Ocean race en een handjevol meer thema's. Maar je moet zoeken in je Car config (CEM instelling dus). Uit mijn hoofd parameter #013. Wel daarna je auto afsluiten en 2 minuten wachten. Pas daarna werkt hij volledig. Net een uurtje geleden dit bij mijn eigen S60 gedaan.
VolvoScheurder
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 28.05.2023 - 08:50

Hallo allemaal. Mag ik even inbreken. De how to do zoals beschreven is voor '14 oude kilometer teller etc. Nu heb ik een S60 2018. Daar zit de TFT Dim in met de eco meter aan de linker kant. Ik wil daar graag de uitgebreidere TFT Dim in. Hoe zit dat qua ombouwen en software?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60 1,5 T3 2018
VolvoScheurder
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 28.05.2023 - 08:50

Dit is de Dim die ik nu heb
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60 1,5 T3 2018
Yuiop
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.12.2023 - 21:32

Dat staat toch perfect omschreven in dit topic? Ga eerst eens met VDash of P3tool aan de slag om de CEM pincode te vinden. Daarna de gewenste DIM ergens vandaan halen, inbouwen en Vdash de software goed laten zetten.

Alternatief is om dit bij de Volvo dealer zelf te laten doen. Dat kan voor de nieuwere modellen. Daar zitten dan wel flink hogere kosten aan.
VolvoScheurder
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 28.05.2023 - 08:50

Heej,

Die heb ik doorgelezen maar daar hebben ze het over een analoge Dim. Met de twee ronde wijzerplaten. Maar ik heb al een digitale. Alleen een simpele uitvoering. Hoe zou dat dan gaan.

Dat ik de software moet laden dat zag ik al, heb al vdash. Zal alleen de code nog moeten kraken. Dat is ook geen probleem.

Vraag me alleen af in hoeveren ik de twee digitalen kan uitwisselen en wat dat al werkt etc en of je dan ook wat moet aanpassen bedrading oid. Dat ik alvast kan rijden en later de software doe oid.

Probeer alvast zoveel mogelijk info tevinden. Zodat ik eventuelen verrassingen voor ben. ;)
Volvo S60 1,5 T3 2018
Yuiop
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.12.2023 - 21:32

VolvoScheurder
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 28.05.2023 - 08:50

Ah nu begin ik er een plaatje bij tekrijgen. Thanks. Zo telezen/ kijken you tube valt bij mij de aanpassing bij de bekabeling weg. Nu maar een kijken wanneer ik de code kan gaan kraken.🙏
Volvo S60 1,5 T3 2018
Yuiop
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.12.2023 - 21:32

Vandaag heb ik voor het eerst gereden met navigatie met de nieuwe TFT DIM. Ik dacht eigenlijk dat alleen de latere modellen de navigatieaanwijzingen zichtbaar kregen op de DIM. Dus ik was aangenaam verrast dat ze op mijn S60 uit 2011 gewoon te zien waren!

Enige dat nu nog niet werkt, zijn de Power en Eco aanwijzingen (D3 5cil 163pk). Nu heb je die niet heel hard nodig, maar ergens vermoed ik dat ik nog eens de moeite ga nemen om de Canbus uit te lezen om te kijken of ik de nodige signalen naar de DIM te simuleren door andere waarden uit te lezen en om te zetten. Dan krijg je nog steeds geen nette Power en Eco waarden, maar dingen als turbodruk moeten volgens mij wel te mappen zijn.

Nu is Canbus niet het meest ingewikkelde protocol, de Volvo signalen zijn niet bepaald open source, dus dit kan mij zomaar eens een weekendje of 2 gaan kosten. Ik vermoed dus dat het niet op heel korte termijn gaat gebeuren :D
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”