V70 D5 MY 2011 Noodloop
Geplaatst: 20.01.2020 - 21:42
Geachte forumlid, beste Volvo liefhebber/bezitter,
Ik heb zojuist mijn permissie ontvangen om ook lid te worden, gaaf. Veel eerder moeten doen trouwens! Ik zal mij even kort voorstellen, Paul Drewes, Volvo enthousiast sinds 1995, toen mijn vader zijn eerste ronde 850 estate kocht met de heerlijke roffel. Volvo bezitter sinds 2015. Eerst een heerlijke V70 MY2004 D5 AWD geartronic, nu een V70 MY2011 D5 handbak. Eigenlijk vindt ik de 240 wel de mooiste....maar ja das niet echt meer verantwoord qua veiligheid met kids en uitstoot (sorry). In de titel staat al een korte hint naar de ervaring van de laatste, ik heb er problemen mee. In dit forum wil ik vragen of er mensen zijn die de problemen herkennen en een oplossingsrichting of advies hebben.
Ik heb de Volvo recent gekocht (6mnd gelden) bij een Bovag garage, inclusief 6 mnd garantie. Nu heb ik sinds aanschaf een vreemd probleem dat zich blijft voordoen. Ook na enkele reparaties. Een storing met de injectoren van cilinder 1, 2 en 3. (zie enkele bijlagen voor wat specificaties van de storingen). Er zijn reparaties verricht aan de injector van cilinder 1 en 3,ze zijn eerst verwisseld met 2 en 4 en daarna is injector cilinder 3 vervangen en ook de 5 stekkers aan de injectoren zijn recent vervangen. Het probleem blijft zicht onverminderd voordoen, inmiddels 7 keer noodloop. De storing treed op bij optrekken (normaal of snel), langzaam rijden, tijdens cruisecontrol. In elk geval niet bij specifiek rijgedrag of op voorspelbare momenten. De auto gaat in noodloop, waarbij na het uit- en aanzetten van de auto, alles weer functioneert als normaal. Je zou zeggen geen probleem dus, maar het is wel bijzonder irritant als er op een willekeurig moment geen vermogen meer is, de auto in noodloop gaat en je gedwongen wordt van de weg af te gaan. De verkoper kan tot op heden nog niks vinden. En een uitgebreid onderzoek bij de dealer zien ze niet zitten (gaat aardig in de papieren lopen met een tarief van ca 130/uur. Tevens loopt de motor bij starten erg onregelmatig, dat gaat wel snel over als hij warm is.
Ik wil me graag van wat extra informatie voorzien om een afweging te maken wat te doen, zowel technisch als evt. in onderhandeling met de verkopende garage.
Hartelijke groet,
Paul Drewes
Ik heb zojuist mijn permissie ontvangen om ook lid te worden, gaaf. Veel eerder moeten doen trouwens! Ik zal mij even kort voorstellen, Paul Drewes, Volvo enthousiast sinds 1995, toen mijn vader zijn eerste ronde 850 estate kocht met de heerlijke roffel. Volvo bezitter sinds 2015. Eerst een heerlijke V70 MY2004 D5 AWD geartronic, nu een V70 MY2011 D5 handbak. Eigenlijk vindt ik de 240 wel de mooiste....maar ja das niet echt meer verantwoord qua veiligheid met kids en uitstoot (sorry). In de titel staat al een korte hint naar de ervaring van de laatste, ik heb er problemen mee. In dit forum wil ik vragen of er mensen zijn die de problemen herkennen en een oplossingsrichting of advies hebben.
Ik heb de Volvo recent gekocht (6mnd gelden) bij een Bovag garage, inclusief 6 mnd garantie. Nu heb ik sinds aanschaf een vreemd probleem dat zich blijft voordoen. Ook na enkele reparaties. Een storing met de injectoren van cilinder 1, 2 en 3. (zie enkele bijlagen voor wat specificaties van de storingen). Er zijn reparaties verricht aan de injector van cilinder 1 en 3,ze zijn eerst verwisseld met 2 en 4 en daarna is injector cilinder 3 vervangen en ook de 5 stekkers aan de injectoren zijn recent vervangen. Het probleem blijft zicht onverminderd voordoen, inmiddels 7 keer noodloop. De storing treed op bij optrekken (normaal of snel), langzaam rijden, tijdens cruisecontrol. In elk geval niet bij specifiek rijgedrag of op voorspelbare momenten. De auto gaat in noodloop, waarbij na het uit- en aanzetten van de auto, alles weer functioneert als normaal. Je zou zeggen geen probleem dus, maar het is wel bijzonder irritant als er op een willekeurig moment geen vermogen meer is, de auto in noodloop gaat en je gedwongen wordt van de weg af te gaan. De verkoper kan tot op heden nog niks vinden. En een uitgebreid onderzoek bij de dealer zien ze niet zitten (gaat aardig in de papieren lopen met een tarief van ca 130/uur. Tevens loopt de motor bij starten erg onregelmatig, dat gaat wel snel over als hij warm is.
Ik wil me graag van wat extra informatie voorzien om een afweging te maken wat te doen, zowel technisch als evt. in onderhandeling met de verkopende garage.
Hartelijke groet,
Paul Drewes