Allereerst: even rondgekeken in de 'voorstelsectie', maar aangezien daar niet veel animo is op de voorsteltopics, dacht ik er maar eentje te maken in het subforum waarin ik me meestal zal bevinden.
In maart 2019 was ik op zoek naar een 'hot hatch' en kwam ik onder andere bij een 2016 Volvo V40 R-Design T5 in Bursting Blue uit (alhoewel het eerder een semi hot hatch is, but hey), in Nederland.
Hier in de buurt hebben we een drietal supercar / 'specialere' tweedehands autodealers waar ik enkele keren langsgeweest ben om te checken wat voor hot hatches er stonden. Toen ik de V40 tegenkwam heb ik
een van die dealers laten weten dat ik die specifieke auto wilde hebben.
Vervolgens gevraagd of de dealer de auto wilde aankopen bij de Volvo Dealer in Nederland zodat ik met eventuele stukken of garantie simpelweg bij de plaatselijke garage terecht kan.
Op die manier werd me de 'moeite' van het keuren/inschrijven van een Nederlands voertuig ook bespaard en kon ik de auto op het eind van de week een paar km van mijn huis gaan oppikken.
Sinsdien hier en daar wat aangepast om hem zoveel mogelijk mijn eigen tint te geven. Aanpassingen zijn onder andere:
- Polestar software upgrade
- Heico inlaat/uitlaatsysteem (als iemand me in de richting van de Polestarvariant kan sturen: shoot!)
- Carbonwrapped grill + zijspiegels
- Paddleshifter extensions
- Front splitter
- Rear diffuser
- 'VOLVO'-badging heeft plaats gemaakt voor 'HEICO'-badging op de achterkant
- 18 inch half matzwarte replica Polestars ipv 19 inch originele Artio's
- Varia kleinigheden zoals R-design gordelhoezen, blauw afgewerkte voetmatjes etc.
Wishlist: side deflectors en spoiler upgrade en nog een hoop andere kleinigheden

Groeten uit België!