Ervaringen met laadpalen?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Jacob53
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.01.2020 - 17:04

10.01.2020 - 14:37

Beste mensen, ik heb een XC40 Twin Engine gekocht, die pas in mei geleverd wordt. Mijn eerste gedeeltelijk elektrische auto. Ik heb een vraag aan mensen die al ervaring hebben met Twin Engine modellen. Ik gebruik de auto alleen privé en kan op mijn oprit een laadpaal laten installeren. Heeft iemand ervaring met de Laadpaal24 die voor de XC60 Twin Engine wordt aanbevolen, de EVHub laadpaal type 1 - 16A (3,7kW) van € 499? Mogelijk nog andere tips voor een newbie?
Alvast veel dank!

Jacob
henko.reuvekamp
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.11.2019 - 17:31

10.01.2020 - 15:33

Dag Jacob,

Geen ervaring met deze laadpaal. Heb zelf onlangs de webasto laadpaal gekocht en laten installeren, en erg tevreden mee. Meest handig vind ik dat de mijne een vaste kabel heeft, en uitgeschakald kan worden tijdens vakantie. Dus geen gezeul en gesleur met een losse kabel.

https://www.stroomzat.nl/auto-onderdele ... kw-silver-
V60 T8 Twin Engine AWD, bouwjaar 2019, R-design
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20.10.2009 - 16:58
Contacteer:

10.01.2020 - 15:46

Dat is een mooie laadpaal Jacob. Neem er inderdaad 1 met een vaste kabel.
https://www.laadpaal24.nl/evhub-laadpaa ... 11kw-zwart

Neem voor je laadpaal wel een aparte groep in je meterkast.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription> In bestelling Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Gouwe
5th Gear member
Berichten: 1306
Lid geworden op: 14.09.2012 - 16:44

10.01.2020 - 18:08

Ik heb deze: https://www.laadpaal24.nl/halo-charge-a ... eter-kabel
Vond een Zweedse laadpaal wel passen bij een Zweedse auto.
Prima ding en verbruik, etc. inzichtelijk via de app of het web en je kunt exporteren naar Excel. Was voor mij handig om de verbruikskosten bij de belastingdienst te kunnen claimen. Ook kun je de paal aan/uit zetten via de app.
Ik sluit me aan bij de voorgangers, neem in ieder geval een vaste kabel, zoooooo prettig.
Volvo V60 D6 - Summum, Driver Support Line, Technology Line, Security Line, Winter Line, Premium Sound - Polestar tuning
Daarvoor: V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Paul
Polestar member
Berichten: 31679
Lid geworden op: 18.09.2004 - 22:38

10.01.2020 - 18:51

Die ziet er gaaf uit!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White
MY19 V90 T4 Business Sport
MY13 C30 D2 R-Edition | For Sale | Maart 2010
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15.06.2013 - 15:03
Locatie: Utrecht

10.01.2020 - 19:46

Ziet er idd gaaf uit.
2015 Tesla Model S 70D Solid Black
2015 Audi A3 Sportback E-Tron Ambition Pro Line S-line Mythoszwart
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2010 Peugeot 107 XS 2-Tronic 5d Gris Carlinite
Jacob53
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.01.2020 - 17:04

14.01.2020 - 09:46

Dank je wel allemaal! Ik vroeg naar meningen over deze laadpaal omdat hij relatief goedkoop is.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4419
Lid geworden op: 04.05.2005 - 13:20
Locatie: Midden Nederland

14.01.2020 - 13:03

Nadeel zou kunnen zijn dat hij alleen op 1-fase laden kan. Voor een Twn Engine met max 11Kw accu is dat prima, dan is hij in vier uur wel vol. Maar als je in de toekomst ooit een full electric auto gaat rijden wil je wel een 3-fase laadmogelijkheid. Wellicht het overwegen waard om meteen maar een 3-fase aansluiting te realiseren als je toch een elektricien moet laten komen?
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, business pack pro, front camera, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., off black leather, premium mobility, 18" Atreus + 17" Sculptor
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys, RTI, HU 803 dolby surround
henko.reuvekamp
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.11.2019 - 17:31

14.01.2020 - 13:11

Summum schreef:
14.01.2020 - 13:03
Nadeel zou kunnen zijn dat hij alleen op 1-fase laden kan. Voor een Twn Engine met max 11Kw accu is dat prima, dan is hij in vier uur wel vol. Maar als je in de toekomst ooit een full electric auto gaat rijden wil je wel een 3-fase laadmogelijkheid. Wellicht het overwegen waard om meteen maar een 3-fase aansluiting te realiseren als je toch een elektricien moet laten komen?
Inderdaad, dat was ook mijn reden om voor de Webasto 11 kW laadpaal te kiezen.
V60 T8 Twin Engine AWD, bouwjaar 2019, R-design
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 660
Lid geworden op: 09.01.2007 - 09:39
Contacteer:

14.01.2020 - 13:43

Ik heb ook de Webasto Charger. Al wel de 22kWh versie die met dip-switches heel eenvoudig in te stellen is op verschillende vermogens. Ik heb deze nu op 3-fase 11 kWh ingesteld. Dat is 3,6 kWh op een fase. En een vaste kabel is ook erg prettig. Op kantoor hebben we de EV-box charger staan. Die gaat ff sneller met 7,2 kWh op een fase (en 22 op drie fase). Het leuke van de Webasto vind ik de led-strip aan de voorkant. Die gloeit ook aardig op in het donker. Eigenlijk zijn er geen slechte laders. Ik zou idd wel alvast naar drie fasen gaan en een dikke stroomkabel (min 2,5 mm2) gebruiken om voorbereid te zijn. Mits je thuis al drie fase hebt. In ieder geval alvast een hoop lol met de voorpret.
Jaguar I-Pace
XC40 T5 GTR AWD Intro Edition MY18
Jacob53
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.01.2020 - 17:04

15.01.2020 - 09:43

Weer veel dank voor de goeie tips die ik zeker ter harte zal nemen; een vaste kabel dus, dat is wel duidelijk!

Nog even over de EVHub laadpaal type 1 - 16A (3,7kW) van € 499: een reden waarom ik daar ook op uit kwam is dat ik een tamelijk lange snoer nodig heb op mijn oprit. Bij deze paal kun je een 12 meter lange snoer krijgen (nou ja, kopen). Dat zag ik bij andere palen niet, daar heb je, als ik het goed begrepen heb, een standaardlengte die niet (zo veel) verlengbaar is.

En nog een vraag: je kunt/moet bij de kabel kiezen tussen 'plug in charge', pulsknop, sleutel of afstandsbediening. Heeft iemand daar nog een tip voor? NB: ik ben de enige van het gezin die van de auto gebruik maakt, en we hebben nachttarief (gaat in om 19:00u geloof ik).
Veel dank alweer!

En XC30: ja, ik heb al voorpret, maar moet nog wel een maand of 4 geduld hebben :((
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”