schokkend schakelen tussen 3de en 4de versnelling
Geplaatst: 08.12.2019 - 10:58
Goedemorgen allen,
Zal me even voorstellen, Roland, ben nieuw op dit forum en ook nog niet zo vreselijk lang eigenaar van mijn eerste Volvo xc70 D5 uit 2006. Een automaat.
Hiervoor een Mercedes E270cdi S210 gehad, ook een automaat uiteraard.
Nu zijn beide auto totaal anders dus ook het schakelen van de automaatbakken is verschillend.
Tussen de 3de en 4de versnelling schokt de Volvo een beetje, iets wat hij tussen de andere gangen niet doet, die gaan boterzacht. Met de Mercedes ook wel eens zoiets gehad dus heb de automaat laten spoelen (niet alleen de olie verversen maar echt spoelen, ook door de versnellingen heen en de software aangepast op de verse olie). "Probleem" is echter nog niet verholpen.
Ben gaan zoeken op internet en lees verhalen over solenoids en dure reparaties waar ik niet gelijk vrolijk van word maar ik vraag mij af of dit inderdaad zo is. Als de kleppen slecht zijn dan zou je toch verwachten dat er bij alle overgangen problemen zouden zijn maar dat is niet het geval. Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de bak een reset krijgt o.i.d.?
Bovendien zou ik graag willen weten of de solenoids ook getest kunnen worden zodat je in ieder geval zeker weet dat dat de boosdoeners ook daadwerkelijk zijn.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Zal me even voorstellen, Roland, ben nieuw op dit forum en ook nog niet zo vreselijk lang eigenaar van mijn eerste Volvo xc70 D5 uit 2006. Een automaat.
Hiervoor een Mercedes E270cdi S210 gehad, ook een automaat uiteraard.
Nu zijn beide auto totaal anders dus ook het schakelen van de automaatbakken is verschillend.
Tussen de 3de en 4de versnelling schokt de Volvo een beetje, iets wat hij tussen de andere gangen niet doet, die gaan boterzacht. Met de Mercedes ook wel eens zoiets gehad dus heb de automaat laten spoelen (niet alleen de olie verversen maar echt spoelen, ook door de versnellingen heen en de software aangepast op de verse olie). "Probleem" is echter nog niet verholpen.
Ben gaan zoeken op internet en lees verhalen over solenoids en dure reparaties waar ik niet gelijk vrolijk van word maar ik vraag mij af of dit inderdaad zo is. Als de kleppen slecht zijn dan zou je toch verwachten dat er bij alle overgangen problemen zouden zijn maar dat is niet het geval. Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de bak een reset krijgt o.i.d.?
Bovendien zou ik graag willen weten of de solenoids ook getest kunnen worden zodat je in ieder geval zeker weet dat dat de boosdoeners ook daadwerkelijk zijn.
Ik hoor graag jullie ervaringen.