Accuspanning laag
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 19:48
Mijn V60 D4 uit 2015 gaf sinds enkele weken regelmatig de melding 'accuspanning laag'. De diagnose van Volvo (Niham, den Haag) was : slechte accu. De accu (door Vovlo geplaatst) is 3 jaar en 30000 km oud. Dat was al een vervanging van de originele, ook al na 4 jaar. Volvo houdt vol dat er 2 jaar garantie op zit, en ik dus het volle pond moet betalen (305 Euro, de prijs is in 3 jaar gestegen met 25%). Is dit acceptabel voor een merk als Volvo? Komt deze korte levensduur van orginele accus vaker voor?
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Drie jaar is wel kort voor een accu, ik denk dat ze gemiddeld wel een stuk langer meegaan en eigen ervaring is 6-8 jaar. Je heb natuurlijk wel uitschieters naar boven en beneden, maar met 3 jaar heb je gewoon pech. Volvo gaat ook voor een stukje zekerheid en vandaar die melding; ze willen voorkomen dat je echt in de problemen komt en de auto bijvoorbeeld niet meer start of andere rare storingen krijgt. Originele Volvo accu's komen volgens mij gewoon van Varta.
Ook vind ik EUR 305 voor een nieuwe accu redelijk prijzig. Als ik zelf een accu nodig heb dan bestel ik 'm online en ik was iets van EUR 115 kwijt voor een Varta Silverline (pas een nieuwe in de C70). Maar goed, bij de EUR 305 zit dan ook doormeten, nieuwe (start-stop?) accu monteren en waarschijnlijk ook in VIDA iets resetten. Uurtjes zijn duur bij de dealert!
Ook vind ik EUR 305 voor een nieuwe accu redelijk prijzig. Als ik zelf een accu nodig heb dan bestel ik 'm online en ik was iets van EUR 115 kwijt voor een Varta Silverline (pas een nieuwe in de C70). Maar goed, bij de EUR 305 zit dan ook doormeten, nieuwe (start-stop?) accu monteren en waarschijnlijk ook in VIDA iets resetten. Uurtjes zijn duur bij de dealert!
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Mijn V40 komt van eind 2016 en ik heb er al mijn 3e (gel)accu in zitten...
Dit is wel mijn eerste auto, in al die jaren, die ze zo snel "verslijt" (ik kan dat #$%& S/S systeem niet permanent uitzetten en vergeet nog wel een dat knopje in te drukken).
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
De start accu staat los van de s/s accu dat is een aparte accu die achter de bumper zit. We hebben dus twee accu's
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- 4th Gear member
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Gelaccu? Bedoel je een AGM-accu? Ik zou eens (laten) kijken naar de staat van de start/stopaccu. Mogelijk dat daar de oorzaak van de melding zit. Je hoofdaccu slijt niet door het wel of niet gebruiken van start/stop. Om de energieverbruikers bij stilstand te blijven voeden is juist de kleine accu bedoeld.
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Die kleine accu, achter de bumper is bij mij nog de fabrieks accu en ik weet zeker, dat die NIET wordt gebruikt om de motor te starten.
Ik heb al drie keer de hoofdaccu moeten laten vervangen!
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 24.03.2015 - 14:24
- Locatie: Arnhem
Raar dit, heb hem recentelijk ook gehad, kostte me 125 euro bij de dealer. Let er wel ff op of de computer gereset is, kan je ook zelf doen als je de accu vervangt.
Noodzakelijk ivm laden, start/stop etc.
Noodzakelijk ivm laden, start/stop etc.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 29.12.2021 - 08:51
Mijn S60 uit 2010 geeft ook de meldingen. Enige irritante is dat hij dan de radio uitschakelt, maar helemaal zeker weet ik het niet. Zolang hij goed blijft starten, stop ik er geen nieuwe accu in. Onze nieuw gekochte Peugeot 5008 doet in elk geval wel de radio uitschakelen.. Komen vanuit de fabriek met veel te zwakke accu's. Minuutje wachten bij de supermarkt en hij gaat in eco-modus, radio uit. Ook het start-stop systeem doet het bij de Peugeot alleen als we hele lange ritten rijden. Voor hetgeen je maar bespaart aan benzine (zeker bij handgeschakeld), ga ik geen nieuwe accu kopen.