Afgelopen week in een opwelling een C70 cabriolet 2.0T gekocht, het is een nette dame, maar de kap doet het niet. Daar was de prijs dan ook naar. Ik had eerder een BMW E30 cabrio en daar heb ik de kap destijds van weten te repareren en dacht dat ik dat nu wellicht wel weer kon doen bij de C70, maar deze kap is toch wat complexer dan die van de BMW. De vorige eigenaar heeft de garage de kap laten sluiten en de knop werkt niet meer. Ik wil de kap nu weer trachten te bedienen om te kijken waar het nu mis gaat, maar bij het indrukken van de knop gebeurt er nu niks.
De zekering voor de waarschuwing van o.a. de gordels is getrokken, als ik die terugzet dan gaat bij het rijden een waarschuwing af en knippert de LED op de schakelaar voor de kap. Het relais (blauwe unit) onder/achter de stuurkolom lijkt op zijn plek te zitten, wel bungelt er een gele stekker los. Ik kan echter niet ontdekken waar die heen zou moeten.
Wellicht hebben jullie wat tips om me de goede richting op te krijgen?
Storingsdiagnose C70 cabrioletkap
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- id20driver
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09.08.2013 - 00:51
Allereerst de foutcodes van het dak met VIDA (laten) uitlezen en resetten. Probeer daarna de bediening van het dak. Werkt het dan nog niet, dan opnieuw foutcodes uitlezen en noteren. Mbv. deze foutcodes kun je diagnoses stellen.
De gele 8 polige stekker die los hangt is voor de aansluiting van accessoires en heeft niets met het dak te maken. Er is een specifieke FB groep: Dutch Volvo C70 Soft Top Club waar veel kennis te vinden is betreffende het cabriodak en nadat je bent aangemeld, daar je vragen betreffende de auto kunt stellen.
De gele 8 polige stekker die los hangt is voor de aansluiting van accessoires en heeft niets met het dak te maken. Er is een specifieke FB groep: Dutch Volvo C70 Soft Top Club waar veel kennis te vinden is betreffende het cabriodak en nadat je bent aangemeld, daar je vragen betreffende de auto kunt stellen.
C 70 T5 AUT Convertible Prestige. Turquoise Pearl (422). MY 2001. Beige softleather. Black soft-top. Claret Wood insert. Dolby Surround Pro Logic. Parkeerkachel.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Bedankt! Ik kom niet onder VIDA uit, vermoed ik. Die FB groep klinkt goed, maar ik heb geen FB. Maar misschien het overwegen waard.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Informeerde even bij Hennes Automobielen in Nijmegen, maar die hebben een 'klantenstop' ingevoerd. Da's me ook wat...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40669
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Vraag even aan Dennis van Volvoservice in Elst.
Klik maar op de banner bovenaan dit forum
Klik maar op de banner bovenaan dit forum
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Had ik gespot inderdaad! Zelfs een forum sleuteldag in mijn eigen Elst!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Gisteren tijdens het voetbal de kap maar eens handmatig geopend en gesloten. Dat is wel een vernuftig proces! Het is belangrijk om stap voor stap even de handleiding te volgen. De motoren lopen soepel mee en er loopt niks aan. Ik zie ook niet direct schade aan bedrading en kabels. Daar moet ik nog even naar kijken. Het gebruik van een elektrische schroefboormachine met een torxbitje (inplaats van de door Volvo geleverde zwengel) verlicht de taken aanzienlijk. Met de kap open komt er overigens iets meer leven in het proces. Als ik op de knop druk brand het lampje ook, de ramen zakken en ik hoor een elektromotor inschakelen (maar niet draaien), dat trekt wat vermogen van de accu want de koplampen dimmen even als dit gebeurt. Daar stopt het proces overigens al.
Met de kap open en alle rust op de weg, kon ik de verleiding om alvast even een stukje te rijden niet weerstaan! Als totaal onbekende met het merk Volvo valt me op hoe comfortabel de stoelen zijn. Daar houd je het wel even in vol!
Het lampje in de schakelaar van de achterruit en spiegelverwarming is overleden. Het is de bedoeling dat het lampje mét die witte houder als één wordt vervangen?
Dennis van Volvo Service in Elst is denk ik druk, want op mijn e-mail heeft hij (nog) niet gereageerd. Ik rijd er vandaag of morgen toch even langs voor een nieuw lampje...
Met de kap open en alle rust op de weg, kon ik de verleiding om alvast even een stukje te rijden niet weerstaan! Als totaal onbekende met het merk Volvo valt me op hoe comfortabel de stoelen zijn. Daar houd je het wel even in vol!
Het lampje in de schakelaar van de achterruit en spiegelverwarming is overleden. Het is de bedoeling dat het lampje mét die witte houder als één wordt vervangen?
Dennis van Volvo Service in Elst is denk ik druk, want op mijn e-mail heeft hij (nog) niet gereageerd. Ik rijd er vandaag of morgen toch even langs voor een nieuw lampje...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door XLMark op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: die stoelen zijn echt goed, dat verdient het gezegd te worden...
Reden: die stoelen zijn echt goed, dat verdient het gezegd te worden...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Vanmiddag even binnen gelopen bij Volvo Service, meteen maar even een afspraak gemaakt voor het uitlezen en diagnose. Neem ik dat als uitgangspunt.
Bij de boekjes zitten trouwens de gegevens van de eerste eigenaar. Een Belgische oogarts, gegoogled en jahoor, praktijk nog altijd open. De Nederlandse eigenaar was ook arts. Hopelijk kan de C70 een beetje aan me wennen, na al die artsen.
Bij de boekjes zitten trouwens de gegevens van de eerste eigenaar. Een Belgische oogarts, gegoogled en jahoor, praktijk nog altijd open. De Nederlandse eigenaar was ook arts. Hopelijk kan de C70 een beetje aan me wennen, na al die artsen.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Die een witte jas aan en een stethoscoop om de nek, feest van herkenning voor de C70..XLMark schreef: Vanmiddag even binnen gelopen bij Volvo Service, meteen maar even een afspraak gemaakt voor het uitlezen en diagnose. Neem ik dat als uitgangspunt.
Bij de boekjes zitten trouwens de gegevens van de eerste eigenaar. Een Belgische oogarts, gegoogled en jahoor, praktijk nog altijd open. De Nederlandse eigenaar was ook arts. Hopelijk kan de C70 een beetje aan me wennen, na al die artsen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Langzaamaan begint het net zich te sluiten om de storing. Het lijkt de switch van de afdekklep te zijn. Het dak sluit opent en sluit zich zelf met een beetje hulp met de klep en de vergrendeling daarvan. Wordt vervolgd! Wat een bijzonder fijne comfortabele auto is het trouwens, andere feel dan m’n BMW.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Volgens mij heb je een Volvo system testen nodig om het dak te calibreren. Dit is een vrij antiek apparaat wat lang niet overal meer aanwezig is. Met Vida schijn je niet alles te kunnen doen
Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Nu heb ik wat verder gegraven en het euvel lijkt er in te zitten dat het motortje van de vergrendeling wel loopt maar de wormwielen niet meeneemt. Dat is de linker motor in de bak voor de kap. Weet jij of die motor weer moet worden gekoppeld aan de wormwielen nadat de afdekklep handmatig is vergrendeld? Anders zou ik zo’n nieuwe motor moeten monteren.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Ik bedoel hier de vergrendeling van de deksel van de cabrioletkap.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49
Effe naar Wim Berkouwer in Maarssen gaan. Die heeft kapstoringen in een handomdraai opgelost. Voor de kosten hoef je het heus niet te laten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.05.2019 - 16:11
- Contacteer:
Thanks, die naam werd gisteren ookal genoemd. Ik heb samen met een volvo850 forummer gesleuteld gisterenavond en we zijn aardig dicht bij een oplossing. Ik denk dat ik de Volvo daarna even naar hem toe breng voor een calibratie van de kap.
Voor de mensen met zelfde kapproblemen: de motor van de vergrendeling moet inderdaad weer gekoppeld worden na het handmatig ver- en ontgrendelen van de afdekkap. Dat doe je door met je Volvo tool of gewoon een grote platte schoevendraaier de motor 180 graden terug te draaien. Heeft aardig wat tijd gekost voordat we hier achter kwamen, dus doe er je voordeel mee!
Voor de mensen met zelfde kapproblemen: de motor van de vergrendeling moet inderdaad weer gekoppeld worden na het handmatig ver- en ontgrendelen van de afdekkap. Dat doe je door met je Volvo tool of gewoon een grote platte schoevendraaier de motor 180 graden terug te draaien. Heeft aardig wat tijd gekost voordat we hier achter kwamen, dus doe er je voordeel mee!
Laatst gewijzigd door XLMark op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.