Pagina 17 van 47

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 12.10.2020 - 17:12
door Bover
[/quote]Gelukkig is er nog de Volvo Insurance. Maar toch. Hoewel ik deze rekening niet zelf hoefde te voldoen, heb ik toch maar eens achteraf de factuur opgevraagd. Toen heb ik geconstateerd dat de verkeerde kilometerstand op de factuur was vermeld O.O . Ik maak altijd een foto van de kilometerstand voordat ik de auto aflever voor onderhoud of reparatie. Dus het bewijs was zo geleverd.

Bouwsema is nu een procedure bij de RDW gestart om de kilometerstand te corrigeren, zodat de NAP weer klopt :( .
[/quote]
JeetjeJohan wat een gedoe toch weer met die km stand. Hoe kun je nu verkeerde stand doorgeven. Juist niet accuraat werken.
"Vertrouwen is leuk maar controle is een feest".
Dat foto maken van km stand deed ik eerder ook altijd en ooit zo gezien dat de proefrit 50km was.. Bleek auto gebruikt voor boodschap.
Volle tank diesel gekregen NADAT ik ze hierop gewezen had na de ontkenning.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 13.10.2020 - 10:23
door V70Bolhaarslaan
Dank voor de reactie @diesel01! Spullenboel zojuist besteld:)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 13.10.2020 - 10:34
door fredhead
DB200 schreef: 09.10.2020 - 23:17
Bover schreef: 19.09.2020 - 19:29maar de zwarte stinkende olie rookwolken zijn minder plesant
Die voorkamerdiesels zijn allesvreters, zelfs kerosine of zonnebloemolie kunnen ze hebben, dus waarschijnlijk doet de beste man er gewoon huisbrandolie in. Ikzelf tank het liefst schone diesel en dan de gewone Shell of Esso. Geen high performance diesel als V-Power want daarvan is het cetaan gehalte te hoog en daar gaan voorkamerdiesels van pingelen (en uiteindelijk kapot).

Misschien herinneren jullie deze uitspraak nog van 16 februari jongstleden:
DB200 schreef: 16.02.2020 - 20:45 Gisteren vroeg mijn vrouw nog of ik nog van plan ben om in mijn gele Mercedes te gaan rijden zoals elke zomer. Ja, hoezo? Nou, in dat geval mocht ik de Skoda wel aan de kant zetten, dan kon zij de Volvo gebruiken. Voor iemand die niet veel met auto’s heeft, geeft dit wel aan hoe goed deze XC70 haar bevalt.
En aldus geschiedde.
Afgelopen nazomer hadden we beide bij huis en de Skoda Fabia stond in de stalling. Dat is mij donders goed bevallen. Als mijn vrouw de auto nodig had, nam zij de XC en ik de 200D, en anders was de XC70 mijn daily driver. Het zijn twee totaal verschillende auto’s maar het is echt zo gaaf om dit te doen. Vergelijk het met een latte macchiato en doppio espresso, beide heel anders, maar allebeide erg lekker, vooral als je afwisselt. Beide auto’s trek ik aan als een jas, de een als een PME zomerjack, de ander als een Tiroler loden.

De XC70 is op tal van punten de betere. Toch, je zou het niet verwachten maar de bijna 50 jarige 200D heeft twee punten waarop hij beter scoort dan de XC70. Allereerst het sturen, dat gaat veel strakker dan de XC die veel meer zweverig aanvoelt. De XC is heel gevoelig voor spoorvorming, de 200D totaal niet. Ondanks het ontbreken van stuurbekrachtiging kan ik in de stad met de 200D bijna haaks de bocht om, dat lukt me met de XC70 niet. Daarnaast heeft de 200D een voetrem, wat veel makkelijker te bedienen is en beter werkt dan dat rare knopje aan het dashboard dat handrembediening moet voorstellen.
Maar goed, er zijn ook overeenkomsten, voorbij de constatering dat elk een diesel aangedreven aggregaat in het vooronder heeft liggen.

Beide auto’s zijn in mijn optiek een echte mannenauto. Zelden zie je er een vrouw in rijden. En als ze dat doet, is het niet de auto die ze zelf heeft gekocht. En dat is goed. Want wij mannen moeten onze eigen mannendingen hebben en doen. En daarnaast, beide wagens hebben een flinke dosis karakter en zijn geen allemansvriend. Het kost tijd om er aan te wennen en om er goed en strak mee te rijden. En ook dat is goed. Want zonder karakter kom je nergens. Lees het boek van Ferdinand Bordewijk er maar op na.

Maar goed, de pret is weer voorbij, morgen gaat de 200D de winterstalling in. Maar volgend jaar, ja, dan doen we dit gewoon weer opnieuw. Want dan is elke zomerdag een feestdag.
Kwam gisteren einde van de middag precies een 200D tegen zoals die bij jou staat

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 13.10.2020 - 18:08
door DB200
Kijk, een dubbelganger!
Dat hoop ik dan maar, straks is het de eigenaar van de stalling waar hij staat 😜

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 13.10.2020 - 21:31
door Bover
DB200 schreef: 13.10.2020 - 18:08 Kijk, een dubbelganger!
Dat hoop ik dan maar, straks is het de eigenaar van de stalling waar hij staat 😜
Johan zou je denken? , ha ha nou die pakt echt die Mercedes niet van jou niet uit die stalling :)
De stalling eigenaar pakt dan die oude Vanguard natuurlijk die in de rij classic cars naast jou Mercedes staat... :lol:

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 13.10.2020 - 22:28
door DB200
Bover schreef: 13.10.2020 - 21:31 Johan zou je denken?
Nee, die heeft geen tijd daarvoor. We zitten nu in het staartje van het oogstseizoen, dus hij is vol aan de bak voordat het weer echt omslaat :-).

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 14.10.2020 - 06:52
door fredhead
DB200 schreef: 13.10.2020 - 18:08 Kijk, een dubbelganger!
Dat hoop ik dan maar, straks is het de eigenaar van de stalling waar hij staat 😜
Dacht heel even dat je het misschien zou zijn, maar als je bij ons door het dorp rijd ben je volgens mij wel een stukje verdwaald :)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 14.10.2020 - 16:15
door didsbiak
Goede keuze! Heel veel rijplezier. Ik heb dit ook inmiddels na 50.000 km nog steeds. Hoop er ook nog heel lang in te mogen rijden.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 18.11.2020 - 20:01
door DB200
Inmiddels heb ik de wagen 1,5 jaar in bezit en er 60.000km mee gereden. Ik doe elke 10.000km commonrail injector cleaner in de tank en de wagen is er alleen maar beter door gaan rijden. Maar dan gaat het verbruik van die flesjes best wel hard, dus een nieuwe lading besteld.

De remmenreiniger is handig als ontvetter tijdens het klussen aan het oude spul. Olie verversen aan de 200D is namelijk een ongelofelijk smerig klusje 🤮.

De RDW had de kilometerstand binnen een week gecorrigeerd. Een tellerrapport kun je zelf opvragen en kost niets: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... -aanvragen

Dat heb ik gedaan en het was correct verwerkt. Zo’n tellerrapport is natuurlijk ook handig bij particuliere verkoop.

Over verkoop gesproken: op Autotrack.nl staan nu slechts 187 XC70 te koop. 2 jaar geleden waren het er nog ca 340 stuks. Het aanbod droogt op.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 18.11.2020 - 20:16
door DB200
didsbiak schreef: 14.10.2020 - 16:15 Goede keuze! Heel veel rijplezier
Bedankt, ik heb er ook absoluut geen spijt van.

Mijn zoon rijdt inmiddels ook Volvo (rijles). Een tijdje ook in een (huur) Polo omdat de D4 wegens een gebroken distributieriem in reparatie bij de dealer stond. Maar Volvo bevalt hem beter😉.

Kan iemand op de foto zien waar deze genomen is en om welk type Volvo het gaat ?

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 18.11.2020 - 20:57
door Bover
ik twijfel maar denk Groningen, ik weet niet meer hoe de straat heet maar als ik goed heb is links achter de bestuurder een zaak met stereo apparatuur als die nog bestaat, de volvo moet iemand raden.
Johan die Bardahl kost wat maar doeet het goed. Mijn originele injectoren zitten er nog steeds in en nooit bij mij eruit geweest.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 18.11.2020 - 22:03
door DB200
Goed gezien Bob , het is Groningen 👍

De prijs van een blikje Bardahl is een schijntje vergeleken met de prijs van een nieuwe verstuiver. En het zou mooi zijn als het mij lukt om de 5 ton te halen met dezelfde verstuivers, net zoals jij.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 06:40
door Gouwe
V60/S60 en kwart voor drie aan het stuur is veiliger dan 10 voor 2 heb ik altijd geleerd. Verder is de tank bijna leeg.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 07:59
door DB200
Gouwe schreef: 19.11.2020 - 06:40V60/S60
Inderdaad S60. Knap dat je dat kunt zien van zo’n foto. Het stuur van Volvo is zo gevormd dat de handen op 10 voor 2 het prettigst zitten.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 10:27
door diesel01
Hoek Ebbingestraat-Spilsluizen, op het hoekje zit de Primera met een mooi gevulde humidor, even terug zit het Barrel, een goed gevuld wijnhuis.
En vorige week stak een nieuwe medelander op dit kruispunt een rivaal een mes in de rug die zwaargewond richting ziekenhuis moest.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 10:33
door diesel01
Die remblokken achter van de V90 gaan mooi hard zag ik bij de winterwissel Johan.
Rij veel op PA en heb de indruk dat hij veel op de achterrem remt, iemand die dat kan beamen?

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 11:29
door DB200
Wow Tom, jij bent echt goed thuis in Groningen 😊.

Bij mij vervuilen de velgen achter ook sneller dan voor tgv remstof. Volgens mij is dit inherent aan het ontwerp van het remsysteem dat Volvo gebruikt.

Het viel me laatst op dat bij de Tiguan ook de wielen achter sneller vervuilen dan voor.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 11:43
door diesel01
Zet die droger die ik gewonnen heb maar in de schuur, je weet de weg. :lol:
Die remblokken zie ik vooral in dikte afnemen, niet eens zo zeer aan de remstof.
Zal ze in de gaten blijven houden, kan ze met de nieuwe velgen zo zien zitten, binnenkant bekijk ik straks weer even in maart als de zomerbanden er weer onder gaan.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 11:52
door lint
Ik heb ook het idee dat door PA de achterremmen meer worden gebruikt, alle wielen zijn even vies door het remstof.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 19.11.2020 - 12:15
door Bover
Yep Ebbingestraat. Nu de herinnering nav Tom zijn duiding. Jaren 97-98 een stereo installatie in de aanbieding gekocht die ik nog steeds heb.
Ooit met een varend woonschip pal voor de Herebrug gelegen toen ik nog studeerde/werkte in Groningen 1982-84 pff time flies