De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27507
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Laatst voor "de grap" gekeken wat wij zouden betalen als we nu overstappen....van 175 naar 400 euro in de maand.
Ben ik blij dat het contract nog een tijdje door loopt =)

Overigens is er in de transportwereld al een kleine verschuiving gaande. Aardgas wordt gesubsidieerd en hoeft men geen tol op te betalen, dus wie weet dat de diesel daar nog een keer terrein gaat verliezen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Er lopen al lange tijd trucks rond met LPG en diesel gecombineerd. Ik heb ermee gereden 2016 maar waardeloos met 50 ton terreingewicht wil het niet echt vooruit...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Consumeren geeft CO2, dus voorlopig maar even niet...
Wel denken we na om te gaan verwarmen op elektriciteit, zonneplaatjes op het dak die daarvoor het stroom kunnen leveren.
Volgende stap is een grote boiler op stroom voor het warme water en dan kan onze vieze euro6 nog een tijdje rijden.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 03.05.2022 - 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27507
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bover schreef: 03.05.2022 - 09:43 Er lopen al lange tijd trucks rond met LPG en diesel gecombineerd. Ik heb ermee gereden 2016 maar waardeloos met 50 ton terreingewicht wil het niet echt vooruit...
Was geloof ik vorig jaar dat ik er een transporteur over sprak die zo'n auto op test had.
Was redelijk positief, maar vooralsnog is het gehele wagenpark wel gewoon op diesel.
Dat je wat kracht mist wil ik wel geloven, zo'n dieselblok levert gewoon een ontzettende bult koppel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Dag collega dieselaars. In feite geen onderwerp voor hier, maar ik sluit me helemaal aan bij hetgeen hierboven al is genoemd. We gaan rare tijden tegemoet. Ik denk nu steeds: rustig blijven en ff afwachten, maar echt lekker voelt het allemaal niet. En ik ben van mening dat het allemaal niet nodig was geweest. Het is gewoon weer een kwestie van armpje drukken, en het past een aantal (on-) mensen geweldig goed om onder deze dekmantel meteen maar allerlei andere ellende over ons uit te storten., en dat die diesel onbetaalbaar wordt... so what, mooi toch, lost het "probleem" zich vanzelf op.... dieselauto's geen drol meer waard, hoppa naar de export en iedereen tegen wil in dank in een nieuwe o zo milieuvriendelijke stekkerbak . Hoe we dat stroomnet technisch moeten oplossen? geen idee. maar t gaat hem niet worden op deze manier... dat die accu's een ramp zijn voor het milieu ach....
En ondertussen zelf druk met LNG aanlanding liefst nog voor komende winter ... want ja, dat is toch de oplossing..... maar ik zou werkelijk niet weten waar we het allemaal vandaan moeten halen.... nog los van de inefficiency en het energie verlies voor het bij jou en mij in de kachel stroomt... maar goed de politiek weet het immers zo goed...

En iedereen moet doen wat ie niet laten kan, maar als ik dan de beelden van Schiphol bekijk, niemand afgelopen 2 weken kan bereiken, want we zijn allemaal op vakantie, en met name dan het heersende idee dat je maar recht moet hebben op vliegvakanties etc. en ondertussen mij de maat nemen omdat ik max 20kkm /jaar in een schone diesel rijdt , mede ook vanwege het benodigde aanhangergewicht voor een paar 4 voeters.... die heel af en toe voor wat opleiding of zorg moeten verkassen.... tsja....

Dat je overigens voor je edele 4 voeters ook al mestrechten moet hebben als je er nog iets qua landbouw naast doet, realiseren een heleboel mensen zich ook niet. Ze (de paardjes) tellen in ons geval sinds afgelopen paar jaar ook gewoon mee voor de totale uitstoot, dus ipv een x aantal stuks jongvee wat we al jaren hadden voor opfok, hebben we sinds enige tijd voor elk paar 2 stuks jongvee moeten afvoeren om een knol te mogen aanhouden voor liefhebberij / fokkerij. En we hebben er een aantal oudere tussen staan van 20 tot 33 jaar oud. moet je die dan maar afspuiten ? Daarnaast gaat men nu ook langs een watergang een aantal meters aftrekken , dus ook daar verlies je weer ruimte / rechten...... het is echt ongehoord. als je dat als particulier allemaal zou moeten slikken..... En dit terwijl de ruige paardemest over een gedeelte vogelbeheersland gaat / ging, waar we tot juni of zelfs nog later, niet maaien of komen, om scholeksters, grutto's etc. een goede broedomgeving te bieden. We hebben daarnaast zelfs een gedeelte onder water gezet met een pomp op een zonnepaneel, zodat ze daar kunnen fourageren. maar het zijn altijd de "plattelanders" die slecht zijn in de ogen van de linkse geitenwollen stadsmenigte. Overigens, ik weet wel wie overal de jonge vogels opvreten.... dat is dat kleinere ongedierte wat sinds jaar en dag beschermd is, en inmiddels is die andere lieve 4 voeter, die sommige idioten zo nodig in ons landje moesten herintroduceren, ook een geduchte vijand geworden voor jongvee, schapen , veulens etc. en dan zeggen ze doodleuk, zet maar een hek, het is je eigen verantwoordelijkheid.... ja ja . het wachten is op het eerste kind wat aangevallen wordt. en ik zeg je, dat duurt niet zo lang meer.

echt , knetter en knetter gek.

Maar goed, terug naar onze voitures, vorige week de zomerbandjes maar weer gemonteerd, en de draagarmen en overige kale delen weer ff lekker in de gekookte lijnolie gezet. Op naar nog vele jaren rijplezier hoop ik....

excuus voor het vervullen van je topic DB200....
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

tja het zit allemaal niet mee dus.. Johan ben je een nieuw dak aan het leggen?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Plus wat er onder staat. De XC70 krijgt op termijn een andere oprit. Wij spelen voor particulier opdrachtgever en waarschijnlijk kan dat over 10 jaar niet meer zoals wij dat nu doen.

Precies vanwege dezelfde regel- en bemoeizucht die Sanco omschrijft.

Ik zal niet in detail gaan maar je moet veel geduld, diepe zakken en stalen zenuwen hebben. Het lijkt wat dat betreft wel op zelfstandig ondernemerschap.

Nog even over de energieprijzen (en dan snel weer over naar het alledaagse Volvo gebeuren).

In deze link een goede analyse van Bloomberg over de gasmarkt in Europa: https://www.bloomberg.com/news/articles ... ce=twitter

Belangrijkste citaat: The proportion of Europe’s gas coming from Russia rose over the five years after the annexation of Crimea in 2014.

Kortom, we hebben met zijn allen slecht gedrag beloond en Putin niet tijdig tot de orde geroepen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Potver...... Johan, dat ziet er even heel anders uit dan de laatste keer dat wij er waren....
Mooi man, binnenkort maar eens even buurten om te kijken.
@Klaas, laat je niet gek maken man, de beste Milieubesparing is om op dit moment niet te investeren in een nieuwe auto, vandaag of morgen knallen ze die idioot in het oosten een .50 tussen de ogen of valt hij om want boze tongen beweren een terminale ziekte en dan normaliseert het zich.
Vandaag getankt bij de Shell voor 1.99, hij kan er weer 950km tegen aan.
Koop je iets anders dan moet er veel meer bij dan een paar tankjes diesel.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Onbetrouwbre overheid zonder echte lange termijn visie. Die Karl Marx had wel een paar puntjes met "Das Kapital" Ondertussen wel een mooi huis in de steigers.

Ja Johan het vraagt wat van jezelf en je partner maar dan heb je ook wat. Ben je voorgegaan in 2007...( ook een lieggende grondafdeling van de gemeente meegemaakt, her calculatie aannemer enz enz ) Bouwen valt altijd duurder uit....zoals ze hier zeggen "Bon Courage"
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Zo zo, niet gek!! en idd, nu het nog kan..... prachige bouw, mooi hoog, nog behoorlijk traditioneel zo te zien.... maar idd, zoiets is alleen voor doorzetters met een lange adem en enige ruimte in de zak, want anders wordt het een molensteen om de nek. Succes met de laatste loodjes. Niet altijd makkelijk, maar zo nodig kun je daar zelf al wat meer in betekenen. Als de basis er maar eerst staat. En.. groot verschil en belangrijke motivatie: je weet voor wie je het doet ;-)

Wij moeten ook nog, nadat een schuur door beving zo slecht is geworden en nu is neergehaald, heb ik geen onderdak voor veel zaken.....
maar iets laten bouwen met enige zekerheid qua eindbedrag is bijna niet te doen, dus hebben we het maar eerst ff uitgesteld, in de hoop dat e,.e.a zich wat gaat stabiliseren, want ik wil wel ongeveer weten waar ik aan toe ben,. In die zin te lang gewacht ha ha.

En schade compensatie ? welnee , dat is alleen maar voor mensen met grote bekken die elke week in de krant staan.
bij mij gaat het meer zoals het bij de meesten gaat: ja meneer, is inderdaad wel erg, maar nee, dat is geen bevingschade maar echt achterstallig onderhoud.. en of gevolg van of inklinking door verdroging... dus geen enkel recht op.
huh ? oh? maar die voormuur met die scheuren staat anders nog maar sinds 2012 zo scheef en los van de zijwanden, daarvoor heeft ie 80 jaar netjes rechtop gestaan.... nee meneer, dan moet u dat maar aantonen , maar u krijgt niks, enne, niet zoals bij een particulier he, dus ja. na 5 jaar touwtrekken voor eigen gezondheid maar gestopt en de kraan er voor gezet, want inmiddels te gevaarlijk.

kijkt effe naar buiten en ziet dat de zon schijnt . haalt diep adem en is blij niet in oorlog te moeten leven.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ja Sanco dat zijn herkenbare verhalen.. en dat is echt K^t die "aardgas schade"...wat stresvoll om mee te maken... Bij ons nieuw dak ook zonder vaste prijs want de prijzen die schommelen niet meer maar vliegen omhoog per week wordt prijs garantie gegeven. Tussen de eerste materiaal offerte in eind oktober 2021 en nu leveren deze maand waren we 23,7% duurder uit.....We hebben geshopt in France Duitsland `italie maar maakte niets uit.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bover schreef: 11.05.2022 - 15:58 Tussen de eerste materiaal offerte in eind oktober 2021 en nu leveren deze maand waren we 23,7% duurder uit..
Nou, dat valt dus ontzettend mee.

Afgelopen weekend heb ik de windvanger van het schuifdak schoon gemaakt met lauw water, beetje Biotex en een vezel doekje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Die is weer mooi opgeknapt. de mijne wordt ook elke keer weer groen. In de voorganger XC70 was deze windvanger van kunststof gemaakt. Een opstaande rand zeg maar. Die was iets makkelijker schoon te houden.....
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27476
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik vind die windvanger van gaas niet super degelijk overkomen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Johan toch wel leuk he een huis bouwen ......uiteindelijk als je het resultaat ziet en eenbeetje meer ruimte om je heen..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Ik blijf net als jullie ook lekker doordieselen, ze kunnen me wat met als die EV propaganda...
De V70 D3 is betaald en de afschrijving is nihil.
Nog nooit meegemaakt dat iets er niet in past, of anders de aanhanger er achter dus een busje er bij is niet nodig.
Met een EV het toch al zo geplaagde elektranet nog verder gaan belasten wil ik al helemaal niet.
De heerlijke 5 cylinder krijg ik ook nooit meer terug dus "we zullen doorgaan"
Het kruikje vol met het bizar duurder geworden diesel gooien levert mij bijna 1200 kilometers rijplezier op, zowel zakelijk als prive.
Gelukkig krijg ik de btw terug, hij staat op mijn bedrijf.
Ik gaan het allemaal wel zien .
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

JOhan nu ik een XC ga hebben maar eens heel het blog vanf blz 1 van je doorgelezen. Dat was wel leerzaam en jouw uitvoering is toch ook full option. Mooi hoe ze indertijd in Emmen de auto afleverden. We gaan samen maar naar de 500K :happy:
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Leuk om te lezen dat je wat hebt aan mijn blog. Wie schrijft die blijft, zo blijkt.

Ik wilde per se een 5 cilinder euro6 met schuifdak en standkachel. Dat is dus alleen MY2016. Van 1e eigenaar, particulier of ondernemer maar geen ex-lease. Max 100.000km. Dat was dus 1,5 jaar zoeken 😬.

Heb je als veelrijder eenmaal een XC70, dan wil je deze nooit meer kwijt. De rijeigenschappen zijn fantastisch, modern en old-skool tegelijk. Daarvoor en daarna is er geen gelijke op de markt gezet, door geen enkele autofabrikant.

Daarom Bob, geniet van je XC70, en samen gaan we naar de 500k en verder.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Johan ik kan niet wachten en ben al begonnen met de Nederlandse web bedienings handleiding te bestuderen. Lijkt wel een 'airplane take off check' :lol:
Ik zag wel taal in het menu staan maar weet nog niet of ik kan schakelen in de XC naar van Franse taal naar Nederlands. Het gaat redelijk goed in het Frans maar in m'n moerstaal in de XC lijkt me prettiger.

Ik verheug me enorm op de overdracht en tot nu gaat het goed met de verkoper XC die op zijn beurt weer uitkijkt naar de levering van een V90 2017 van rond de 57 mille. ( op internet zijn koop gezien en weer super full option bak met 57.000km op de teller voor 57.750n (Als dat de V90 is die gekozen is.)

Ik begrijp ook dat er een soort Volvo call opzit die de eigenaar identificeert. Moet hem dus vragen om dat systeem te stoppen of gaat dat automatisch? Ikheb nog veel te leren maar dat is leuk.
Mijn zoon komt over twee weken helpen poetsen en XC interieur leer mooier maken tussen het schoolbussen door...Heerlijke vooruitzichten en ben echt blij!

Jammer is dat we met onze senior de XC gaan ophalen en we gescheiden de terugweg aanvaarden achter elkaar rijdend...Tja ik gun mijn lief de eerste rit...We gaan het zien.....( of ieder een stuk van de kleine vier uur terugweg...)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HA JOhan had ik jou niet zien schrijven over een V90 erbij als boodschappen wagen :lol:
Dit wel een mooi gelabelde AWD

https://www.lacentrale.fr/auto-occasion ... 62501.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”