Pagina 2 van 3

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 06.02.2019 - 20:59
door iDanman
Door de instelling te wijzigen naar volvo 2010+ heb ik met carscanner (gratis versie) alle benodigde info beschikbaar. Olietemp, versnellingsbakolietemp, koelvloeistof, air intake, etc etc. Helemaal super!
Wel lastig is dat de iphone een wifi verbinding maakt met de OBD2 scanner, waardoor je 4G uitschakelt en ik dus geen dataverkeer meer beschikbaar heb.
Ben momenteel aan het zoeken voor een oplossing.
Screenshot hieronder (als het lukt...)
Afbeelding

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 12.02.2019 - 14:53
door gvs
Ik heb de Viecar bluetooth 4.0 LE versie hier met mijn iphone 8 en carscanner, en dezelfde data als in de screenshots hierboven, maar dan via bluetooth.

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 14.02.2019 - 17:33
door Volvo_Mo
Die Viecar is ook voor mij onderweg :D . Dankzij de app dus kunnen zien dat de turbodruk boven 2500 toeren plotseling halveerde.Dit voel je natuurljk ook goed aan het doortrekken van de auto. Bleek dat de turbo regelkleppen defect waren. Onder garantie vervangen bij Serva Amersfoort. Daar kreeg ik overigens ook te horen dat er preventief een nieuwe aircopomp geïnstalleerd gaat worden omdat de laatste versie wel heel schijnt te blijven. Ik heb de wagen sinds eind December en er nog geen aircopomp problemen mee gehad.

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 20.08.2019 - 22:07
door iDanman
Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 21.08.2019 - 00:09
door RoaldH
iDanman schreef: Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
Was dat heuvelop met 100km/h toen hij warmliep?

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 21.08.2019 - 07:15
door iDanman
Nee, gewoon tolweg, heuvelop tussen de 60-80km/u

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 16.09.2019 - 14:12
door ElectriCo
Bij mij ook meermaals afgelopen zomer de melding gekregen dat ik zachter moest rijden ivm een hoge motor temperatuur.
Door gebruik te maken van een OBD reader kon ik zien dat deze melding verschijnt zodra de koelvloeistof van 115 naar 116 graden springt.
Situatie was een caravan van 1300 kg en dan vooral op het stuk snelweg tussen Parijs en Bordeaux.

Een vriend van mij met ook een D6 heeft zelfde probleem gehad zonder caravan bij een lange steile bochtige weg in de bergen omhoog.

Duidelijk is dat het koelsysteem niet echt fors bemeten is... zeker niet op een zomerse dag in het zuiden van EU.

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 16.09.2019 - 16:15
door Gouwe
ElectriCo schreef: ….Duidelijk is dat het koelsysteem niet echt fors bemeten is... zeker niet op een zomerse dag in het zuiden van EU.
Ik zou dat zo niet durven stellen. Inmiddels 3 jaar naar Italië op vakantie geweest (met vouwwagen erachter) met temperaturen tegen en over de 40 graden en geen centje pijn.
Kan ook dus aan de staat van het systeem en gebruik liggen?

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 16.09.2019 - 22:51
door JoopXC
RoaldH schreef:
iDanman schreef: Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
Was dat heuvelop met 100km/h toen hij warmliep?
Deze situatie herken ik, toen ik met ruim 100 in het centraal massief met 1500 kg aan de haak bergop ging (wel een lang stuk, niet steil te noemen), deze melding gekregen. Na de snelheid wat te hebben laten zakken is deze melding niet meer terug geweest. Ik vroeg dus blijkbaar wat te veel van de auto... O-)

Re: OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 19.09.2019 - 14:25
door Giant2000
Ik heb een dongel voor rond een tientje + een oude smartphone met torque erop voor onderweg wat extra meters.
Afbeelding

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 23.11.2019 - 14:47
door Bover
Werkt de Viecar bluetooth 4.0 LE ook met een Iphone SE 6 met bluetooth.? Begrijp dat bluetooth niet met Apple wil?
Ik heb nu een ELM 327 gekregen maar die wil niet met bluetooth op de Iphone dus zoek een andere OBD....Zie beetje door OBD bomen het bos niet meer.
welke moet ik kopen om simpel storing van standkachel die regelmatig voorbij komt te recetten?
( dealer is uren rijden hier )
Bob

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 17.03.2020 - 11:43
door Jens352
Car Scanner Elm Obd2 - nieuw profiel Volvo V60 D6 PHEV :)

2538.png

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 17.03.2020 - 17:03
door iDanman
Thanks!

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 17.03.2020 - 22:44
door evkessel
Jens352 schreef: 17.03.2020 - 11:43 Car Scanner Elm Obd2 - nieuw profiel Volvo V60 D6 PHEV :)


2538.png
Net getest maar komt helaas weinig over de HV accu binnen, om maar iets te noemen.

Iemand al getest?

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 25.03.2020 - 09:47
door Jens352
Ik zag dit bericht in dit Duitse forum - Car Scanner ElmObd2, profiel Volvo V60 D6 PHEV:
https://www.motor-talk.de/forum/erfahru ... st58569110
carscannerD6.JPG

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 28.03.2020 - 17:29
door Volvo_Mo
Ik heb ook het nieuwe D6 profiel geselecteerd maar zie ook nog geen readings binnenkomen. Er komen regelmatig updates, dus gewoon even in de gaten houden. Ben wel blij dat de developper D6 heeft toegevoegd. een tijdje geleden heb ik hem gemaild met het verzoek, hij zei toen dat ie nog niet wist of Hybride specifieke waardes zouden worden uitgelezen.

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 29.03.2020 - 10:51
door Jens352
Volvo_Mo schreef: 28.03.2020 - 17:29 Ik heb ook het nieuwe D6 profiel geselecteerd maar zie ook nog geen readings binnenkomen. Er komen regelmatig updates, dus gewoon even in de gaten houden. Ben wel blij dat de developper D6 heeft toegevoegd. een tijdje geleden heb ik hem gemaild met het verzoek, hij zei toen dat ie nog niet wist of Hybride specifieke waardes zouden worden uitgelezen.
Vreemd. Misschien een verbindingsprobleem.
Heb je het andere profiel Volvo 2008+ geprobeerd? Het moet veel dieselparameters laten zien, roet in DPF, EGR, etc.

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 30.03.2020 - 16:58
door Volvo_Mo
Voor de duidelijkheid: de normale readings werken nog steeds prima met het D6 profiel. Alleen de HV readings werken niet bij mij.

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 05.04.2020 - 16:14
door evkessel
Ik heb een andere ELM327 adapter gekocht en krijg nu wel readings specifiek voor de PHEV D6

OBD2 op V60 PIH

Geplaatst: 05.04.2020 - 20:53
door RoaldH
Een SOC van 89,51 valt mee.