Pagina 16 van 18

Polestar 2

Geplaatst: 02.11.2020 - 20:57
door V70R^2
Goed punt van het gewicht, eigenlijk niet over nagedacht maar het is nog wel een flink stuk meer dan de V70R met zijn AWD.

Polestar 2

Geplaatst: 02.11.2020 - 21:42
door mga1600
V70R^2 schreef: 02.11.2020 - 20:57 Goed punt van het gewicht, eigenlijk niet over nagedacht maar het is nog wel een flink stuk meer dan de V70R met zijn AWD.
Bij mijn (ex) XC90 T8 stond er in net boekje dat er niet ‘zomaar’ velgen onder mochten om die reden, maar alleen speciaal voor de T8. Nou ja het stond er netter maar daar kwam het op neer,.

Polestar 2

Geplaatst: 12.11.2020 - 16:59
door V70R^2
Het was nog een flink gepuzzel, en omdat er nog vrij weinig informatie over de P2 beschikbaar is ben ik vandaag naar een velgenhandelaar geweest om diverse BBS velgen te bekijken en te passen, alle maten kunnen correct gemaakt en geleverd worden.

Ze gaan nog even uitzoeken of ze per velg een draagvermogen hebben van ten minste 850kg en dan is de keuze definitief voor de winter:

Afbeelding

Polestar 2

Geplaatst: 05.12.2020 - 15:31
door V70R^2
Even een foto van het resultaat, rondom 8,5J breed dus wel te rouleren in tegenstelling tot de 8j voor en 9j achter van polestar zelf.

Mooi geregeld door garage Verhagen tegenover de Volvo importeur in Beesd. Eindplaatje bij het praatje:

WhatsApp Image 2020-12-05 at 15.26.24.jpeg
WhatsApp Image 2020-12-05 at 15.15.53.jpeg

Polestar 2

Geplaatst: 06.12.2020 - 21:48
door Walter
Dat verschil in maten voor en achter had toch een reden?

Polestar 2

Geplaatst: 06.12.2020 - 21:50
door Walter
Het weekend ook met een P2 mogen rijden, ben erg enthousiast. Behalve de hoge console, die knoppen zitten onnatuurlijk.

Polestar 2

Geplaatst: 07.12.2020 - 01:37
door V70R^2
Walter schreef: 06.12.2020 - 21:48 Dat verschil in maten voor en achter had toch een reden?
Diverse redenen, tezamen met de brains om tafel gezeten en geen enkele is van toepassing op ons normale gebruik.
Walter schreef: 06.12.2020 - 21:50 Het weekend ook met een P2 mogen rijden, ben erg enthousiast. Behalve de hoge console, die knoppen zitten onnatuurlijk.
Persoonelijk vond ik het wel fijn , je zit direct klaar in een herkenbare rally positie, of je moet zodanig laag dat (ondanks dat het een bijzonder stelbereik heeft) het net niet genoeg is voor de gemiddelde lange Hollandse Jan in een te luie positie.

Polestar 2

Geplaatst: 07.12.2020 - 10:25
door diesel01
V70R^2 schreef: 05.12.2020 - 15:31 Even een foto van het resultaat, rondom 8,5J breed dus wel te rouleren in tegenstelling tot de 8j voor en 9j achter van polestar zelf.

Mooi geregeld door garage Verhagen tegenover de Volvo importeur in Beesd. Eindplaatje bij het praatje:


WhatsApp Image 2020-12-05 at 15.26.24.jpeg

WhatsApp Image 2020-12-05 at 15.15.53.jpeg
Mooie combi, staat hem goed.

Polestar 2

Geplaatst: 07.12.2020 - 12:07
door Walter
20201207_090742.jpg
IMG-20201202-WA0022.jpeg
IMG-20201202-WA0023.jpeg
Deze heb ik mee gereden. Leuk ook om wat verschillen met de P8 te merken, zoals dynamiek.

Polestar 2

Geplaatst: 26.12.2020 - 23:54
door Fulaks
Hiertegenover stond vanmorgen een mooie P2 rustig te laden op de oprit. Komen we terug van een wandeling, staat dat ding te loeien en te toeteren. Wegenwacht erbij, eigenaar beteuterd ernaast. Heeft behoorlijk lang geduurd, halve buurt stond te kijken. Lijkt me voor wegenwachters een behoorlijke uitdaging, die nieuwe EV’s.

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 08:43
door RichieB
Het blijkt vooral voor Volvo een uitdaging, die nieuwe EV”s. Bij andere merken zie je dit soort problemen niet.

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 09:40
door V480-S60
RichieB schreef: 28.12.2020 - 08:43 Het blijkt vooral voor Volvo een uitdaging, die nieuwe EV”s. Bij andere merken zie je dit soort problemen niet.
Eh, ook Tesla heeft, zeker in het begin, dit soort onverklaarbare problemen (gekend). Ook de Mercedes EQC is niet feilloos weet ik uit de eerste hand.
De X die ik ken stond van de eerste 6 maanden 4 maanden bij de "garage" omdat ze de storing niet konden vinden. De EQC kon eerst niet afgeleverd worden. Daarna 4 keer in 3 maanden terug. Was wel sneller opgelost dan de Tesla maar toch.

Overigens ik blijf het wel "slordig" (understatement) vinden dat er zoveel problemen zijn.

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 17:00
door Rob M
Een vriend van mij rijdt met een Etron en bij de dealer vragen ze ook al niet meer hoe hij zijn koffie drinkt, ze zetten gewoon een dubbele espresso met 1 klontje suiker voor hem neer (met excuses, dat weer wel)

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 17:16
door Arnold
RichieB schreef: 28.12.2020 - 08:43 Het blijkt vooral voor Volvo een uitdaging, die nieuwe EV”s. Bij andere merken zie je dit soort problemen niet.
Ik ben wel benieuwd welke “andere merken” je hiermee bedoeld. I.i.g. zit de Tesla daar niet bij.

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 17:41
door RichieB
Ik heb geen idee hoe het in 2012/2013 was, maar Tesla’s vallen in 2020 niet en masse uit na uitlevering. Ook moeten ze niet allemaal terug naar de dealer voor een beveiligingsupdate. De Polestar P2 is de EV die in 2020 de meeste problemen kende. Dat is toch knap omdat dit ook het jaar is dat VW eindelijk met de ID.3 en ID.4 kwam.

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 18:39
door Msuidgeest
Alles lezend heb ik het idee dat eerder dan vroeger, auto's te snel op de markt worden gezet. Alsof ze er beter nog een jaartje over hadden moeten nadenken voordat ze in de showroom of internet verschijnen.

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 20:55
door Arnold
Ik denk toch dat de Polestar P2 niet het grootste probleem heeft. Een software probleem lijkt me te overzien, maar de gehele batterij vervangen bij een Ford Kuga? Dan wint de Ford het wat mij betreft qua problemen. ;)

https://www.autowereld.com/nieuws/auton ... gen-worden

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 21:00
door RichieB
De Ford Kuga is dan ook geen EV. Hybride (plug-in of niet) doen al een tijdje niet meer mee.

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 21:22
door diesel01
RichieB schreef: 28.12.2020 - 21:00 Hybride (plug-in of niet) doen al een tijdje niet meer mee.
Waarom niet, omdat jij tegenwoordig een full electric rijdt?

Polestar 2

Geplaatst: 28.12.2020 - 21:37
door RichieB
Omdat PHEV’s nog steeds teveel CO2 uitstoten en ze daardoor onvoldoende bijdragen aan het halen van de klimaatdoelen. En de bijtelling op een nieuwe PHEV is ook veel te hoog. ;-)