Gezocht; ervaringen tuning Twin Turbo 205 pk?

Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

BendW schreef: HOPPA,DAAR GAAN WE WEER...
Zeker, wil toch TS aanraden om de DPF te laten zitten. :bandit:
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Johan s60 schreef:
BendW schreef: HOPPA,DAAR GAAN WE WEER...
Zeker, wil toch TS aanraden om de DPF te laten zitten. :bandit:
Waarom? Als het uitsluitend om het milieu gaat dan ga ik met je mee.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

JosW schreef:
Johan s60 schreef:
BendW schreef: HOPPA,DAAR GAAN WE WEER...
Zeker, wil toch TS aanraden om de DPF te laten zitten. :bandit:
Waarom? Als het uitsluitend om het milieu gaat dan ga ik met je mee.
Meer voor mens en dier, maar voor jezelf is het ook niet fijn (en voor de mensen direct rond je auto ook niet)
Want vooral op koude dagen slaat die roet direct op je adem, is dus echt niet fijn.

Maar ja die belgen nemen het niet zo nauw, hopelijk gaan we hier toch inzien dat een PDF verwijderen en EGR dicht zetten NOT DONE is
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Johan s60 schreef:
JosW schreef:
Johan s60 schreef: Zeker, wil toch TS aanraden om de DPF te laten zitten. :bandit:
Waarom? Als het uitsluitend om het milieu gaat dan ga ik met je mee.
Meer voor mens en dier, maar voor jezelf is het ook niet fijn (en voor de mensen direct rond je auto ook niet)
Want vooral op koude dagen slaat die roet direct op je adem, is dus echt niet fijn.

Maar ja die belgen nemen het niet zo nauw, hopelijk gaan we hier toch inzien dat een PDF verwijderen en EGR dicht zetten NOT DONE is
Het is wel vooral in Nederland dat die Belgen het laten uitvoeren...
Gebruikersavatar
Zeg maar Jan
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46

JosW schreef: Dat tunen gaf bij mij wel een significant verschil. Kan natuurlijk per motoruitvoering verschillen. In mijn geval van 165 pk naar bijna 200 pk. Het accelereren is ontzettend verbeterd en bovendien een grotere trekkracht als de caravan er achter hangt.|
Het verbruik is gelijk gebleven ondanks dat het een zg. eco-tuning betrof. Maar dat kan natuurlijk een relatie hebben met het feit dat ik nu onbewust wat pittiger rij.
Vorige D5 (185pk) ook laten tunen. Gaf bij mij een goed resultaat! 2 km per liter winst ongeveer. Afgezien van de vermogenswinst al een uitstekende investering dus :).

Maar vanwege het niet goed kunnen vinden van veel ervaringen over de twin turbo 205pk juist dit topic aangegaan om te bekijken of er ervaringsdeskundigen zijn van het tunen van de 205pk versie. :-|
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Ze gaan allemaal richting 250 pk bij een power tune,veel verschil maakt het dus niet welke versie je standaard hebt...het enige verschil wat er is hoe hoger de standaard pks hoe kleiner het verschil nadien...
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

205 pk is uitstekend te tunen via VolvoTune. Eindresultaat tussen 240 en 250 pk. Gelijk de EGR dicht en dpf mod en je rijdt probleemloos jaren verder.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
AxeMusic
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.02.2019 - 19:58

Hallo allemaal,
Heb de tuning kort na de aanschaf van onze V70 Kinetic 2011 205PK twinturbo door Obbe in Elst laten doen.
Wat een verschil!
Volgens Obbe is het dichtzetten van de EGR bij deze Euro 5 blokken niet nodig.
Deze opbouw op het bekende D5 blok is opnieuw door ingenieurs doorontwikkeld en werkt minder vervuilend in het blok.
Onze V70 is er ook iets zuiniger op geworden.
Over een tijdje met de caravan er achter, dan wordt je echt blij, volgens Obbe.
Tevens zal de EGR door meer vermogen lekker doorgeblazen worden.
Kortom, bijzonder tevreden met de tuning.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

AxeMusic schreef:
Volgens Obbe is het dichtzetten van de EGR bij deze Euro 5 blokken niet nodig.
Deze opbouw op het bekende D5 blok is opnieuw door ingenieurs doorontwikkeld en werkt minder vervuilend in het blok.
Echt onzin. De EGR wordt elke keer meer ingezet om de NOx uitstoot te verlagen, waardoor er ook meer vuile lucht door de inlaat wordt geleid. Ook bij de 205 pk versie slibt de inlaat dicht.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Idd,onzin
AxeMusic
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.02.2019 - 19:58

Reactie begrijpelijk, sta graag open voor adviezen!
Het systeem vervuild, zij het misschien iets minder dan de D5's vóór 2008. (info volgens Obbe voor de twin-turbo) Het blijft helaas een milieu lapmiddel.
Je merkt er overigens niets van als hij regenereert, als ik het goed heb, is dit te zien aan het hoger "momentaal" brandstof verbruik.
Heb tijdens regeneratie wel eens een keer wat verder omgereden om dit proces uit te laten werken.
Ik rij iedere dag twee keer minimaal een half uur snelweg kilometers en regelmatig olie verversen, zo tussen de 10.000 à 15.000 km. met nieuw filter.
Heb ervaring met mijn vorige VW transporter 2.5 TD, ook een 5 cylinder.
De bus liep bij regenereren niet lekker tijdens de laatste stad-kilometers, stationair erg schokkerig.(Bij verkeerslicht)
Bij snelweg ritten merkte je er eigenlijk weinig van.
Daarom heb ik het filter uit laten "tikken" en EGR uit de software laten schrijven in 's Heerenberg.
Hierna leek het alsof het VW blok gedotterd was, meer vermogen, minder turbo gat maar wel meer dieselstook lucht achter de bus.
Heb er een dikke 350.00km probleemloos mee gereden toen ik hem verkocht.
Denk er overigens wel over om onze fijne V70 bij Volvotune in Elst een reiniging te laten doen met weer een olie-wissel, uit voorzorg.
Hou graag de reacties hierop in de gaten.
Alvast erg bedankt!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

beetje ouder topic maar ik kan me bijna niet voorstellen dat Obbe tuning het moduleren van de GR flauwekul vind. Ik ga van de zomer de EGR los laten halen in Els en dan maar eens kijken hoe het met de interne vervuiling zit. Of je moet tunen is ieder haar zijn keus. Mijn rijgevoel nu met de eerste 1000km in berggebied is dat de twin turbo D5 voldoende mooie koppelkromme heeft. Maar het is wel altijd fijn om de mapping ideaal af te stemmen en dat ga je merken en officieel heet dat ook tuning...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”