Het energietransitie topic. Hoe ga ik nu en later mijn huis verwarmen

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Goed dan. Ik heb vandaag een nieuwe 3fase groepenkast gekocht die over enkele weken geplaatst gaat worden. Door mij zelf want het is mijn werk. De netbeheerder is ook besproken en komt vlak voor Pasen mijn 1fase kast ombouwen naar 3 fasen.

De nieuwe kast is niet echt uitgebreid maar er komt nog een kast naast met een tijdklok, aansturing via lichtsensor en enkele relais' die in en om het huis enkele lampen schakelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19490
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

U gaat aan de elektrieke kookzone's
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4097
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

ZRN schreef:Daarnaast wordt er door de dames en heren in 'sgravenhage geen rekening gehouden met de kosten die de gemeente er nog bovenop doet. Mijn huis is 25k in waarde gestegen in de WOZ doordat, jawel, ik mijn huis heb verduurzaamd. Voor dat geld had ik ook leukere dingen kunnen doen.
Gretverderrie ! Was ik zo blij met € 500 subsidie van de gemeente voor het plaatsen van zonnepanelen, maar blijkbaar pakken ze dat dan via de verhoging van de WOZ weer terug in de OZB ! Of gaat et hier niet om zonnepanelen ? Want ik meende te weten dat het plaatsen van zonnepanelen niet tot een hoger WOZ zou leiden...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27637
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Volgens mij gaat de WOZ er weldegelijk mee omhoog.
Ben ik alleen wel benieuwd wat er zou gebeuren als je met een x aantal jaren besluit die dingen er weer af te halen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

V480-S60 schreef: U gaat aan de elektrieke kookzone's
Inderdaad jawel Theo, Zondermeer namelijk.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
ZRN
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 18.03.2019 - 11:48

Fulaks schreef: Gretverderrie ! Was ik zo blij met € 500 subsidie van de gemeente voor het plaatsen van zonnepanelen, maar blijkbaar pakken ze dat dan via de verhoging van de WOZ weer terug in de OZB ! Of gaat et hier niet om zonnepanelen ? Want ik meende te weten dat het plaatsen van zonnepanelen niet tot een hoger WOZ zou leiden...
Zonnepanelen, zonneboiler, warmtepomp etc. name it. Met name de dingen die fysiek zichtbaar zijn worden meegenomen, zoals zonnepanelen. Intern weten ze niet, tenzij je dat zelf opgeeft.

Dus ja, je krijgt 500,- toe om later dat x10 terug te betalen (gechargeerd uiteraard, maar betalen zal je haha).
Cooper S GT (1970) compleet verbouwd, Peugeot 205 3.0 GTI (1994) x2, Renault Clio Williams v6 (1995), VW Passat 2.0 Trendline (2001), Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Sportswagon TI 2007, Een aantal leasebakken (t/m 2016), Ford Fiesta 2.0 ST 2005, Volvo V70 D2 Nordic+, Mercedes Benz Viano Trend+ Extra-Long 3L V6
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

ZRN schreef:
Fulaks schreef: Gretverderrie ! Was ik zo blij met € 500 subsidie van de gemeente voor het plaatsen van zonnepanelen, maar blijkbaar pakken ze dat dan via de verhoging van de WOZ weer terug in de OZB ! Of gaat et hier niet om zonnepanelen ? Want ik meende te weten dat het plaatsen van zonnepanelen niet tot een hoger WOZ zou leiden...
Zonnepanelen, zonneboiler, warmtepomp etc. name it. Met name de dingen die fysiek zichtbaar zijn worden meegenomen, zoals zonnepanelen. Intern weten ze niet, tenzij je dat zelf opgeeft.

Dus ja, je krijgt 500,- toe om later dat x10 terug te betalen (gechargeerd uiteraard, maar betalen zal je haha).
Ik weet niet hoeveel panelen je hebt, maar lijkt mij sterk dat enkel de panelen de oorzaak zijn van 25k waardestijging. Heb je je WOZ taxatieverslag ingezien? En heb je daar (of bij de organisatie die de waarde vaststelt) al eens nagevraagd of de panelen überhaupt een waarde krijgen/meegenomen worden? Er zijn bij mijn weten maar een paar gemeentes die zonnepanelen al meenemen in de WOZ.
Ik vermoed dat vooral de stijgende markt de oorzaak is van je waarde toename, en vermoedelijk zou ook zonder de panelen de waarde grofweg even hoog zijn vastgesteld.
Je weet ook dat de waarde van elke woning elk jaar opnieuw wordt vastgesteld aan de hand van daadwerkelijke verkochte vergelijkbare woningen? (Dat moet volgens de wet) De waarde van het voorgaande jaar is daarbij totaal niet van belang, wel of er wijzigingen cq. verbeteringen zijn aangebracht.
Daarbij, hoeveel betaal je dit jaar daadwerkelijk meer aan WOZ-waarde gerelateerde belastingen? Voor de gemeente zal dat hooguit een paar 10-jes zijn, voor je inkomstenbelasting is het een kleine €190,- (tenzij je WOZ-waarde Boven de € 1.040.000,- is vastgesteld, of onder de € 75.000,-).
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

fredhead schreef: Volgens mij gaat de WOZ er weldegelijk mee omhoog.
Ben ik alleen wel benieuwd wat er zou gebeuren als je met een x aantal jaren besluit die dingen er weer af te halen.
Er zijn gerechtelijke uitspraken dat zonnepanelen meegenomen mogen worden, of dat daadwerkelijk al gebeurt ligt aan de gemeente waar je woont. Nog lang niet alle gemeentes/organisaties doen er al wat mee (zijn er bij mijn weten een zeer beperkt aantal). Daarnaast is er nog de mogelijkheid dat de aanwezigheid van panelen wel geregistreerd wordt maar dat deze bij de waardevaststelling niet meegenomen worden.

Als je panelen verwijderd, dan zou je dat door kunnen (of moeten) geven bij degene doe de WOZ-waarde vaststelt zodat ze geschrapt worden als onderdeel van je woning. Daarnaast is het mogelijk dat er bijvoorbeeld door (jaarlijkse) luchtfoto vergelijk waargenomen wordt dat ze niet meer aanwezig zijn.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
ZRN
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 18.03.2019 - 11:48

Jers3n schreef:
ZRN schreef:
Fulaks schreef: Gretverderrie ! Was ik zo blij met € 500 subsidie van de gemeente voor het plaatsen van zonnepanelen, maar blijkbaar pakken ze dat dan via de verhoging van de WOZ weer terug in de OZB ! Of gaat et hier niet om zonnepanelen ? Want ik meende te weten dat het plaatsen van zonnepanelen niet tot een hoger WOZ zou leiden...
Zonnepanelen, zonneboiler, warmtepomp etc. name it. Met name de dingen die fysiek zichtbaar zijn worden meegenomen, zoals zonnepanelen. Intern weten ze niet, tenzij je dat zelf opgeeft.

Dus ja, je krijgt 500,- toe om later dat x10 terug te betalen (gechargeerd uiteraard, maar betalen zal je haha).
Ik weet niet hoeveel panelen je hebt, maar lijkt mij sterk dat enkel de panelen de oorzaak zijn van 25k waardestijging. Heb je je WOZ taxatieverslag ingezien? En heb je daar (of bij de organisatie die de waarde vaststelt) al eens nagevraagd of de panelen überhaupt een waarde krijgen/meegenomen worden? Er zijn bij mijn weten maar een paar gemeentes die zonnepanelen al meenemen in de WOZ.
Ik vermoed dat vooral de stijgende markt de oorzaak is van je waarde toename, en vermoedelijk zou ook zonder de panelen de waarde grofweg even hoog zijn vastgesteld.
Je weet ook dat de waarde van elke woning elk jaar opnieuw wordt vastgesteld aan de hand van daadwerkelijke verkochte vergelijkbare woningen? (Dat moet volgens de wet) De waarde van het voorgaande jaar is daarbij totaal niet van belang, wel of er wijzigingen cq. verbeteringen zijn aangebracht.
Daarbij, hoeveel betaal je dit jaar daadwerkelijk meer aan WOZ-waarde gerelateerde belastingen? Voor de gemeente zal dat hooguit een paar 10-jes zijn, voor je inkomstenbelasting is het een kleine €190,- (tenzij je WOZ-waarde Boven de € 1.040.000,- is vastgesteld, of onder de € 75.000,-).
Klopt, klopt en klopt. Hoewel er uiteraard meer 'zichtbare' verbeteringen gedaan zijn (zelfs één met aanvraag ivm beschermd aangezicht) zoals gevelissolatie (voegen zijn nog niet vernieuwd dus gaten zijn nog zichtbaar) zijn er ook dingen als tuin ed gedaan. Ik heb gezien het grote verschil, in totaal bijna een ton, in WOZ waarde navraag gedaan om hem te kunnen verlagen. Daarin is er een aanzienlijk deel opgenomen voor duurzame verbeteringen/aanpassingen.

Het klopt wel dat het in de beurs niet direct om veel geld gaat zijn dit wel kosten die de 'investering tot BEP' doen verlengen.

Wij zijn vanuit de randstad naar het noorden vertrokken, hier kan je niet overigens echt van een stijgende markt spreken haha.

Hoe dan ook is het lood om oud ijzer. Je betaald meer aan investering dan je bespaard. Ik doe het vooral om mijn 'carbon footprint' te verlagen. En dat is toch ook een mooi doel?
Cooper S GT (1970) compleet verbouwd, Peugeot 205 3.0 GTI (1994) x2, Renault Clio Williams v6 (1995), VW Passat 2.0 Trendline (2001), Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Sportswagon TI 2007, Een aantal leasebakken (t/m 2016), Ford Fiesta 2.0 ST 2005, Volvo V70 D2 Nordic+, Mercedes Benz Viano Trend+ Extra-Long 3L V6
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

ZRN schreef:....
Klopt, klopt en klopt. Hoewel er uiteraard meer 'zichtbare' verbeteringen gedaan zijn (zelfs één met aanvraag ivm beschermd aangezicht) zoals gevelissolatie (voegen zijn nog niet vernieuwd dus gaten zijn nog zichtbaar) zijn er ook dingen als tuin ed gedaan. Ik heb gezien het grote verschil, in totaal bijna een ton, in WOZ waarde navraag gedaan om hem te kunnen verlagen. Daarin is er een aanzienlijk deel opgenomen voor duurzame verbeteringen/aanpassingen.

Het klopt wel dat het in de beurs niet direct om veel geld gaat zijn dit wel kosten die de 'investering tot BEP' doen verlengen.

Wij zijn vanuit de randstad naar het noorden vertrokken, hier kan je niet overigens echt van een stijgende markt spreken haha.

Hoe dan ook is het lood om oud ijzer. Je betaald meer aan investering dan je bespaard. Ik doe het vooral om mijn 'carbon footprint' te verlagen. En dat is toch ook een mooi doel?
Ah, dus een (gedateerd?) huis gekocht en daarna de (noodzakelijk) renovatie en verbeteringen uitgevoerd, waarbij de energiebesparende maatregelen onderdeel van zijn van de totale investering. (Die denk ik nog iets hoger is dan die 100k). Door deze investering zijn voor jouw woning dan waarschijnlijk de kwaliteit en/of staat van onderhoud en/of uitstraling, 1 of 2 stapjes hoger gezet, dat is waarschijnlijk de voornaamste reden van de waardetoename.

Ter info, en voor zover ik weer, er wordt landelijk wel nagedacht over wat het energielabel zou kunnen gaan betekenen voor de WOZ-waarde, maar daar is men nog (lang) niet over uit. Naar mijn mening is het mogelijk voordeel geven op ‘op papier’ energie efficiëntere woningen overigens niet helemaal terecht. Als bij identieke woningen er 1 is verduurzaamd zal voor die ene in een vrijemarkt zeer waarschijnlijk ook meer betaald worden. In potentie is dit ook het zuinigste huis, maar uiteindelijk heeft vooral de bewoner in de hand of dat in de praktijk ook zo is...
Dus wat ik bedoel is dat er best voordeel gegeven mag worden, al zit die m.i. vooral in het lagere verbruik, als de potentie van de woning daadwerkelijk benut wordt (en dat zou wat mij betreft ook voor (lease)auto’s mogen gelden).

En verkleinen van je ‘carbon footprint’ is naar mijn mening altijd goed, of dat nou uit overtuiging is of uit kostenoverweging (of beide) maakt wat mij betreft niet uit.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Schorpioen
5th Gear member
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
Locatie: Westland

ZRN schreef: Mijn huis is 25k in waarde gestegen in de WOZ doordat, jawel, ik mijn huis heb verduurzaamd. Voor dat geld had ik ook leukere dingen kunnen doen.
Bij jou hadden ze nog een reden om het verhogen en eerlijk gezegd valt de stijging wel mee.
Ik heb niets aan mijn huis heb gedaan en de gemeente heeft de WOZ maar met € 50.000, verhoogd van € 185.000,00 naar € 235.000,00
Niet zo mopperen dus over die kleine verhoging. het kan altijd erger.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Schorpioen schreef:
ZRN schreef: Mijn huis is 25k in waarde gestegen in de WOZ doordat, jawel, ik mijn huis heb verduurzaamd. Voor dat geld had ik ook leukere dingen kunnen doen.
Bij jou hadden ze nog een reden om het verhogen en eerlijk gezegd valt de stijging wel mee.
Ik heb niets aan mijn huis heb gedaan en de gemeente heeft de WOZ maar met € 50.000, verhoogd van € 185.000,00 naar € 235.000,00
Niet zo mopperen dus over die kleine verhoging. het kan altijd erger.
Dat is een aanzienlijke waarde toename, heb je al contact opgenomen met de waarderende instantie/gemeente? Als je vraagtekens hebt bij de vastgestelde waarde, neem dan contact op, vraag om uitleg, raadpleeg je WOZ taxatieverslag (ivm de woningen waarmee vergeleken/onderbouwd is). Controleer cq vraag na of je woning juist in beeld is, dat is je zgn. ondersoeksplicht.
Maar realiseer je ook hoe de waarde elk jaar (opnieuw) wordt vastgesteld, zoals hierboven al vermeld, dat MOET aan de hand van daadwerkelijk verkochte woningen rondom de waardepeildatum. Is er meer betaald voor vergelijkbare woningen, dan zal jou waarde ook omhoog gaan, ook zonder dat je er iets aan gedaan hebt.
Wellicht is er een informeel bezwaar traject, maar mocht je het uiteindelijk echt niet eens zijn met de waarde, teken dan in eerste instantie ZELF(!) op tijd bezwaar aan (binnen 6 weken).
Doe dat vooral niet via de zogenaamde gratis bezwaarindieners, deze bedrijfjes verdienen geld aan de vergoedingen die gemeentes betalen (aan professionele indieners/gemachtigden) bij een bezwaar of beroep. En van wie ontvangt de gemeente belasting om dat te kunnen betalen? Juist de inwoners zelf.... Die vergoeding zorgt er op termijn mogelijk zelfs voor dat de gemeente de tarieven voor de OZB moet verhogen, dus uiteindelijk draaien de inwoners er zelf voor op...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
ZRN
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 18.03.2019 - 11:48

@Jers3n, gedateerd... Nou behalve dat van een oude school een woonhuis gemaakt. Dus ongeveer alleen de buitenkant staat nog. Daarnaast verschillende aanpassingen gedaan aan de tuin zoals carport met zonnepanelen etc. De totale stijging in waarde was wel meer dan 25k moet ik zeggen. Maar volgens rapport was 25k te linken aan duurzaamheid (ex dubbelglas ter vervanging van twee stalen kozijnen met enkel glad a 4x3.5m in de woonkamer).

En ik zeur/mopper een beetje, dat klopt. Waar het mij om gaat is dat het verduurzamen om kosten te besparen een wassen neus is van de staat/provincie/gemeente in combinatie met subsidie. Je betaald meer aan installatie, aanschaf en onderhoud dan je er mee bespaard voordat je opnieuw mag investeren en vernieuwen.

Maar ja, als je bedenkt dat 13% (als ik het goed heb) van de Groningers op fvd hebben gestemd, die de gaskraan vol open willen hebben, dan vraag ik me af of de meestemensen er überhaupt echt mee bezig zijn met hun omgeving. Eerder zich zelf rijk rekenend met subsidiegelden ipv verduurzamen. Tot die tijd betaal ik lekker wat meer en draag ik mijn steentje bij.

@schorpioen, dat komt meer overeen met het totaal haha. Misschien helpt het als je het wil verkopen ;)
Laatst gewijzigd door ZRN op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Cooper S GT (1970) compleet verbouwd, Peugeot 205 3.0 GTI (1994) x2, Renault Clio Williams v6 (1995), VW Passat 2.0 Trendline (2001), Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Sportswagon TI 2007, Een aantal leasebakken (t/m 2016), Ford Fiesta 2.0 ST 2005, Volvo V70 D2 Nordic+, Mercedes Benz Viano Trend+ Extra-Long 3L V6
Gebruikersavatar
Duikert
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05.10.2018 - 18:37

Stop maar met dat isolatiegedoe en elektrisch rijden.
Problem solved:
https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... ergie.html
XC90 2015 T8 Inscr
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

@Duikert; Ik hou nog ff een slag om de arm, eind maart verschijnen er wel vaker vreemde berichten..... 8-)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wanneer men dit aanpakt ben je pas echt goed bezig voor het Milieu.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Weer even OT: vandaag belde de energieleverancier om de afspraak te bevestigen wanneer ze onze meterkast komen aanpassen: 9 april. Dat is eigenlijk wel goed ook want dan kan ik in het paasweekend lekker aan de gang met de nieuwe keuken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8308
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Tom, dat lijkt op een stukje uit de docu 'Nederland Beerput'. Iets van anderhalf uur over de chemiebedrijven in NL die alles maar overal ongestraft kwijt kunnen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

JeroenSpock schreef: Tom, dat lijkt op een stukje uit de docu 'Nederland Beerput'. Iets van anderhalf uur over de chemiebedrijven in NL die alles maar overal ongestraft kwijt kunnen.
Dat is het ook. zware chemicaliën, ijzer, lood en andere zooi wat door stookolie wordt gemikt en omdat het op zee de lucht ingaat maakt dat het oke is.
Volksverlakkers en daar zouden onze so cald milieu partijen wat aan moeten doen, daar zitten de vervuilers en dat zijn niet degene die met hun euro6 diesel met nagenoeg nul uitstoot naar hun werk rijden.
Het is wel de makkelijkste groep die je kunt laten betalen!!!!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Mijn nieuwe groepenkast is geplaatst en voorbereidingen voor 3 fasen is ook gemaakt. Als de keuken geplaatst gaat worden komt de krachtkabel naar het nieuwe kooktoestel.

Voor nu kan de netbeheerder z'n gang gaan om er een 3 fase-aansluiting van te maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”