Pagina 9 van 13

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 13:30
door teebee
Ik zeg Eland (maar heb zelf daar het Zweedse vlaggetje zitten ;-) )

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 14:39
door BlackcurrantV70
Polestar is verboden in Belgie, dus die badge zal er niet op komen. :-(

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 16:52
door DB200
Polestar is verboden in Belgie, dus die badge zal er niet op komen.
Maar dit gaat toch via de dealer en wordt gedocumenteerd. Hoezo verboden?

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 17:06
door PGV90
Tuning is verboden in Belgie

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 17:13
door Walter
yep, Belgische wetgeving

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 17:17
door PGV90
BlackcurrantV70 schreef: Heb bij Ben 2 emblemen besteld, maar nu blijkt er maar plaats te zijn voor 1...

Eland of Forum badge ?
Je hebt links (bij S90) voldoende ruimte;
of voor op de flanken, ook mooi

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 19:56
door BlackcurrantV70
Ik dacht inderdaad de eland badge op de C stijl te kleven maar dan helt ie aan de linkerkant achteruit ipv vooruit.

Het is de eland geworden naast de inscription badge, forum badge moet ik nog even over nadenken waar ie mooi zou passen.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 20:19
door RoaldH
BlackcurrantV70 schreef: Polestar is verboden in Belgie, dus die badge zal er niet op komen. :-(
Ik dacht dat je onlangs schreef dat Polestar in België leverbaar zou worden. Blijkbaar verkeerd gekeken...

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 14.05.2019 - 20:39
door NielsPHEV
de badge is niet verboden hoor

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 15.05.2019 - 09:06
door BlackcurrantV70
Tuning en dus ook Polestar is altijd verboden geweest in Belgie mede omdat de verzekeringspremies gedeeltelijk gebaseerd zijn op kW.

Nu zag ik dat “Polestar Engineered” nu ook vermeld wordt in de nieuwe Belgische S90 folder, daarom vermoedde ik dat het nu misschien wel zou kunnen.

Zal de dealer even moeten vragen, maar ik zou het alleen overwegen als het twijfelen van de automaat bij gas los en weer gas ermee verbetert.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 15.05.2019 - 11:42
door Fulaks
Het heet dan ook geen tuning maar engineering of optimization, waardoor het plots wel wettelijk is. Typisch Belgische oplossing lijkt mij.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 15.05.2019 - 13:22
door BlackcurrantV70
Maar het vermogen en koppel verandert, ik dacht dat daar het probleem altijd lag.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 15.05.2019 - 13:43
door Fulaks
Als je het af fabriek mee bestelt neem ik aan dat het gelijkvormigheidsattest en het inschrijvingsbewijs de juiste waarden vermeldt. Achteraf denk ik dat het wettelijk altijd een probleem blijft.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 12.06.2019 - 12:30
door BlackcurrantV70
In Best bij de stand van Ben enkele Volvo schildjes gekocht voor de S90, staat wel leuk vind ik

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 02.09.2019 - 08:14
door BlackcurrantV70
Zaterdagochtend met de S90 richting Provence vertrokken.

Dag 1 van thuis tot Beaune gemiddeld verbruik van 5.9L/100km.
Dag 3 van Beaune via Grenoble en Sisteron tot Saint Julien, gemiddeld 6.0L/100km

Indrukwekkend was het stukje van Grenoble tot Sisteron met een verbruik van 4.5L/100km.

De S90 D4 met 8 trap GT vind ik minder fijn om in de heuvels te rijden dan onze C70 D3 met 6 traps GT, de 6 traps GT is veel beter bij de les en twijfelt veel minder bij gas los en weer gas erop.
Ga vandaag even de performance stand proberen om te kijken of dat beter gaat.
Qua kmvreter is de S90 dan weer comfortabeler dan de C70.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 02.09.2019 - 08:49
door Hans oet Twent
BlackcurrantV70 schreef: Zaterdagochtend met de S90 richting Provence vertrokken.

Dag 1 van thuis tot Beaune gemiddeld verbruik van 5.9L/100km.
Dag 3 van Beaune via Grenoble en Sisteron tot Saint Julien, gemiddeld 6.0L/100km

Indrukwekkend was het stukje van Grenoble tot Sisteron met een verbruik van 4.5L/100km.

De S90 D4 met 8 trap GT vind ik minder fijn om in de heuvels te rijden dan onze C70 D3 met 6 traps GT, de 6 traps GT is veel beter bij de les en twijfelt veel minder bij gas los en weer gas erop.
Ga vandaag even de performance stand proberen om te kijken of dat beter gaat.
Qua kmvreter is de S90 dan weer comfortabeler dan de C70.
De bak is prima hoor. Echter de Dynamic stand geeft een ander schakel karakter doordat het toerental omhoog geschroefd wordt. Ik heb geen ervaring met deze stand in de bergen. Wel met de caravan erachter en ik vond het heerlijk! 4500km In deze Dynamic stand gereden. Met de eerste V90 heb ik wel in de Alpen gereden en daar gebruikt ik de bak handmatig. Ging ook perfect. Wellicht is dat een optie. Schakelen zoals je dat ook met een handbak zou doen.
Nu met het 'vermogens optimalisatie upgrade' heb ik nog geen of nauwelijks ervaring. Laat staan in de bergen en minimaal met caravan erachter.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 02.09.2019 - 09:07
door mees
@Hans oet Twent
Onze v70 GT5 heeft slechts in 3, 4 en 5e trap een lockup, zodat de koppelomvormer niet zou kunnen slippen en de boel minder snel kapot gaat.
En bij caravan-belasting komt die lock-up er amper (meer) in.
Dus schakel ik handmatig want dan komt die lock-up er wel goed in. (bij ons)

Heeft jouw GT8 bak ook (voelbare) lock-ups?

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 02.09.2019 - 09:09
door Hans oet Twent
mees schreef:@Hans oet Twent Heeft jouw GT8 bak ook (voelbare) lock-ups?
Ik ben me er niet van bewust. Maar het zal ongetwijfeld..... Dus ik voel ze niet.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 02.09.2019 - 09:10
door diesel01
Dynamic stand moet je hebben in de bergen.
Hij houdt langer de versnellingen vast en schakelt eerder terug waardoor hij precies doet wat je wilt.
Positie om zelf te schakelen is ook beter, op tripjes heb ik altijd flesjes in de bekerhouder die in eerdere Volvo’s altijd uit de houder genomen moesten worden.
In de V90 kunnen ze zitten blijven.

Re: Van XC70 MY12 naar S90 MY18 ?

Geplaatst: 04.09.2019 - 14:01
door BlackcurrantV70
Na 2 dagen wat rond toeren in de bergjes hier heeft de automaat blijkbaar een cursus zelfstudie achter de rug en schakelt nu alert en zonder getwijfel.

Echt erg duidelijk verschil tov toen we hier pas aankwamen.