Pagina 1 van 12

Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 19:28
door barakat
Ik gebruik VOC nu al ca 4 jaar. Recent weer verlengd met 2 jaar.

In al die tijd is mijn ervaring met VOC zeer slecht, nl om de reden dat VOC gemiddeld wel 1 dag per week eruit ligt. En dan kan je niet inloggen, of er is geen verbinding terwijl alle andere apps/services gewoon een verbinding hebben, of er kan geen contact met de auto worden gemaakt, etc, etc.... Ik vind het waardeloos.

1x per week eruit liggen is anno 2018 echt niet meer acceptabel Volvo. Een keer voor onderhoud even uit de lucht snap ik, hoewel dat tegenwoording ook niet meer nodig is. Veel bedrijven plegen onderhoud zonder de boel uit de lucht te halen. Up tijd van 99,95% of hoger is tegenwoordig de stndaard. Volvo blijft volgens mij hangen rond de 80%. Echt onacceptabel!

Hoop dat ze meelezen en die club kneuzen die veratwoordelijk is voor de VOC service eruit schoppen, en daar capabele mensen voor in de plaats zetten die gaan voor 99,95% up tijd!

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 19:57
door Paul
Slaat inderdaad nergens op dat het er vaak uit ligt, maar elke week heb ik gelukkig niet ervaren. Maar goed ik heb het pas sinds 2013.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 20:36
door Rob M
Ook ik gebruik Voc sinds (mei) 2013 en heb er eigenlijk geen problemen mee. Kan het natuurlijk niet reproduceren, maar het zal dicht in de buurt komen van 95%
Ook bij collega's die met andere merken rijden zijn de on call systemen niet perfect.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 20:50
door henkchroom
Ook ik gebruik VOC sinds dec 2013 en ik heb zelden een probleem. ca. 95% geldt ook voor mij. @barakat , staat de auto misschien op een plek, waar er slecht ontvangst is?

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 20:52
door Hans oet Twent
barakat schreef:Hoop dat ze meelezen en die club kneuzen die veratwoordelijk is voor de VOC service eruit schoppen, en daar capabele mensen voor in de plaats zetten die gaan voor 99,95% up tijd!
Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 21:12
door barakat
henkchroom schreef: @barakat , staat de auto misschien op een plek, waar er slecht ontvangst is?
Ik woon in een redelijk dicht bebouwde omgeving en verwacht dat de ontvangst in orde is. Problemen met VOC beperken zich niet alleen tot mijn huis adres, maar komen op andere plekken ook voor.

Volvo, als jullie mee lezen, dan stel ik voor dat jullie een "ontvangst sterkte" meter in de App implementeren, wat aangeeft hoe goed de verbinding van de auto is. Dit zorgt voor een stuk transparantie, waardoor de gebruiker snapt waarom iets niet werkt.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 21:19
door barakat
Hans oet Twent schreef: Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)
Ik heb andere dingen aan m'n hoofd... anders zou ik het serieus overwegen.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 21:31
door xelor
barakat schreef:
Hans oet Twent schreef: Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)
Ik heb andere dingen aan m'n hoofd...
... oh ja? joh!

Volvo On Call werkt prima bij mij, ook in de parkeergarage met matige ontvangst

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 21:51
door Hans oet Twent
barakat schreef:
Hans oet Twent schreef: Ik zou zeggen stuur een open sollicitatie..... ;-)
Ik heb andere dingen aan m'n hoofd... anders zou ik het serieus overwegen.
Keuze's maken. Als jij de oplossing hebt zou ik serieus overwegen te schrijven. Je loopt dan fluitend binnen. Volvo wil een fortuin betalen aan mensen die de oplossing hebben. Anders zou ik zeggen adem in adem uit en rustig afwachten wat komen gaat. Neem van mij aan dat er achter de schermen knetterhard gewerkt wordt om het probleem te tackelen.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 21:59
door jalex_h
barakat schreef: Volvo, als jullie mee lezen, dan stel ik voor dat jullie een "ontvangst sterkte" meter in de App implementeren, wat aangeeft hoe goed de verbinding van de auto is. Dit zorgt voor een stuk transparantie, waardoor de gebruiker snapt waarom iets niet werkt.
Niet vervelend bedoeld maar ik krijg de indruk dat je je ook tot Volvo wilt richten. In dat geval ligt het meer voor de hand om ,e direct te mailen of iets op hun Facebookpagina achter te laten.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 23:15
door ccharlie
normaal gesproken werkt Volvo On Call wel hoewel traag reagerend, maar vandaag van iphone geen verbinding met met Volvo. Dus geen adres vooraf naar Volvo kunnen sturen en geen parking climate. Dan maar tijdens het rijden het traag reagerende Sensus systeem bedienen. Gisteren had ik de VOC-app geupdated dus ik dacht dat het daarmee te maken heeft. Of is dat toevallig en lag vandaag zondag 16 dec VOC er overal uit ?

Re: Volvo On call

Geplaatst: 16.12.2018 - 23:30
door xelor
ccharlie schreef: normaal gesproken werkt Volvo On Call wel hoewel traag reagerend, maar vandaag van iphone geen verbinding met met Volvo. Dus geen adres vooraf naar Volvo kunnen sturen en geen parking climate. Dan maar tijdens het rijden het traag reagerende Sensus systeem bedienen. Gisteren had ik de VOC-app geupdated dus ik dacht dat het daarmee te maken heeft. Of is dat toevallig en lag vandaag zondag 16 dec VOC er overal uit ?
... dat klinkt gezellig :D

hier verder geen bugs VOC 16/12

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 07:40
door D5R-Design
ccharlie schreef: normaal gesproken werkt Volvo On Call wel hoewel traag reagerend, maar vandaag van iphone geen verbinding met met Volvo. Dus geen adres vooraf naar Volvo kunnen sturen en geen parking climate. Dan maar tijdens het rijden het traag reagerende Sensus systeem bedienen. Gisteren had ik de VOC-app geupdated dus ik dacht dat het daarmee te maken heeft. Of is dat toevallig en lag vandaag zondag 16 dec VOC er overal uit ?
Sinds 2017 dat ik het gebruik nog geen serieuze storing gehad met VOC.
Tot afgelopen vrijdag. eenzijdige communicatie alleen van de auto naar app. iets sturen naar de auto is momenteel niet mogelijk.
Ik zie het nu bij meerdere, VOC heeft problemen een hopelijk worden ze snel op gelost.
Wel jammer dat deze uitgerekend in de horror winter van 2018/2019 valt gelukkig duurde deze aanval van sneeuw maar 8 uur.. 2cm ophef :D :D :D :D

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 09:08
door IkeV70
Ik heb de VOC app altijd matig betrouwbaar gevonden. 5 jaar geleden, toen ik de app voor het eerst had, was het heel slecht. De app zelf zat in eerste instantie ook slecht in elkaar. Maar dat verbeterde na enige tijd wel. Ik heb me nooit zo gestoord aan de app omdat ik 'm toch niet gebruikte voor essentiele zaken.
Nu echter, met de nieuwe V60, blijkt dat je uitsluitend via de app de standkachel op afstand kunt starten. Dit kon bij de vorige V60 nog gewoon met de sleutel. Daarmee is de app dus opeen wel essentieel onderdeel geworden van mijn dagelijkse routine. En dat is dus behoorlijk beroerd. Vaak werken de functies wel, maar regelmatig ook gewoon niet. Onlangs heeft de app anderhalve week helemaal geen verbinding meer met mijn auto gehad. Ik beschouw het op afstand kunnen starten van de standverwarming een basis-functionaliteit van dat systeem (wat ik bewust bijbesteld en betaald heb). Dat dat opgelost is dmv de app vind ik bijzonder teleurstellend.

Een andere functie die ik nog wel eens gebruik is een adres naar de navigatie sturen. De laatste paar keer werkte dat in eerste instantie niet. Ik stuur een adres, app zegt dat het gelukt is, ik stap in de auto en geen adres te bekennen. Als ik dan, zittend in de auto, het adres nogmaals stuur komt het wel binnen.

De app zelf blijft hopeloos traag. Althans, het zal wel niet aan de app liggen, maar aan de communicatie tussen app, servers en auto. Maar hoe het komt komt het, het is gewoon vervelend traag. Ik ga dus dan ook niet wachten of mijn standkachelstart opdracht lukt, daarvoor duurt het te lang. Ik kom er dan dus pas bij instappen achter dat de opdracht mislukt is.

Nog een designprobleem van de app: Als de servers er helemaal uitliggen, en dat komt zo nu en dan voor, dan kan de app niet inloggen en vraagt mij opnieuw om mijn wachtwoord. Alsof er niets mis is met de server maar ik mijn wachtwoord veranderd zou hebben, ofzo. Ook als de servers daarna weer online komen moet ik nog steeds mijn wachtwoord opnieuw invullen. Dat is vervelend. Ik ken dat wachtwoord niet uit mijn hoofd. Ik kan dat dan pas weer invullen als ik op kantoor zit en mijn wachtwoord manager bij de hand heb. Maar op kantoor ben ik weer niet met de VOC app bezig, dus dan moet ik er weer aan denken, etc.

Ik wil ook wel een pluspunt noemen: In de Android versie biedt de app widgets voor op je homescreen. Je kunt de standkachel, ERS, door lock/unlock, etc, als widgets op (een van) je homescreen(s) zetten en direct bedienen zonder de app zelf te hoeven openen. Dat is wel handig.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 10:06
door Edgecrusher
Volvo NL:

Na het updaten van de Volvo On Call app gisteren zijn er problemen ontstaan met bijv. het aansturen van de parkeerverwarming. Het probleem is zojuist opgelost en alles werkt weer naar behoren. Als je nog vragen hierover hebt, horen wij dat graag.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 11:48
door D5R-Design
klopt werkt weer na 11.00 is het weer gaan werken..

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 12:52
door barakat
jalex_h schreef:
barakat schreef: Volvo, als jullie mee lezen, dan stel ik voor dat jullie een "ontvangst sterkte" meter in de App implementeren, wat aangeeft hoe goed de verbinding van de auto is. Dit zorgt voor een stuk transparantie, waardoor de gebruiker snapt waarom iets niet werkt.
Niet vervelend bedoeld maar ik krijg de indruk dat je je ook tot Volvo wilt richten. In dat geval ligt het meer voor de hand om ,e direct te mailen of iets op hun Facebookpagina achter te laten.
Nee ik wil me niet tot Volvo alleen richten. Ik ge(mis)bruik dit forum om een ervaring/vervelend gevoel te delen. En als Volvo hun werk goed doen, dat moeten ze ook dit forum in de gaten houden. Dus in die zin richt ik me tot Volvo via dit forum.

Wat mij stoort is dat er zoveel bedrijven slechte producten naar de markt brengen, en daarmee blijven wegkomen. Als je een product maakt, maak het dan goed. En ja dingen kunnen af en toe het laten afweten, maar niet om de haverklap.

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 12:54
door diesel01
Dan moet je niet hier het forum gaan spammen maar je direct tot Volvo wenden, 100punten voor Jalex!

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 13:24
door ccharlie
Vandaag werkt VOC inderdaad wel weer goed

Re: Volvo On call

Geplaatst: 17.12.2018 - 13:30
door jalex_h
Volgens mij heeft Volvo nog wat werk te verrichten....