Pagina 5 van 12

Volvo On call

Geplaatst: 30.01.2020 - 14:18
door IkeV70
Bij mij werkte het starten van de standkachel via VOC wel gewoon vanmorgen.

Volvo On call

Geplaatst: 30.01.2020 - 14:48
door teebee
Hoe luidde die server error?

Volvo On call

Geplaatst: 30.01.2020 - 20:17
door Jers3n
Sidneywe schreef: 24.01.2020 - 15:14 Hallo forum collega's

Het is mij ook opgevallen dat ik incorrecte meldingen krijg bij VOC
- Auto in gebruik terwijl hij gewoon geparkeert staat. (resultaat, stand kachel kan niet aan )
- Auto niet op slot terwijl dat wel zo is.
- Auto ritten die helemaal niet geregistreerd zijn.
- Auto ritten die niet stoppen en de volgende ochtend daar gaan waardoor ik 14 uur over een ritje van 40 km doe.
- En als klap op de vuurpijl, meerdere ritten van 50km die ik in 2000 begonnen ben en die in 2019 eindigen, duur = 172045 uur (zie screengrab.) En dan tussen 2000 en 2019 wel nog andere correct geregistreerde ritten.

VOC_fout.jpg

Probleem valt me nu pas op maar komt al langer voor voor zover ik kan nagaan.
App op zowel telefoon als Ipad geeft zelfde resultaat.
Nog niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt.

Jammer dat het nog niet bekend lijkt waar dit probleem aan ligt.
- Auto
- App
- VOC Server

Mocht iemand tegen een oplossing aanlopen, dan hoor ik het uiteraard graag
Geen oplossing, wel hetzelfde probleem. Sinds zaterdag 25e (24e niet gereden) eindigt of start elke rit in juni 2000, waarbij de laatste 2 ritten zondag helemaal niet in de app staan. De auto staat sinds zondag vergrendeld op de oprit, maar de app geeft (nog steeds) aan ‘auto in gebruik’ en ‘onvergrendeld’, ook wordt geen resterende actieradius meer aangegeven. Vreemde is dat ik de auto wel via app kan vergrendelen. Ik zal eens kijken wat er morgen gebeurt, als het probleem er nog is zal ik er eens een belletje naar de dealer aan wagen.

Volvo On call

Geplaatst: 01.02.2020 - 14:27
door oldostofjas
Vanochtend een update van de app gekregen op Android. Nu crasht de app terwijl hij aan het aanmelden is. Opnieuw opstarten van de telefoon helpt niet. Hopelijk komt er snel een fix...

Volvo On call

Geplaatst: 01.02.2020 - 14:43
door Jers3n
Op Apple, geen ‘AppStore-update’, maar kreeg gisteren bij opstarten van de app wel een paar keer de melding dat men bezig was een storing op te lossen. App start nu wel gewoon op, status etc klopt ook weer, maar het probleem lijkt verder slechts deels te zijn opgelost. Ik heb volgens de app zojuist nog een ritje in op 17 juni 2000 gemaakt (gisteren een aantal op 16 juni 2000) de overige 5 ritten staan weer wel gewoon op vandaag....

Volvo On call

Geplaatst: 07.02.2020 - 14:21
door Wout Ouwerbroek
Zelfde problemen hier (Android) … auto in gebruik, auto in stand by, serverfout enz. Probleem gemeld bij Volvo Nederland, maar zeggen er niets aan te kunnen doen en verwezen me door naar de dealer. Bij Bluekens (Breda) is men ook van dit probleem op de hoogte en probeert er iets te doen door nieuwe software te laden. Tot heden nog geen oplossing kunnen vinden !!!
Af en toe werkt een en ander weer wel.

Volvo On call

Geplaatst: 07.02.2020 - 16:45
door Wouterarnouts
Bij mij werkt de app ook in een keer niet meer nee.
Verwacht dat het in de app zelf zit.

Volvo On call

Geplaatst: 07.02.2020 - 17:15
door teebee
Voor de hand liggende suggestie, maar toch.... app al verwijderd, telefoon opnieuw gestart en app opnieuw geinstalleerd?

Volvo On call

Geplaatst: 10.02.2020 - 21:58
door Jers3n
Laatste 2 dagen (vanaf zaterdag middag) werkt het bij mij (vooralsnog) weer naar behoren. Wel opvallend dat het zaterdagochtend even duurde voor Start-/stop het deed (wel ‘aan’ maar niet beschikbaar). Alsof de extra accu voor start-/stop niet vol genoeg was

Volvo On call

Geplaatst: 11.02.2020 - 06:48
door Wouterarnouts
teebee schreef: 07.02.2020 - 17:15 Voor de hand liggende suggestie, maar toch.... app al verwijderd, telefoon opnieuw gestart en app opnieuw geinstalleerd?


Ja al geprobeerd helaas heeft nog niet geholpen

Volvo On call

Geplaatst: 11.02.2020 - 08:23
door E.T.
Hier de laatste weken ook continue problemen met VOC.

* auto is in gebruik (terwijl die stil staat)
* auto staat onvergrendel (terwijl die op slot staat)
* datum's in het verleden.

Af en toe gaat het 1 of 2 dagen goed.

Volvo On call

Geplaatst: 11.02.2020 - 12:19
door henkchroom
Dezelfde problemen ook gehad. Maar alleen voor de V60 PIH en niet voor de V60T8.
Ik zie net dat de app geupdate is. De data's staan er n u wel goed in.

Volvo On call

Geplaatst: 21.02.2020 - 21:38
door Wouterarnouts
Heb toevallig net een andere telefoon gekocht dus moest hem koppelen met de volvo.
Dat lukte in eerste instantie niet gelijk en liep vast. Ook werkte mijn app nog steeds niet. Na kwartier was ik het beu en het boekje erbij gepakt daar de zekeringen opgezocht en onder het dashboard helemaal links zit zekering nr 1 dat is een grote zekering voor al het infotainment werk die heb ik er uitgetrokken en er opnieuw ingedaan geloof het of niet maar de app werkt in een keer weer. Weet natuurlijk niet of dat de oplossing is maar allicht te proberen natuurlijk 😀

Volvo On call

Geplaatst: 22.02.2020 - 22:36
door Jers3n
E.T. schreef: 11.02.2020 - 08:23 Hier de laatste weken ook continue problemen met VOC.

* auto is in gebruik (terwijl die stil staat)
* auto staat onvergrendel (terwijl die op slot staat)
* datum's in het verleden.

Af en toe gaat het 1 of 2 dagen goed.
Ik had dus het zelfde probleem, 14 feb is auto bij dealer geweest. Voor storing cq. de data in het verleden is, zo begreep ik, een software update voor. Er schijnen 2 GPS-chips (zo werd het mij verteld, maar neem aan dat het zenders/ontvangers zijn) in te zitten en als de eerste geen goed contact/verbinding maakt, schijnen er (bij de 2e) data in het verleden (bij mij juni 2000) voor te kunnen komen. En ik moet zeggen na de software update (garantie, weet de kosten niet) doet VOC het weer geheel naar wens.

Volvo On call

Geplaatst: 22.02.2020 - 23:04
door E.T.
Net even gecheckt, afgelopen week 1 keer storing gehad (auto is in gebruik) verder ging het goed. ik kijk het nog even aan. Ben wel benieuwd of een software-update echt de oplossing is en jij dus geen VOC problemen meer ondervindt

Volvo On call

Geplaatst: 26.02.2020 - 05:45
door Kick
Ik overweeg een abbo voor VOC af te sluiten voor onze 'nieuwe' V70 maar als ik hier de verhalen zo lees ga ik twijfelen. Helemaal omdat je er toch een redelijk bedrag voor moet betalen en dan verwacht je een app die minstens een beschikbaarheid heeft van 95%.
Daarnaast lijkt het mij dat een dealer zomaar ergens nieuwe software gaat installeren op een server want dit soort zaken dienen centraal voor NL te worden geregeld. Daarbij moet een nieuwe software versie altijd eerst getest worden voordat het 'in productie' gaat. En hier lijkt het al mis te gaan. Ik wacht dus nog even met VOC....

Volvo On call

Geplaatst: 26.02.2020 - 07:50
door Rinootje
Kick schreef: 26.02.2020 - 05:45 Ik overweeg een abbo voor VOC af te sluiten voor onze 'nieuwe' V70 maar als ik hier de verhalen zo lees ga ik twijfelen. Helemaal omdat je er toch een redelijk bedrag voor moet betalen en dan verwacht je een app die minstens een beschikbaarheid heeft van 95%.
Daarnaast lijkt het mij dat een dealer zomaar ergens nieuwe software gaat installeren op een server want dit soort zaken dienen centraal voor NL te worden geregeld. Daarbij moet een nieuwe software versie altijd eerst getest worden voordat het 'in productie' gaat. En hier lijkt het al mis te gaan. Ik wacht dus nog even met VOC....
Ik heb de auto nu drie jaar en ben over een maand of drie aan verlenging toe.
Ondanks alle horror verhalen hier, heeft de app, mij tot nu toe nog ooit in de steek gelaten. Of ben ik één van de weinigen?

Volvo On call

Geplaatst: 26.02.2020 - 10:16
door DB200
Nee hoor, ik heb hem al een jaar in gebruik. Eerst op iPhone 5S en nu op iPhone SE, elke keer de updates gewoon gedaan en geen problemen gehad.

Volvo On call

Geplaatst: 26.02.2020 - 17:15
door Kick
Ik dacht vanmiddag, doe eens gek. Dus ik heb een verzoek bij TVK neergelegd om het huidige abo over te zetten op mijn naam. Dan kan ik tot 7-1-2021 kijken of het wat is of niet.

Volvo On call

Geplaatst: 26.02.2020 - 18:11
door Scharlie
Bij mij tot nu toe nog maar een 2-tal keer niet gedaan wat ik wou. Hiermee wil ik zeggen, App even buiten gebruik en op afstand starten lukte niet.
Voor de rest altijd alle acties gelukt. Ik moet wel zeggen met alle acties bedoel ik: Afstandsstart, portieren en sloten, knipperen van de lichten, lichten en claxon, adres doorsturen. Andere dingen via de App heb ik nog niet geprobeerd.
Greetz,
Charly