Pagina 4 van 12

Volvo On call

Geplaatst: 11.11.2019 - 11:39
door teebee
Geïnformeerd bij VNL, zij antwoordden dat er vorige week inderdaad behoorlijke problemen waren met VOC.
Zij adviseerden om de app opnieuw te installeren indien er nog steeds zaken niet in orde zijn.
Gedaan en eea werkt weer naar behoren.

Volvo On call

Geplaatst: 14.11.2019 - 11:15
door stingray71
Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.

Volvo On call

Geplaatst: 14.11.2019 - 13:58
door teebee
Kan ook wel zijn dat de accu spanning laag is; dan wil de standkachel ook niet starten. Je zou dan echter in de auto op je display daar een melding over moeten krijgen.

Volvo On call

Geplaatst: 14.11.2019 - 15:53
door TonH53
stingray71 schreef: 14.11.2019 - 11:15 Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.
Bij mij werkt de standkachel iedere dag naar behoren. Iedere werkdag is mijn auto om kwart over acht lekker warm.
Is VOC dan het probleem??

Volvo On call

Geplaatst: 14.11.2019 - 15:59
door IkeV70
TonH53 schreef: 14.11.2019 - 15:53
stingray71 schreef: 14.11.2019 - 11:15 Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.
Bij mij werkt de standkachel iedere dag naar behoren. Iedere werkdag is mijn auto om kwart over acht lekker warm.
Is VOC dan het probleem??
Jij laat je standkachel waarschijnlijk starten via de timer i.p.v. via de VOC app.

Volvo On call

Geplaatst: 14.11.2019 - 16:46
door sanco
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt er toch echt op op dat alles bij mij sinds woensdagochtend weer als vanouds is. Geen problemen meer met status "auto in gebruik", de rit registratie klopt weer (ik mis wel een week) en ook de kachel laat zich weer aan- en uitschakelen. Ik had overigens mede op basis van de tip van teebee de app op maandag ook nog maar weer eens opnieuw geinstalleerd, maar dat bracht helaas ook op dinsdag nog geen enkele verbetering, dus ik denk dat de oorzaak echt buiten onze eigen invloedssfeer heeft gelegen. Ik hoop dat de problemen voor de andere melders hier nu ook spoedig voorbij zullen zijn.

Volvo On call

Geplaatst: 15.11.2019 - 09:13
door Spiekerbox
Ik had de VOC problemen ook, vorige week zei de app constant 'car is offline' en deze week 'car is in use' (ook wanneer dat niet zo was). Heb ook gemaild naar vocapp@volvocars.com over dit probleem, maar geen reactie gehad. Wel lijkt sinds gisterenmiddag het probleem verholpen, nu hopen dat het niet terugkeert...
Overigens werkte de standkachel via VOC bij mij wel ondanks de problemen: de app zei dat ik het niet kon instellen, maar eenmaal bij de auto bleek dat het gewoon werkte...

Volvo On call

Geplaatst: 18.11.2019 - 14:16
door TonH53
IkeV70 schreef: 14.11.2019 - 15:59
TonH53 schreef: 14.11.2019 - 15:53
stingray71 schreef: 14.11.2019 - 11:15 Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.
Bij mij werkt de standkachel iedere dag naar behoren. Iedere werkdag is mijn auto om kwart over acht lekker warm.
Is VOC dan het probleem??
Jij laat je standkachel waarschijnlijk starten via de timer i.p.v. via de VOC app.
Neen, via de app ingesteld, wat er daarna gebeurd geen idee. Afgelopen zaterdag vanuit de app direct de standkachel gestart en ook dat werkte. Adres via V0C-app naar routeplanner werkt ook.

Volvo On call

Geplaatst: 26.11.2019 - 11:19
door sanco
Hier afgelopen anderhalve week toch nog weer met regelmaat terugkerende problemen met rittenregistratie en de status van de auto.
Gisteren overdag geen rit geregistreerd, gisteravond wel. Daarbij eigenlijk continu de melding "Auto is in gebruik"
Wat denken jullie, ligt het aan de verbinding (las hier ergens iets over 3G oid?)
aan de server / VOC
of toch aan mijn auto zelf? (iets van accumodule die minder wordt?)
probleem is dat het zo niet reproduceerbaar is, dat het ook voor een dealer een zoektocht blijft.

Volvo On call

Geplaatst: 28.11.2019 - 00:27
door lint
Ik heb ook problemen met het instellen van de timers voor de standkachel. Ben bij de dealer geweest; bekend probleem en nog geen oplossing voorhanden.

Volvo On call

Geplaatst: 28.11.2019 - 11:44
door Lamaeker
Ik heb vanaf okt 15 mijn V60 PIH en daar ben ik prima tevreden over. Wat een fantastische auto. En opeens begint de OnCall app storing te vertonen. En ik moet zeggen: dat is knap vervelend!
Eigenlijk zijn we verwend met een app op de telefoon voor de voorverwarming of koeling etc van je auto. Maar als het niet werkt of de informatie is onbetrouwbaar ("auto in gebruik") is dat echt vervelend.
Status auto klopt niet
Logboek voor km registratie onbruikbaar
Auto vergrendeld klopt niet
Timers zijn niet in te stellen
In alle richtingen heeft de app goed gewerkt tot aan de storing.
Vorige week was weer alles in orde en sinds deze week week ellende.

Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen resultaat
Accu los van de V60 (en weer vast natuurlijk): geen resultaat
Geen idee waar het aan ligt...grrr

Volvo On call

Geplaatst: 28.11.2019 - 16:22
door Lamaeker
Ik verwacht dat Volvo een probleem in hun datacenter heeft.
Server probleempje...

Volvo On call

Geplaatst: 29.11.2019 - 17:26
door teebee
Al bij de dealer langs geweest?

Volvo On call

Geplaatst: 02.12.2019 - 09:17
door Lamaeker
Wel met de dealer gebeld. Zijn vooralsnog niet door Volvo geïnformeerd over de aard van de storing en de oplossing.

Reden waarom ik een server probleem verwacht is te zien in de afbeelding.
Ben op 28-11-2019 idd om 20:21 gaan rijden.
Maar dan kan ik natuurlijk nooit op 13-4-2000 aankomen :-)
Ik zou me kunnen voorstellen dat er op een server de verkeerde systeemtijd staat. En dat je bij het aanmelden mogelijk op een goede of 'foute' server terecht komt.
2019-11-28 23.40.05.png

Volvo On call

Geplaatst: 02.12.2019 - 09:22
door teebee
Duidelijk gevalletje back to the future

Volvo On call

Geplaatst: 04.12.2019 - 15:48
door sanco
Even ter bevestiging: dat de duur van de rit ook minus heel veel uren was en de datum erg ver in het verleden lag is mij ook een aantal keren voorgevallen, waarna de rit later geheel verdween uit het overzicht.
Overigens is het bij mij sinds de 26e (zie bericht hierboven) niet weer voorgevallen, en werkt VOC weer probleemloos zoals het hoort.

Volvo On call

Geplaatst: 24.01.2020 - 15:14
door Sidneywe
Hallo forum collega's

Het is mij ook opgevallen dat ik incorrecte meldingen krijg bij VOC
- Auto in gebruik terwijl hij gewoon geparkeert staat. (resultaat, stand kachel kan niet aan )
- Auto niet op slot terwijl dat wel zo is.
- Auto ritten die helemaal niet geregistreerd zijn.
- Auto ritten die niet stoppen en de volgende ochtend daar gaan waardoor ik 14 uur over een ritje van 40 km doe.
- En als klap op de vuurpijl, meerdere ritten van 50km die ik in 2000 begonnen ben en die in 2019 eindigen, duur = 172045 uur (zie screengrab.) En dan tussen 2000 en 2019 wel nog andere correct geregistreerde ritten.
VOC_fout.jpg
Probleem valt me nu pas op maar komt al langer voor voor zover ik kan nagaan.
App op zowel telefoon als Ipad geeft zelfde resultaat.
Nog niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt.

Jammer dat het nog niet bekend lijkt waar dit probleem aan ligt.
- Auto
- App
- VOC Server

Mocht iemand tegen een oplossing aanlopen, dan hoor ik het uiteraard graag

Volvo On call

Geplaatst: 30.01.2020 - 08:19
door Risrael
Ook vanochtend weer niet mogelijk standkachel te programmeren en afstandstart werkt ook niet.
Sowieso werkt het programmeren van de standkachel vaak pas na 2 keer de laatste tijd.

Volvo On call

Geplaatst: 30.01.2020 - 10:07
door teebee
Foutmeldingen?

Volvo On call

Geplaatst: 30.01.2020 - 13:49
door Risrael
teebee schreef: 30.01.2020 - 10:07 Foutmeldingen?
Vanochtend kreeg ik een server error.